تمام انرژی مورد نیاز گوگل از منابع تجدیدپذیر تامین خواهد شد

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

طبق خبری که گوگل منتشر کرده، این شرکت قرار است سال آینده تمام انرژی مصرفی خود را از انرژی‌های تجدیدپذیر تامین کند. این غول حوزه‌ی تکنولوژی گفته است که برنامه دارد تا برق مورد نیاز خودش را فقط از منابع خورشیدی و بادی تامین کند. تمام فعالیت‌های این شرکت در دنیا، از دفترهای گوگل گرفته تا دیتاسنترهای این شرکت، روی انرژی تجدیدپذیر کار خواهد کرد. گوگل می‌خواهد هم‌چنین روی ساخت منابع جدید تجدیدپذیر، سرمایه‌گذاری کند.

مصرف سالانه‌ی انرژی گوگل، اندازه‌ی نصف انرژی مصرف شده‌ی تمام سان فرانسیسکو در مدت یک سال است.

گوگل سال گذشته ۵.۷ تراوات ساعت انرژی برق مصرف کرده است. این شرکت می‌گوید که این مقدار مصرف، اندازه‌ی نصف انرژی مصرف شده‌ی تمام سان فرانسیسکو در مدت یک سال است. در حال حاضر، گوگل هم انرژی مصرفی مورد نیاز خودش را خریداری و هم آن را تولید می‌کند. بخشی از انرژی خریداری شده از سوی یک نیروگاه بادی در ایالت آیووا تامین می‌شود.

در بیانیه‌ای که گوگل منتشر کرده، «اورس هلتزه»، معاون بخش فنی گوگل، گفته است که هزینه‌ی انرژی‌های بادی و خورشیدی کاهش یافته است و از دیدگاه تجاری هم استفاده از آن‌ها، به صرف خواهد بود.

گوگل ۲۰ قرارداد مختلف برای خرید انرژی‌های تجدیدپذیر امضا کرده است که این مقدار، ۳.۵ میلیارد دلار سرمایه‌ برای شرکت‌های انرژی‌های تجدیدپذیر در تمام دنیا را به همراه آورده است.

منبع: New Atlas

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar Abbas

    گوگل هیچ وقت خواب نیست …

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه