اندروید نوقا احتمالا تا یک ماه آینده عرضه می‌شود

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

کاربران اندروید به‌خصوص آن‌ها که منتظر به‌روزرسانی جدید این سیستم‌عامل بودند، این‌بار دیدند که گوگل درمورد اندروید نوقا بسیار سریع‌تر از دفعات قبلی عمل کرده است. این موضوع از همان ابتدا مشخص بود و به‌جای این‌که مثل هر سال برای ارایه‌ی اولین نسخه‌ی پیش‌نمایش توسعه‌دهنده‌ها منتظر کنفرانس Google I/O 2016 باشیم، گوگل این نسخه را حدود دو ماه زودتر ارایه داد. بقیه مراحل هم به همین ترتیب با سرعت بیش‌تری پیش رفتند.

بنابراین می‌توان مطمئن بود که گوگل این‌بار برنامه‌ی جدیدی را پیش گرفته و هدف اصلی در این جریان ظاهرا این بود که جدیدترین نسخه‌ی سیستم‌عامل در سریع‌ترین زمان ممکن به دست توسعه‌دهنده‌ها برسد تا روند تکمیل و افزایش امکانات آن حسابی روی غلتک بیفتد.

هدف گوگل این‌بار این بود که جدیدترین نسخه‌ی سیستم‌عامل در سریع‌ترین زمان ممکن به دست توسعه‌دهنده‌ها برسد تا روند تکمیل و افزایش امکانات آن حسابی روی غلتک بیفتد.

حالا هم وقتی پنجمین و درواقع آخرین پیش‌نمایش ساخته شد، همه مشتاق‌ شدند که بدانند رونمایی رسمی از اندورید نوقا کی اتفاق می‌افتد. Evan Blass معروف به @evleaks که یکی از مشهورترین بلاگرهای حوزه‌ی موبایل است، در توییتر خود نوشته:

“اندروید۷.۰ ماه آینده رونمایی می‌شود. برای دارندگان نکسوس ۵ متاسف و ناراحتم چون نسخه‌ی جدید را دریافت نمی‌کنند.”

به‌این ترتیب ظاهرا گوگل تصمیم گرفته نسخه‌ی جدید اندروید را برای گوشی‌های نکسوس تولیدشده بعد از نکسوس ۵ ارایه دهد که البته باید گفت با وجود سه سالی که از عرضه‌ی این گوشی می‌گذرد، چنین کاری معقول به نظر می‌رسد.

در عوض اگر شایعات درست باشند، گلکسی نوت ۷ که همین روزها رسما معرفی می‌شود، با اندورید نوقا خواهد آمد.

همان‌طور که قبلا هم گفتیم اندروید ۷.۰ هنوز مراحل توسعه را طی می‌کند و قرار است در نسخه‌ی نهایی شامل قابلیت‌ها و امکانات جدید زیادی باشد اما در حال حاضر نمی‌توانیم با اطمینان اطلاعاتی را از چگونگی آن به دست بیاوریم و به‌جز اطلاعاتی مثل اسم و بازی گربه‌ جمع‌کن Easter egg که در نسخه‌های پیش‌نمایش دیده‌ایم، چیز زیادی از امکانات اندروید نوقا نمی‌دانیم. با این حال چند امکان بالقوه وجود دارد که به‌صورت احتمالی می‌توانیم از نسخه‌ی جدید اندروید توقع داشته باشیم.

یکی این‌که در طول مدت‌زمانی که دستگاه مشغول اجرای یک دستور است، در نسخه‌ی به‌روزرسانی‌شده، امکاناتی برای مصرف بهتر باتری فراهم می‌شود. همچنین سیستم پشتیبانی چندزبانه بهبود خواهد یافت و تغییرات جزیی دیگری هم مثل حذف Dark Theme و آیتم‌های میان‌بر در دسکتاپ موردانتظار است.

منبع: GSM Arena

مسابقۀ حرفه‌ای ربات‌های پرندۀ حمل کالا

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar Salar Montazeri

    خداحافظ نکسوس ۵ ???? 🙁

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه