بخش موبایل سونی بالاخره سوددهی در ابعاد محدود را تجربه کرد

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

گزارش جدید شرکت سونی نشان می‌دهد وضعیت بخش موبایل این شرکت که با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می‌کرد تا حدی بهبود یافته است. سونی‌ سال‌ها تلاش می‌کرد در این بخش به سوددهی مناسب برسد و گزارش اخیر مربوط به فصل دوم مالی نشان می‌دهد این شرکت بلاخره به سوددهی رسیده گرچه این سود چندان زیاد نیست. این سود به ۳.۸۲ میلیون دلار بالغ می‌شود. البته این نکته را هم مدنظر داشته باشید که فروش و درآمد عملیاتی سونی نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته در حدود یک سوم کاهش داشته است و به رقم ۱۸۰۵ میلیون دلار رسیده است.

در سال‌های گذشته بخش موبایل شرکت سونی تحولاتی اساسی را از سر گذرانده. در حقیقت سونی سعی کرده هزینه‌های تولید را تا جای ممکن کاهش دهد و از نظر میزان تولید و فروش دست از رقابت با شرکت‌هایی چون اپل و سامسونگ برداشته. البته برخی تحلیل‌گران معتقدند سوددهی این شرکت به دلار، چندان وضع شرکت را نشان نمی‌دهد و ارزش ین ژاپن است که به کمک سونی آمده.

طبق گزارش مالی منتشر شده نوسانات نرخ ارز در حدود ۴.۴ میلیارد ین به افزایش حساب‌های سونی کمک کرده است. کارشناسان تحلیل کرده‌اند که بدون این نوسانات سونی حدود ۴ میلیون ین ضرر می‌داد.

وضعیت شرکت مادر سونی در این گزارش مالی بسیار بحرانی است. شرکت مادر سونی نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته در حدود ۴۲ درصد کاهش سود داشته و درآمدش هم ۱۰ درصد کم شده است.

منبع: PhoneArena


مسابقۀ حرفه‌ای ربات‌های پرندۀ حمل کالا

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. Next is Now

    ۴۲ درصد کاهش سود در مجموع برای شرکت سونی ! متاسفانه انگار داره به آخر خط میرسه

    1. کامی

      اتفاقا بسیار هوشمندانه داره عمل میکنه… در جاییکه تمام شرکت ها اعم از ال جی و htc و … دارند چند ساله ضرر تجربه می کنند با تیز هوشی خودش را از این قافله جدا کرده تا ابتدا در سود دهی پایدار بشه و بعد سود را افرایش بده با گسترش فروش… چیزی که سامکپ ها را ناراحت و نگران میکنه…

    2. محمد

      اون کلی بود ک گفت ۴۲ درصد و همچنین خوبه ک بدونی سونی فقط با شش هفت تا مدل اینطوری شده نه با ۱۰۰۰ تایه تاچ ویز

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه