از ثروتمندترین مرد ایرانی تا آخرین شوالیه نوکیا؛ خواندنی‌ترین‌های دیجیتال

۳۱ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه
دیجیتال

در این نوشته می‌خواهیم خواندنی‌ترین خبرها و مقاله‌های چند هفته‌ی اخیر را با هم مرور کنیم. اگر در روزهای گذشته فرصت پیگیری اتفاقات دنیای دیجیتال را نداشتید، این مطلب را از دست ندهید؛ ما گلچینی از خبرها و مقاله‌های دیجیتالی را برای‌تان یک‌جا آورده‌ایم. در ادامه با دیجی‌کالا مگ همراه باشید.

شما بگویید؛ تبلت یا لپتاپ؟

این هفته قصد داریم در مطلب «شما بگویید» به موضوعی کاملا ملموس و واقعی بپردازیم. رشد، پیشرفت و قدرتمند شدن تبلت‌ها و به ویژه آن‌هایی که با کیبورد، قلم یا هر دوی آن‌ها عرضه می‌شوند باعث شده که این گجت‌ها دیگر فقط وسیله‌ای برای مصرف محتوا نباشند. از سوی دیگر به صورت سنتی همه‌ی ما تمایل داریم هرگاه صحبت از تولید محتوا به میان می‌آید به کامپیوترهای دسکتاپ و جایگزین قابل حمل آن‌ها یعنی لپتاپ‌ها فکر کنیم. در این که هنوز لپتاپ‌ها قدرت خود را حفظ کرده‌اند شکی نیست، ولی در دنیایی که همه چیز به سمت موبایل شدن پیش می‌رود نمی‌توان از سهولت و راحتی استفاده از تبلت‌ها هم به راحتی گذشت. تمام این عوامل باعث می‌شود که برخی از کاربران عادی در انتخاب بین این دو نوع گجت دچار تردید شوند.

wir-06

شما بگویید؛ تبلت بخریم یا لپتاپ؟

گجت‌های رترو

حتما تا الان با موزه‌ی گجت‌های رترو دیجی‌کالا مگ آشنا شده‌اید. این هفته مجموعه‌ای از سه مطلب جذاب را برایتان کنار هم جمع کرده‌ایم که هر کدام به تنهایی می‌تواند کلی از خاطرات زیبا را زنده کند: نکسوس وان، نوکیا N9 و نوکیا ۶۶۳۰.

wir-07

نوکیا N9؛ آخرین شوالیه پیش از ویندوز!

نکسوس وان؛ گوگل پیکسل اولیه!

نوکیا ۶۶۳۰؛ وقتی ۶۶۰۰ متحول شد!

بیوگرافی ثروتمندترین مرد ایرانی

می‌خواست جلوی نامزدش خودی نشان داده و او را تحت تاثیر قرار دهد که از اقبال بلندش نتیجه‌ی این خودنمایی، شیوه‌ی حراج و خریدوفروش را در کل جهان دگرگون کرد. با زندگی‌نامه‌ی «پیر امیدیار» موسس وبگاه خریدوفروش «ای‌بی» (eBay) همراه دیجی‌کالا مگ باشید.

wir-11

پیر امیدیار؛ موسس eBay، ثروتمندترین مرد ایرانی

مصاحبه‌ی اختصاصی با مدیر محصول ال‌جی

شرکت ال‌جی طی مراسمی در تهران به‌طور رسمی از ال‌جی V20 رونمایی کرد. در حاشیه‌ی این مراسم ما این فرصت پیدا کردیم تا با «کانگمن لی» (Kangman Lee)، مدیر محصول شرکت ال‌جی در ایران، مصاحبه‌ای داشته باشیم. از او پرسیدیم که چرا ال‌جی برای V20، مانند G5 از یک طراحی ماژولار استفاده نکرد. درباره‌ی سیاست ال‌جی برای دوربین‌ تلفن‌های هوشمندش پرسیدیم؛ این‌که چرا دو دوربین سلفی و یک دوربین اصلی V10 جایش را به یک دوربین سلفی و دو دوربین اصلی در V20 داد. به شایعات V30 اشاره کردیم و از آقای «کانگمن لی» پرسیدیم آیا واقعا نمایشگر دوم گوشی بعدی سری V حذف خواهد شد. درباره‌ی آپدیت‌های نرم‌افزاری V20‌ هم در این مصاحبه سوالاتی پرسیده شد. پاسخ همه‌ی این سوال‌ها را در این ویدیو می‌گیرید.

wir-13

مصاحبه‌ی اختصاصی دیجی‌کالا مگ با مدیر محصول ال‌جی در ایران

استفاده از Burst Mode در آیفون

خیلی از افراد قابلیت «عکاسی پیاپی» (Burst Mode) در دوربین آیفون را به صورت اتفاقی کشف می‌کنند؛ زمانی که اشتباهی انگشت خود را بیش از حد روی دکمه‌ی شاتر نگه می‌دارند. شاید هم برخی اصلا هنوز آن را کشف نکرده باشند! عکاسی پیاپی یکی از قدرتمندترین قابلیت‌های دوربین آیفون است. این قابلیت به شما اجازه می‌دهد تا ۱۰ عکس را تنها در یک ثانیه ثبت کنید. این رقم با بهترین دوربین‌های عکاسی DSLR برابری می‌کند. در این آموزش قصد داریم نحوه‌ی عملکرد قابلیت عکاسی پیاپی را توضیح دهیم و بگوییم چگونه می‌توانید با استفاده از آن عکس‌هایی بهتر بگیرید. با مدرسه عکاسی موبایل دیجی‌کالا مگ همراه باشید.

wir-08

چگونه از Burst Mode آیفون استفاده کنیم؟

چگونه با Burst Mode آیفون عکس‌های عالی بگیریم؟

عکاسی از پاییز

برای ما که در نیمکره‌ی شمالی زندگی می‌کنیم فصل پاییز چند وقتی است که فرا رسیده. خیلی از عکاسان عاشق این فصل از سال هستند و دلیل خوبی هم برای این علاقه دارند. پاییز نوعی زیبایی ذاتی در خود دارد؛ درختانی که گویی آتش گرفته‌اند، صدها رنگ زیبا که در کنار هم نشسته‌اند، کوه‌هایی که اولین برف سال سفیدشان کرده، حیات وحشی که در حرکت است و زیبایی‌های بسیار دیگر. در این فصل رویای عکاسان منظره به حقیقت می‌پیوندد. احتمالا شما هم دوست دارید شانس خود را برای ثبت عکس‌هایی زیبا از پاییز امتحان کنید. دفعه بعدی که برای عکاسی در هوای خنک پاییز بیرون رفتید این نکات ساده ولی مهم را به یاد داشته باشید تا بتوانید از فرصت‌های خود برای عکس گرفتن از زیبایی پاییز بیشترین بهره را ببرید. با دیجی‌کالا مگ همراه باشید.

wir-10

نکاتی برای عکاسی از مناظر پاییزی

عکاسی از ماه

عکاسی از آسمان شب همیشه یکی از دشوارترین ژانرهای عکاسی بوده است؛ فوکوس خودکار به هیچ کاری نمی‌آید و استفاده از سه‌پایه ضروری است. از سوی دیگر همیشه این دشوارترین عکس‌ها هستند که بهترین نتایج را به بار می‌آورند. با دیجی‌کالا مگ همراه باشید تا روش عکاسی از ماه را یاد بگیرید.

wir-12

بزرگترین ماه ۷۰ سال گذشته را چگونه شکار کنیم؟

شخصی‌سازی حرفه‌ای اندروید

یکی از مزایای خریدن گوشی‌های اندرویدی به جای آیفون این است که می‌توانید صفحه‌ی اصلی یا هوم اسکرین گوشی خود را کاملا شخصی کنید. اگر برای شروع این کار نیاز به راهنمایی یا الهام گرفتن دارید، با دیجی‌کالا مگ و ۱۰ روش ساده برای شخصی‌سازی هوم اسکرین و دیگر بخش‌های اندرویدهمراه باشید.

wir-02

۱۰ روش برای شخصی‌سازی اندروید

معرفی اپلیکیشن

چند وقتی است که در دیجی‌کالا مگ به طور منظم ویدیوهایی را برای معرفی بهترین اپلیکیشن‌ها منتشر می‌کنیم. این هفته هم گلچینی پر و پیمان از مطالب مربوط به معرفی اپلیکیشن‌های مختلف از پیکسل لانچر گرفته تا فتو اسکن برایتان جمع کرده‌ایم. پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به آن‌ها بیندازید و اگر پیشنهادی دارید حتما در بخش نظرات با ما درمیان بگذارید.

wir-01

اسکن آلبوم عکس قدیمی با گوشی؛ نگاهی به اپلیکیشن Google PhotoScan

سریع‌ترین گالری برای اندروید؛ نگاهی به اپلیکیشن QuickPic

ویدیو پلیر همه فن حریف؛ نگاهی به اپلیکیشن MX Player

گوگل پیکسل را رایگان تجربه کنید؛ نگاهی به اپلیکیشن پیکسل لانچر

پس‌زمینه‌های گوگلی، نگاهی به اپلیکیشن Wallpapers

همیشه به بهترین وایفای متصل باشید؛ نگاهی به اپلیکیشن Wi-Fi Switcher

پیدا کردن راه در دشت ستاره‌ها؛ نگاهی به اپلیکیشن Star Chart

استفاده بهتر از کروم موبایل

گوگل نه تنها قصد دارد مرورگر کروم بر دنیای لپتاپ‌ها و کامپیوترهای دسکتاپ تسلط داشته باشد، بلکه می‌خواهد حضور آن را در قلمروی گجت‌های موبایل هم تا جای ممکن گسترش دهد. اگر شما هم روی آیفون یا گوشی اندرویدی خود از مرورگر کروم استفاده می‌کنید، چندین روش مختلف وجود دارد که اجازه می‌دهد از این مرورگر بهره‌ی بیشتری ببرید. با دیجی‌کالا مگ همراه باشید تا مطمئن شوید از تمام امکانات کروم بیشترین و بهترین استفاده را خواهید کرد.

wir-04

چگونه از مرورگر کروم بهتر روی گوشی موبایل استفاده کنیم؟

پاک کردن اطلاعات شخصی از اینترنت

سرانجام تصمیم گرفتید تا اطلاعات خود را از شبکه‌ی اینترنت خارج کنید؟ این کار چندان آسان نیست ولی با دنبال کردن راهنمای گام به گامی که در ادامه می‌آید، حداقل مطمئن خواهید بود که مسیر را درست می‌روید. با دیجی‌کالا مگ همراه باشید.

wir-09

راهنمای گام به گام پاک کردن اطلاعات شخصی از اینترنت

Inbox در برابر Gmail

اپلیکیشن «اینباکس» (Inbox) که در واقع نسخه‌ی دیگری از اپلیکیشن آشنای «جیمیل» (Gmail) است حدودا دو سال پیش معرفی شد. در حالی که اپلیکیشن اینباکس همچنان به زندگی خود در کنار اپلیکیشن Gmail ادامه می‌دهد، به راحتی می‌توان متوجه شد که متخصصان گوگل اینباکس را به چشم اپلیکیشن ایمیلی برای آینده می‌نگرند. امکانات جدید به صورت مرتب به اینباکس اضافه و این اپلیکیشن آرام آرام با هر به‌روزرسانی هوشمندتر و استفاده از آن آسان‌تر می‌شود. در ادامه ۵ دلیل آورده شده است که نشان می‌دهد چرا بهتر است همین الان استفاده از اپلیکیشن اینباکس را به جای جیمیل شروع کنید. با دیجی‌کالا مگ همراه باشید.

wir-03

چرا اپلیکیشن Inbox بهتر از Gmail است؟

جایگزین‌های اندرویدی برای گوگل مپس

با این تیتر به اشتباه نیفتید. «گوگل‌ مپس» (Google Maps) بدون شک سلطان صنعت نقشه‌خوانی و مسیریابی است و بسیاری از اپلیکیشن‌های جانبی این حوزه از داده‌های آن برای سرویس‌دهی استفاده می‌کنند. اما در ادامه با دیجی‌کالا مگ باشید تا با گزینه‌های جایگزین در اندروید که امکاناتی بیشتر یا بهتر دارند آشنا شوید.

wir-05

۵ جایگزین گوگل‌ مپس برای اندروید

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه