اولین مرکز پرینت سه‌بعدی اندام‌های زنده‌ی انسان راه‌اندازی می‌شود

۶ آبان ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

هنوز نمی‌توانید یک دستگاه پرینتر سه‌بعدی داشته باشید که از طریق سلول‌های خودتان بتواند کبد یا سایر اعضای بدن را درست کند؛ اما به نظر می‌رسد که استرالیایی‌ها قصد دارند چنین کاری انجام دهند و حتی می‌خواهند یک مرکز ویژه برای تولید اعضای بدن با پرینترهای سه‌بعدی درست کنند. دانشگاه فناوری کوئینزلند قصد دارد یک مرکز برای ساخت اندام‌های زنده بسازد. در این مرکز محققان و پزشکان با هم کار می‌کنند تا بتوانند تکنولوژی جدیدی به وجود بیاورند که بتواند با استفاده از استخوان و بافت‌های انسان، نمونه‌های واقعی از اعضای بدن را با استفاده از پرینترهای سه‌بعدی بسازند.

هدف از راه اندازی این مرکز استفاده از تولیدات آن در بیمارستان و بیماران مختلف اعلام شده است. در حالی که استفاده از بافت‌های سه‌بعدی برای درمان بیماران در مراحل ابتدایی به سر می‌برد، دانشگاه فناوری کوئینزلند با راه اندازی این مرکز قصد دارد محدودیت‌ها این حوزه را از بین ببرد.

در این مرکز قرار است اعضای بسیار پیچیده و حیاتی انسان مانند غضروف و استخوان ساخته شود. این روش باعث می‌شود که از ایمپلنت‌های فلزی کمتر استفاده شود و بتوان از متریال‌هایی استفاده کرد که می‌توانند خودشان را ترمیم کنند.

البته این مرکز اعلام کرده که شاید به‌زودی نتواند چنین محصولاتی بسازد؛ اما می‌تواند تمام تحقیقات انجام شده در این زمینه را کنار هم قرار دهد تا زودتر بتوان به نتیجه‌ی دلخواه در این حوزه دست پیدا کرد.

منبع: Engadget

‌‌‌

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. حسین اشرفی

    بسیار شبیه آنچه که در Westworld شاهدش هستیم…و فکر می‌کنم خیلی هم از دوران ما دور نیست.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه