تراشه‌ی اگزینوس جدید برای گلکسی S8 درحال ساخت است

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شرکت سامسونگ در حال ساخت جایگزین تراشه‌ی اگزینوس ۸۸۹۰ است. تراشه‌ی جدید که هنوز نام آن مشخص نشده، برای استفاده روی گلکسی S8 به کار خواهد رفت. با توجه به اطلاعات قرار گرفته در سایت واردات و صادرات کشور هند، تراشه‌ی جدید سامسونگ فعلا با نام اگزینوس ۸۸۹۵ شناخته می‌شود که از پردازنده‌‌های کم‌مصرف سامسونگ بهره می‌برد. این شرکت در زمان ساخت تراشه‌ی اگزینوس ۸۸۹۰ هم از هسته‌های کم مصرف خودش در کنار هسته‌های Cortex-A53 استفاده کرده بود. به احتمال زیاد در اگزینوس جدید هم از هسته‌های Cortex-A35 استفاده خواهد شد.

سامسونگ در حال ساخت تراشه‌ی اگزینوس ۸۸۹۵ برای گلکسی S8 است.

پردازنده‌های Cortex-A35 بسیار کارآمدتر از پردازنده‌های Cortex-A53 هستند و در کنار پردازنده‌هایی که سامسونگ تولید می‌کند، می‌توانند قدرت مناسبی برای پرچم‌دار بعدی این شرکت به همراه بیاورند. همچنین باید به این موضوع اشاره کنیم که شایعات می‌گویند که گوشی S8 اولین محصول سامسونگ با صفحه نمایش ۴K خواهد بود.

پردازش ۴K نیاز به باتری با ظرفیت بالایی دارد و مشخص نیست که سامسونگ به چه صورت می‌خواهد این مشکل را برطرف کند. مصرف باتری اکنون یکی از مشکلات رایج در بازار تلفن‌های همراه هوشمند به حساب می‌آید. در عصر جدید تلفن‌‌های همراه هوشمند شاهد عرضه شدن محصولاتی با توان پردازشی بالا هستیم؛ اما این محصولات به باتری خاصی نیاز دارند که بتواند دستگاه را حداقل برای ۲۴ ساعت روشن نگه دارد. همچنین باید به این موضوع اشاره کنیم که مضامین واقعیت مجازی هم باتری بیشتری مصرف می‌کنند.

اگر قرار باشد مضامین واقعیت مجازی روی پلتفرم‌های موبایل پیشرفت کند باید محصولات قوی‌تری ساخته شود. قدرت بیشتر هم به باتری بهتری نیاز خواهد داشت. پس به همین دلیل سامسونگ سعی دارد تراشه‌ی جدیدی درست کند که مصرف انرژی کمتری داشته باشد و قدرت بیشتری به کاربران بدهد. تراشه‌ی جدید سامسونگ با معماری ۱۰ نانومتری ساخته می‌شود و مصرف انرژی کمی خواهد داشت.

منبع: Sam Mobile

‌‌‌

مسابقۀ حرفه‌ای ربات‌های پرندۀ حمل کالا

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Next is Now

    پردازنده‌های Cortex-A35 بسیار کارآمدتر از پردازنده‌های Cortex-A53 هستند و در کنار پردازنده‌هایی که سامسونگ تولید می‌کند، می‌توانند قدرت مناسبی برای پرچم‌دار بعدی این شرکت به همراه بیاورند.

    فکر میکنم نیاز به صالاح داشته باشه

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه