بازی GTA به ساخت اتومبیل‌های خودران کمک می‌کند

۳ تیر ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

استفاده از کامپیوترها برای تشخیص خودروها کار بسیار سختی است؛ اما بازی‌های کامپیوتری به شدت واقع‌گرایانه باعث می‌شوند که کامپیوترها بهتر متوجه خودروها شوند.

اتومبیل‌های خودران در شرایط خاص واکنش‌های بدی از خودشان نشان می‌دهند. خودروی گوگل که چندین‌بار تصادف کرده و حتی اتومبیل‌های تسلا هم تصادف کرده‌اند. سیستم کامپیوتری هر چقدر هم دقیق باشد در بسیاری مواقع به سختی اتومبیل‌های دیگر را شناسایی می‌کند و همین دلیل باعث رخ دادن اتفاقات مختلف می‌شود.

حالا در تحقیقات جدید به این موضوع اشاره شده که ترافیک مجازی در بازی‌های کامپیوتری مانند Grand Theft Auto V می‌تواند به کامپیوترها آموزش دهد که به چه شکل متوجه اتومبیل‌ها شوند. شرکت‌هایی مانند گوگل و اوبر با استفاده از نرم‌افزار و فیلم‌های ضبط شده به کامپیوترها آموزش می‌دادند که متوجه جریان ترافیک و خودروهای مختلف شوند؛ اما این روش کافی نیست. برای آموزش دادن کامپیوترها به میلیو‌ن‌ها تصویر و ویدیو لازم است که همه شرایطی را شبیه‌سازی کنند؛ همین موضوع باعث شده که محققان به روش دیگری رو بیاورند و آن هم بازی‌های کامپیوتری است.

«متیو جانسون-روبرسون» (Matthew Johnson-Roberson) از دانشگاه میشیگان به این موضوع اشاره می‌کند که بازی GTA V یکی از واقعی‌ترین عنوان‌های موجود برای شبیه‌سازی ترافیک در دنیای واقعی است و این موضوع می‌تواند به آموزش دادن کامپیوترها کمک زیادی بکند. بازی‌ها اتفاقات تصادفی زیادی به وجود می‌آورند و همین موضوع باعث شده که نتوان روند آن‌ها را پیش بینی کرد. همچنین بازی GTA بیش از ۱۰۰ برابر بهتر از تصاویر و ویدیوهای ضبط شده از دنیای واقعی به تمرین دادن کامپیوترها برای پیش بینی شرایط ترافیک کمک می‌کند.

منبع: newscientist

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه