اولین تاکسی خودران جهان در سنگاپور برای حمل و نقل مسافران آزمایش می‌شود

۵ شهریور ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

کشور سنگاپور تصمیم گرفته در یک دوره آزمایشی امکان استفاده از تاکسی‌های خودران را به برخی از افراد انتخاب شده بدهد. در این دوره آزمایشی افراد انتخاب شده قادر خواهند بود به شکل مجانی سوار این تاکسی‌ها شوند. البته در کنار این افراد همیشه پشت فرمان ماشین یک راننده واقعی هم خواهد نشست که در صورت بروز هر نوع خطا در سیستم خودران کنترل خودرو را به دست گیرد.

شرکت‌های بزرگی مانند گوگل هم روی ساخت ماشین‌های خودران کار می‌کنند و در این زمینه به پیشرفت‌های قابل توجهی هم دست یافته‌اند. با این حال شرکت NuTonomy در سنگاپور ادعا می‌کند اولین شرکتی در جهان است که در فضای عمومی امکان سوارشدن مردم به تاکسیهای خودران را فراهم کرده.

این شرکت موفق شده این اقدام را پیش از Uber انجام دهد. شرکت Uber که در حوزه حمل و نقل فعالیت می‌کند هم پیش از این اعلام کرده بود به زودی ماشین‌های خودران خود را در پیتسبرگ پنسیلوانیا برای استفاده عمومی آزمایش خواهد کرد.

شرکت NuTonomy تا به امروز ۶ دستگاه از این خودروها را آماده کرده است اما قصد دارد این تعداد را تا پایان سال دوبرابر کند. این شرکت ادعا کرده هدف نهایی‌اش ساختن یک ناوگان کامل از این تاکسی‌های خودران تا پایان سال ۲۰۱۸ است.

منبع: Ubergizmo


مسابقۀ حرفه‌ای ربات‌های پرندۀ حمل کالا

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar ami

    سنگاپور طرف هنده؟

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه