تولید بنز و BMW در ایران؟

۱۷ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

قرار است در روزهای ۲۴ و ۲۵ آبان‌ماه امسال، در سالن اجلاس سران، چهارمین همایش بین‌المللی صنعت خودروی ایران برگزار شود. در پی این رویداد، گفته می‌شود مسئولین ارشد خودروساز‌هایی نظیر مرسدس‌بنز، فولکس واگن، ب.ام.و، رنو، پژو، سیتروئن، اسکانیا و هیوندای حضور خواهند داشت.

این وضعیت در حالی است که در روزهای اخیر اخباری از مذاکرات دو شرکت فولکس واگن و هیوندای با خودروسازان ایرانی در ایران شنیده می‌شود. همچنین سه شرکت رنو، پژو و سیتروئن قراردادهایی را به‌منظور تولید محصولاتشان در ایران بسته‌اند. مرسدس بنز نیز با شریک ایرانی خود برای تولید محصولات تجاری در ایران به توافق رسیده است.

به‌نظر می‌رسد که احتمالا دیر یا زود، شاهد تحولاتی در زمینه صنعت خودروی ایران درصورت همکاری قطعی این شرکت‌های خودروساز در این همایش باشیم.

شما چه‌ فکر می‌کنید؟ به‌نظر شما، آیا این توافق و همکاری‌ها می‌تواند در صنعت خودروی کشورمان تحولی ایجاد کند؟

منبع: ایسنا

‌‌‌

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۴۸ دیدگاه
  1. Avatar مهدی

    در تولید مورد بی ام و مذاکرات با یکی از شرکتها در حال انجام است به این صورت که خط تولید به صورت مونتاژ خواهد بود و تمام قطعات وارد خواهند شد و ۸۰% محصول صادر خواهد شد و ایران به عنوان مرکز وتولید بی ام و در خاورمیانه خواهد بود ولی مسله ای که هست اینه که این شرکت پرشیا خودرو نیست هنوز در مرحله مذاکرات هست و توافق نزدیک به قطعی است

  2. Avatar امیر

    سلام و درود بر دوست داران ماشین بنده با خبر هایی که دارم طبق گفته های افرادی که با این داستان ارتباط دارن گفتن که بنز به ایران میاد و به احتمال ۵۰ درصد یک کارخونه زاه اندازی کنه ولی نه برای تولید برند های لوکسش مثل سری s یا e و فقط برای مونتاژ و تولید موتور ها و لوازم و قطعات یدکی ماشین های سنگینش و ساپورت قطعات و لوازم برای شرکت ستاره ی ایران تا کمی هم هزینه های نگهداری بنز بیاد پایین. شرکت بی ام و هم قرار بود طی یک سری از تفاهم نامه و قرار داد هایی که قرار بود بسته بشه و نشد به ایران بیاد که منتفی شد و متاسفانه هیچ گونه حضوری نخواهد داشت و تنها رخ داد حضور نمایندگان بی ام و در ایران صحبت برای وارد کردن قطعات بی ام و برای نمایندگی های رسمیش در ایران هست تا قطعات ۱۰۰ درصد اصلی و با قیمت مناسب از کمپانی به دستشون برسه. شرکت هایی مثل فولکس واگن و هیوندای هم قرار هست در این همایش شرکت کنند اما بنده هیچ گونه اطلاعات دقیق و سندی ندارم و همیشه سیع کردم در مورد چیز هایی که اطلاع دارم سخن بگم و اگر چیزی بدان دریغ نکنم . خب ببینید فولکس را خبر قطعی ندارم و ولی از هیوندای خبر های زیادی داره به گوشم میرسه و میدونم که داره یه کارایی برای اومدن و زدن کارخونه خط تولید و مونتاژ تو ایران میزنه احتمالا هم با شرکت کرمان موتور یه همکاری هایی داشته باشه منظورم از همکاری این هستش که هیوندای قراره اگه به ایران بیاد که داره میاد شزکت کرمان موتور رو در تولید قطعاتش یاری کنی. و خب بهم نیست یک سری تحولات و همکاری های مفیدی تمید واریم شکل بگیره. نکته بعدی این هستش که شرکت هیوندای در صورت اومدنش به ایران فقط قرار محصولات معلوم شده ایی رو از طرف ایران در کشورمون تولید کنه که اولا هیبریدی هستن دوم هم اینکه حجم موتورشون بالای ۲۵۰۰ نباشه که نیست ئ تولید خودرو های با پیشرانه گاز سوز که البته بعید میدونم که قطعی باشه تولیدش و احتمالش خیلی کمه ولی در کل در صورت اومدن هیوندای به ایران از برند تازه جدا شده از این شرکت یعنی جنسیس و سنتنیال که جزو برند لوکس هیوندای به حساب میان خبری نیست به هزاران دلیل که خودتون میدونید و بزرگترینش حجم موتور هاش و نمیتونه مثل شرکت تویوتا که لکسوس که برند لوکسش هست رو به بازار ایران میفرسته هیوندای هم بفرسته ولی خب بد هم نیست قیمت های این ماشین های کره ایی کمی بهتر میشه تاکید میکنم کمی و فکر نکید قرار مثلا سوناتای ۱۷۰ میلیونی رو ۷۰ میلیون میدم نه تنها اینکه هزینه های یک سری چیز ها جزئی کم میشه بقیه شرکت ها هم مثل سیترون و ……………… اینارو هم که میدونید ولی دوستان اطلاعات بیشتر خاستن در خدمت هستم. باتشکر.

  3. Avatar شهاب

    دو تا فاجعه عظیم رخ میده:
    ۱- بنز و BMW و … باید آبرشون رو به جان بخرند
    ۲- ملت ما این جنبه رو ندارن با پراید ۲۲۰ تا میرن بعد بنزو اینا بیاد آمار مرگ و میر ۱۵۰ درصد افزایش میابه و اونجاست که Audi میبینه چطوره r6 رو چپ میکنن تا باشد دگر بار غلط اضافی نکنه بگه هرکی چپ کرد جایزه میدم

  4. Avatar حامد نواح فرساد

    مختصر و مفید در لفافه میگم!
    بنز و بی ام و باید خیلی احمق باشن تا با آبروی چندین ساله شون بازی کنند!!!

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه