[ویدیوهای آموزشی TED] با تا کردن کاغذ چگونه می‌توانیم به فضا برسیم؟

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

زمانی که در کودکی کاردستی درست می‌کردیم، به خوبی می‌دانستیم که وقتی کاغذ را یک بار، دو بار، سه بار و چهار بار تا می کنیم، بعد از آن تا کردن کاغذ چقدر سخت می‌شود. قطر کاغذ با تا کردن آن به صورت نمایی افزایش می‌کند و به یکباره چندین و چند برابر می‌شود. جالب است که تنها با چند تای بیشتر می‌توانیم قطر کاغذ را به اندازه‌هایی برسانیم که ممکن است باورتان نشود. قطری به اندازه‌ی قد یک انسان، برجی بلند، ارتفاع یک ماهواره و حتی فاصله تا ماه! برای رسیدن به ماهواره‌ها کافیست که چیزی در حدود ۴۰ بار کاغذ را تا بزنیم. ویدیوی جالبی که در این باره توضیح می‌دهد را از پنجره‌ی بالا ببینید یا آن را دانلود کنید.

مسابقۀ حرفه‌ای ربات‌های پرندۀ حمل کالا

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۷ دیدگاه
  1. a

    کاغذی با ابعاد ۱۰ در ۲۰ سانت دارای سطح ۲۰۰ سانتی متر مربعه با فقط ۱۰ بار تا کردن مساحتش به ۰.۲ سانتی متر مربع میرسه پس اسانسور کاغذی به درد جابجایی ذرات ساب اتمی میخوره.

  2. طاهار

    شما که زحمت میکشید با ویدئو آل همکاری میکنید و کلی وقت و هزینه هم قطعأ میکنید حداقل لطف کنید کیفیت های بالاتر مثل ۱۰۸۰ یا حداقل ۷۲۰ پی رو هم بزارید. واقعأ واقعأ کیفیت ویدئو ها پایینه و اصلا مناسب نیست. خواهشأ یه تجدید نظر رو ویدئو های مخصوصأ آموزشی کنید.
    ممنون میشم.ضمنأ موقع نوشتن نظر سایتتون هشدار وردپرس میده!

  3. محمد

    هواپیما ها در ۱۰۰۰۰ کیلومتری پرواز میکنن!!!!! اصلاح کنید لطفا ۱۰ کیلومتر درسته

  4. احمد

    البته اگه اشتباه نکنم من تو یه مقاله خوندم که اگه یه کاغذ به اندازه یه زمین فوتبال داشته باشیم حداکثر یازده یا دوازده بار میشه اون رو تا کرد اونم به سختی. و برای بار سیزدهم تقریبا غیرممکن میشه!

    1. آرمان

      داداش مطلبی که خوندی اشتباه بوده هیچ کاغذی رو نمیتونم بیشتر از ۸ بار تا کنیم !!!

  5. یونس

    سپاس از شما
    در زمان ۰۳:۰۵ از ویدیو گوینده به اشتباه به جای ۱۰ کیلومتر که متوسط ارتفاع پرواز هواپیماهاست، گفت ۱۰هزار کیلومتر گه اشتباه بود.هر چند در تصویر خودش نوشته بود ۶.۶۷ مایل که برابر با حدود ۱۰ونیم کیلومتره که درسته. ولی این چیزی از شایستگی های شما کم نمیکنه چون خیلی زحمت میکشید و این قابل احترامه. موفق و پیروز باشید

  6. reza

    مطلبی جالبی بود ولی جمله آخر کج فهمی داشت وقتی که می گفت “اگه دوباره این کار رو انجام بدیم به زمین میرسیم”
    به نظرم بهتر بود بگه “فقط با یک تای دیگه به زمین میرسیم”!

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه