امکان فعال سازی دو مرحله‌ای به اکانت‌های پلی‌استیشن اضافه شد

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

موضوع امنیت اطلاعات و حفظ اطلاعات شخصی کاربران از اهمیت بالایی برخوردار است و باعث شده شرکت‌های مختلف از روش‌های متفاوتی برای بالا بردن امنیت حساب‌های کاربری استفاده کنند. یکی از این روش‌ها فعال سازی دو مرحله‌ای برای دسترسی پیدا کردن به اکانت‌های مختلف است. با این روش در زمان وارد شدن به یک اکانت کدی به شماره موبایل افراد مختلف ارسال می‌شود تا آن‌‌ها کد ارسال شده را در سایت وارد کنند و وارد حساب کاربری خودشان شوند. این روش توسط گوگل، مایکروسافت و بسیاری از برنامه‌های پیام‌رسان مورد استفاده قرار گرفته و اکنون شرکت سونی هم از آن برای اکانت‌های «شبکه‌ی پلی‌استیشن» (PlayStation Network) استفاده کرده است.

شبکه‌ی پلی‌استیشن بارها مورد حمله‌ی هکرها قرار گرفته و اطلاعات کاربران سرقت شده است. بزرگ‌ترین هک شبکه‌ی پلی‌استیشن در سال ۲۰۱۱ رخ داد که این شبکه به مدت یک ماه از دسترس خارج شد و اطلاعات تمام کاربران هم به دزدیده شد. در حالی که سونی خیلی دیر به فکر راه اندازی سیستم فعال سازی دو مرحله‌ای حساب‌های کاربری افتاد، اما این روش می‌تواند دسترسی به اطلاعات کاربران توسط افراد ناشناس را بسیار محدود کند. این روش روی اکانت‌های PS4، PS3، PS TV، PSP و PS Vita فعال شده است.

لازم به‌ذکر است که مایکروسافت این سرویس را سه سال پیش به ایکس‌باکس لایو اضافه کرد.

منبع: Polygon

‌‌‌‌‌‌

مسابقۀ حرفه‌ای ربات‌های پرندۀ حمل کالا

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. Avatar مرتضی

    دیگه اکانتهای ترکیبی پر
    بازم باید با قیمت فضایی بازی بخریم
    ای بخشکی شانس…

    1. Avatar علیرضا حبیب زاده

      الان تلگرام تایید دو مرحله ای داره
      ولی کمتر از ۱۰ درصد مردم ازش باخبر اند و اونو فعال کردند (تازه قبل از این که دیجیکالامگ مطلب بذاره که از این هم کمتر بود)
      پس جو دادن الکی چیزی جز سود بیشتر برای اکانت فروشا (که قیمت رو بالا آوردن) و مغازه دار ها (که اون ها هم دورهمی قیمت دیسک رو بالا آوردن) نداره

  2. Avatar Amin PAYE

    خداحافظ اکانت‌های کرک شده 🙂

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه