اپلیکیشن کیفیت هوای تهران؛ هوا چقدر آلوده است؟

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

آلودگی هوا یکی از مشکلاتی است که ساکنان شهر بزرگ و شلوغی مانند تهران پیوسته باید با آن دست و پنجه نرم  می‌کنند. اپلیکیشن «کیفیت هوای تهران» که شرکت کنترل کیفیت هوا، وابسته به شهرداری تهران، آن را عرضه کرده است، کمک می‌کند تا همواره از وضعیت آلودگی هوا در مناطق مختلف تهران با خبر باشید. این اپلیکیشن اطلاعات خود را مستقیما از دیتابیس شرکت کنترل هوای تهران دریافت می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را به طور لحظه‌ای به شما نشان می‌دهد. بخش راهنمای اپلیکیشن کیفیت هوای تهران به شما کمک خواهد کرد تا معنای اعداد و رنگ‌های مختلف شاخص کیفیت هوا را به طور کامل و صحیح درک کنید. این اپلیکیشن می‌تواند شاخص کیفیت هوا را به تفکیک ایستگاه‌های مختلف اعلام کند. می‌توانید برای اطلاع از وضعیت آلودگی هوا در منطقه‌ی مورد نظر خود از بخش نمایشگاه شاخص کیفیت ایستگاه‌ها روی نقشه‌ی تهران استفاده کنید. اپلیکیشن کیفیت هوای تهران همچنین امکان نمایش دادن وضعیت آلودگی هوا در طول یک هفته‌ی گذشته روی نمودار را هم دارد. در این اپلیکیشن اطلاعات مفید دیگری نظیر راهنمای هر یک از آلاینده‌های معیار را هم می‌توانید بیابید. بخشی به نام تحلیل و پیش‌بینی هم در این اپلیکیشن در نظر گرفته شده که در برخی از روزها با توجه به شرایط خاص هشدارها و پیام‌هایی را برای حفظ سلامتی به شما ارائه می‌کند. همچنین در صورتی که شاخص کیفیت هوا از شرایط ناسالم عبور کند، اپلیکیشن کیفیت هوای تهران از طریق نوتیفیکیشن این موضوع را به شما اطلاع خواهد داد. این اپلیکیشن برای گوشی‌های اندرویدی و آیفون منتشر شده که می‌توانید هم اکنون از لینک‌های زیر آن را دانلود و روی گوشی خود نصب کنید.

دانلود از کافه بازار

دانلود از اپ استور

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. سیدحسین هاشمی

    نصب کردم؛ رابط کاربری بسیار عالی، رنگها عالی، چیدمان اطلاعات و تبها عالی
    بسیار کاربردی هست.

    پیشنهاد؛ امیدوارم این برنامه در گوگل پلی هم موجود بشه

  2. امیرحسین سادات رضوی

    به چند تا نکته مهم باید توجه کرد:
    ۱- شاخصی که تو تهران اعلام میشه، میانگین همه ایستگاه هاست، در حالی که طبق استاندارد باید بیشترین مقدار به عنوان شاخص اعلام بشه.
    ۲- تو تهران اکثرا آلاینده PM2.5 (ذرات معلق کوچک تر از ۲.۵ میکرومتر)، آلاینده شاخص هست اما برخی ایستگاه ها این شاخص رو اندازه گیری نمیکنن و لذا عددی که نشون میدن غیر واقعی هست (مثل ایستگاه پردیسان)
    ۳- این برنامه قراره در آینده پیش بینی هم انجام بده که امیدوارم زودتر این قسمتش هم فعال بشه
    امیدوارم مفید بوده باشه.

  3. soheil

    تو این روز ها بدرد آدم میخوره!

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه