اولین همایش رسمی ‌برند لنوو در ایران

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۶ دقیقه
لنوو

پس از لغو تحریم‌ها و اجرایی شدن برجام، تولیدکننده‌های چینی موبایل و تبلت، یکی از پس از دیگری به دنبال اثبات و تحکیم موقعیت خود در بازار کشورمان هستند. بعد از شیائومی و ZTE حال نوبت به دیگر شرکت سرشناس چینی یعنی لنوو رسیده تا با برپایی همایشی، حضور قدرتمند خود در بازار ایران را به اطلاع مردم برساند. همان‌طور که احتمالا می‌دانید تا پیش‌ازاین، مراسمی برای معرفی گوشی‌ها و تبلت‌های لنوو در ایران برگزار نشده بود. شرکت «ارکان ارتباطات نوین» به‌عنوان شریک تجاری لنوو، برای نخستین بار دست به چنین کاری زد و اولین همایش برند لنوو و معرفی محصولات جدید این برند (گوشی‌های هوشمند، فبلت‌ها و تبلت‌ها) را دیشب در هتل اسپیناس تهران برگزار کرد. این همایش با حضور مدیران شرکت ارکان ارتباطات، خبرنگاران حوزه‌ی تکنولوژی و فعالان بازار برگزار شد.     ‌‌‌   ‌‌‌

مانند تمام مراسم‌هایی که پیش‌ازاین در آن شرکت کرده بودیم، این مراسم هم با کمی تاخیر برگزار شد؛ تاخیری که مدت‌هاست به آن عادت کرده‌ایم و گویا این روزها تبدیل به عرف شده است. بگذریم؛ این مراسم با اجرای خوب جناب رضا رشید پور آغاز شد. نخستین فردی که در این مراسم از سوی شرکت ارکان ارتباطات روی سن آمد و به سخنرانی پرداخت، آقای پیام ابراهیمی بود.

ایشان مدیر ارشد برند لنوو در ایران و معاون بازرگانی شرکت ارکان ارتباطات نوین هستند. آقای ابراهیمی بعد از خیر مقدم گفتن به حضار، به بیان توضیحات اجمالی در مورد برند لنوو و ارکان ارتباطات پرداخت. او بحث خود را با اشاره‌ای به شعار جدید لنوو آغاز کرد: «Innovation Never Stand Still» به معنای «نوآوری توقف‌پذیر نیست.»

همایش لنوو

این شعاری است که لنوو به‌تازگی و در سال ۲۰۱۵ برای برند خود اختیار کرده است که در ادامه‌ی شعار قبلی‌اش یعنی «For Those Who Do» است. در راستای این تغییر به وجود آمده، شرکت لنوو شکل و محتوای لوگوی خود را هم تغییر داده و آن را ساده‌تر کرده است. شرکت لنوو با ۴۶ میلیارد دلار فروش سالانه، ۵۸۰۰۰ پرسنل و با گستردگی مشتریان در ۱۶۰ کشور دنیا به‌عنوان شرکت پیشرو در حوزه‌ی فناوری و تکنولوژی شناخته می‌شود.

برند لنوو

در لیست ۵۰۰ تایی Global Fortune (پردرآمدترین شرکت‌ها) شرکت لنوو در سال ۲۰۱۵ در رتبه‌ی ۲۳۱ قرار گرفت. گفتنی است که این شرکت در این آمار از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۵، حدود ۱۴۰ واحد ارتقا داشته و توانسته سیر صعودی خود را حفظ کند. از دیگر افتخارات لنوو می‌توان به حضور در بین ۱۰۰ برند برتر دنیا اشاره کرد.

ازنظر تاریخچه، لنوو چندان برند قدیمی‌ای به‌حساب نمی‌آید. این شرکت حدود ۳۲ سال پیش و با نام Legend (به معنای افسانه) پایه‌گذاری شد. ازآنجاکه هدف اصلی لنوو در همان ابتدای کار، نفوذ در بازار IT بود، در سال ۲۰۰۵ اقدام به خرید بخش کامپیوترهای شخصی شرکت IBM کرد. لنوو فعالیت خود را در زمینه‌ی کامپیوترهای شخصی گسترش داد. همچنین لنوو برای آن‌که در بازار آسیای شرقی نفوذ کند، با شرکت NEC همکاری‌های زیادی انجام داد و توانست در همان سال‌ها ۲۵ درصد از سهم بازار کشور ژاپن را داشته باشد. از دیگر خریدهای بزرگ و پر سروصدای لنوو می‌توان به خرید شرکت موتورولا از گوگل در سال ۲۰۱۴ اشاره کرد.

توسعه برند لنوو

همچنین آقای ابراهیمی ادامه داد که شرکت ارکان ارتباطات نوین به‌عنوان نماینده‌ی رسمی و مجاز لنوو در ایران سعی دارد تا بهترین محصولاتی که نیاز کاربران است را تامین کند. یکی از اصلی‌ترین سیاست‌های شرکت ارکان ارتباطات، ارتقای سیستم کیفی خدمات پس از فروش و حمایت از مشتریان و شرکای تجاری است. همچنین این شرکت در تلاش است تا با بازاریابی و بازارسازی محصولات جدید خود بتواند شبکه‌ی فروش و خدمات در بخش موبایل و IT را تقویت کند.

لنوو در ایران

در ادامه ایشان به این موضوع اشاره کرد که شرکت ارکان ارتباط، برنامه دارد تا مانند شرکت‌های دیگر، سبد محصولات خود را بیشتر کند و برندهای مختلف دیگری را به بازار ارایه دهد. ولی ایشان به زمان و شرکت‌هایی که قرار است با آن‌ها همکاری کند اشاره‌ای نداشت. هم‌اکنون شرکت ارکان ارتباطات نوین دارای ۴۱ مرکز خدمات و ۱۵ مرکز جمع‌آوری در سراسر کشور است. در آخر آقای ابراهیمی این نوید را به مردم داد که قرار است به‌زودی بزرگ‌ترین فروشگاه محصولات لنوو در کشورمان راه‌اندازی شود.

بعد از پیام ابراهیمی، آقای محمد غفاری، مدیر توسعه و بازاریابی لنوو در ایران روی سن آمد و چند دقیقه‌ای به معرفی جزییات محصولات لنوو پرداخت. ایشان معتقد بودند که اکثر مردم ایران، برند لنوو را به خاطر لپ‌تاپ‌ها و بعد از آن تبلت‌هایش می‌شناسند. اما گوشی‌های این شرکت در چند سال گذشته به‌صورت متناوب وارد بازار شده که شامل محصولات پایین رده، میان رده و بالا رده بوده است. در حوزه‌ی موبایل، خانواده‌ی A لنوو، سری مقرون‌به‌صرفه‌ای این شرکت است. همچنین گوشی‌های سری S و P ازجمله گوشی‌های مرغوب این برند چینی به‌حساب می‌آیند. اما یکی از شاخص‌ترین گوشی‌های لنوو، وایب شات (Vibe Shot) است. این گوشی شهرت خود را به‌واسطه‌ی کیفیت دوربین‌های بی‌نظیری که دارد، به دست آورده است. آقای غفاری در اظهارنظری جالب بود گفت که وایب شات می‌تواند مانند دوربین عکاسی حرفه‌ای، ایفای نقش کند.

وایب p1

همان‌طور که می‌دانید، یکی از نقاط قوت اصلی یک شرکت آن است که سبد محصولات کاملی داشته باشد. لنوو بر این سیاست اعتقاد راسخی دارد و در تلاش است تا محصولاتی تولید کند تا علاوه بر پاسخ‌گویی به نیازهای اساسی کاربران، ویژگی‌های فنی برجسته و بارزی داشته باشند. در این راستا، لنوو موبایل‌های وایب S1 (برای عکاسی سلفی) و وایب P1 (دارای شارژدهی بالا) را تولید و روانه‌ی بازار کرد. همان‌طور که مشخص است، لنوو با تولید این گوشی‌ها، قشر خاصی از کاربران را هدف قرار داده است.

طی تحقیقی که در حوزه‌ی موبایل و رفتار مشتریان انجام شده، بیشترین استفاده از گوشی‌های هوشمند مربوط به مرورگری‌ وب، ورود به فضاهای مجازی، گوش دادن به موسیقی، انجام بازی و برقراری تماس تلفنی می‌شود. این یعنی اینکه یک اسمارت‌فون کارایی بیشتری نسبت به گوشی‌های قدیمی و ساده پیدا کرده است. ازاین‌رو لنوو برای جذابیت بیشتر، سبد محصولات خود را تقویت کرده و یک سری ویژگی‌های خاص در گوشی‌های خود به کار برده است.

فب وایب

«Phab» نام جدید خانواده‌ی جدید محصولات لنوو است که نسلی بین گوشی‌ها و تبلت‌های این شرکت است. این خانواده‌ی نوظهور دارای دو عضو فب و فب پلاس است که فب پلاس در دسته‌بندی فبلت‌ها و فب در دسته‌بندی تبلت‌ها قرار دارد. این محصولات علاوه بر اندازه‌ی بزرگی که دارند، از ویژگی‌ها و امکانات گوشی‌های هوشمند هم بهره می‌برند (مانند پشتیبانی از دو سیم‌کارت به‌طور همزمان و شبکه‌ی ۴G) .

شرکت ارکان ارتباط علاوه بر گوشی‌ها و فبلت‌های لنوو، به معرفی چند تبلت مرغوب اما نسبتا قدیمی ‌برند لنوو پرداخت. یوگا تبلت ۲ پرو بهترین تبلتی است که شرکت ارکان قصد عرضه‌ی آن به بازار را دارد. همان‌طور که می‌دانید این تبلت به ویدیو پروژکتور مجهز شده و می‌توان از آن برای تماشای فیلم و ارایه‌ی محتواهای مختلف روی دیوار استفاده کرد.

جالب است که در این مراسم، زمانی برای پرسش سوالات اصحاب رسانه در نظر نگرفته شده بود. البته با توجه به تعداد زیاد مخاطبانی که در مراسم حضور داشتند هم نمی‌توانست انتظار همچنین اتفاقی را داشت.

    ‌‌‌   ‌‌‌‌‌

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۸ دیدگاه
  1. essi

    بابا این همه برند تو دنیاس چرا همش گیر دادن به برندهای چینی! اخه هواووی شیائومی و ZTE و همین لنوو هم شد مارک؟!! یه مشت اشغال بی کیفیت که ارزش خرید ندارن. الان یه عده میان میگن نمیدونن هواوی اینا بیشترین فروش رو داره و فلانه. عزیز من پراید هم بیشترین امار فروش ماشین تو ایران رو داره حالا باید بگیم پراید بهترین ماشینه؟ تا کی ما باید با جنس های اشغال و بی کیفیت چینی زندگی کنیم بقیه مارک ها که ماشالا اینقد گرونن که ادم قیمت هارو میبینه سرش گیج میره.

    1. armin

      حالت خوب نیس شما

      هواوی توی اروپا بعد سامسونگ پرفروشترین گوشیه.دیگه اونکه اروپاس!!ببینم بازم بهانه ای داری؟! بعدشم گوشی پی ۸ هم محبوبترین گوشی سال توی اروپا شد!! یه بار پرچمدار هواوی بخر اونوقت معنای واقعی کیفیت عالی رو میفهمی

    2. نیما ناپلیان

      دوست عزیز شما بنظر میاد از اون دسته آدمهایی هستید که میخواهید پول نون لواش بدی ساندویچ مگدونالد بهت بدن.
      دوست من این موضوع کاملا به این بستگی داره که چقدر بخواهید هزینه کنید لنوو گوشی از ۱۹۹ هزارتومان داره تا ۲ میلیون تومان این کمپانی برای قشر های مختلف سری های مختلف با امکانات و قیمت های متنوعی در نظر گرفته است.
      برای دوستانی مثل شما که میخوان با پول یه موتورگازی هواپیما بخرن سری K رو در نظر گرفته که خوب قیمت پایین و سخت افزار نسبتا بالا حاصل آن کیفیت پایین است
      سری A رو برای دوستانی که تعادلی میان قیمت مناسب و سخت افزار خوب میخواهند
      سری P برای دوستانی که گوشی میان رده با قدرت باتری و شارژ دهی بالا نیاز دارند
      سری S برای اشخاصی که به چهره و ظاهر گوشی بیشترین توجه رو دارند
      سری Vibe برای کسایی که همه چیزو باهم میخواهند
      این کمپانی با توجه به نوع نیاز شما و بودجه ای که دارید گزینه بسیار مناسبی را برای معرفی دارد.
      در ضمن اکنون لنوو در رتبه سوم بزرگترین فروشندگان تلفن های هوشمند دنیا قراردارد و جزو محبوبترین برند های لبتاپ و تبلت در ایران به دلیل کیفیت بالا در مقابل قیمت مناسب آن میباشد

  2. محسن اكبري

    پس چرا خبری از معرفی یوگا تب ٣ پرو نبود؟
    واقعا که، بهتریت تبلت لنوو تو سال ٢٠١۵ رو نمی خوان بفروشن، بعد رو آوردن به تب ٢ پرو ؟!

  3. صابر عابديني

    تمام محصولاتی که شرکت ارکان ارتباطات می خواد به بازار عرضه کنه قدیمی اند و هم اکنون توسط شرکت های دیگه به فروش میرسه.

  4. نیما ناپلیان

    با سلام و درود فراوان
    اطلاعاتی که در اختیارتون قرار دادند اشتباه است
    اولا این اولین همایش رسمی این شرکت در ایران نیست
    اولین همایش رسمی این شرکت سمینار و جشن پایان سال این شرکت در پایان سال ۲۰۱۴ بود که به میزبانی شرکت سازگار ارقام در هتل هما برگزار شد.
    مورد دوم که فرموده بودید( همان‌طور که احتمالا می‌دانید تا پیش‌ازاین، مراسمی برای معرفی گوشی‌ها و تبلت‌های لنوو در ایران برگزار نشده بود.)
    با یک جستجوی اینترنتی ساده میتوان متوجه شد که ۲۰ مهر لنوو با همکاری شرکت سازگار ارقام لانچ بسیار شیک و مجللی در سالن VIP مجتمع کوروش برای معرفی محصولات موبایل این شرکت برگزار نمود که در این همایش گوشی VibeShot نیز به همراه ۸ مدل دیگر از گوشی های این شرکت به نمایش گذاشته شد.
    لازم به توضیح است در این مراسم رونمایی محصولات لنوو در سالن VIP کوروش که با حضور اکثر اصحاب رسانه برگزار شد ، زمانی برای پرسش سوالات اصحاب رسانه در نظر نگرفته شده بود و علارقم تعداد زیاد مخاطبانی که در مراسم حضور داشتند به کلیه سولات ایشان به صورت کامل پاسخ داده شد.

  5. ارش محمودی

    میشه یکی توضیح بده که الان که این برند به طور مثال رسمی شد در ایران چه فرقی برای ما خریداران خواهد داشت نسبت به قبل؟

    1. علی

      قیمت کم تر / گارانتی بهتر / برداشته شدن برخی محدودیت ها از روی استور / کمتر کلاه رفتن سر مشتری (چون از نمایندگی رسمی دارید خرید میکنید)/ عرضه هنگام عرضه جهانی ( با قیمت معقول و جهانی) و…

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه