رونمایی از آلبوم جدید محمدرضا شجریان با حضور پرویز پرستویی و همایون شجریان

۱ مهر ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

امروز حوالی ساعت ۱۰:۳۰ صبح مراسم رونمایی از آلبوم «طریق عشق» در تالار وحدت برگزار شد. جدیدترین آلبوم محمدرضا شجریان که در همکاری با گروه عارف به سرپرستی پرویز مشکاتیان ساخته شده است.

تقریبا از حدود ساعت ۱۰ صبح مهمان‌ها و خبرنگاران وارد تالار وحدت شدند و پس از پذیرایی از مهمانان ویژه، مراسم آغاز شد. پرویز پرستویی با سخنان خود این رویداد را آغاز کرد و از تاثیر بسیار عمیق استاد شجریان بر فرهنگ و موسیقی ایران گفت.

p04_00011

پرستویی در ادامه و با تاکید بر جایگاه خاص استاد شجریان گفت تقریبا به هیچ شکل و با هیچ واژه‌ای نمی‌توان بزرگی و تاثیر محمدرضا شجریان را وصف کرد. پرستویی متن سخنانش را در چند بخش خواند و در میان سخنان او فیلمی هم از نوازندگان و اعضای گروه عارف پخش شد. آن‌ها پیرامون شکل‌گیری گروه، ساخته شدن قطعات آلبوم «طریق عشق»، شخصیت استاد شجریان و دوستی و همکاری او با پرویز مشکاتیان سخن گفتند.

پس از پایان پخش فیلم، حضار آخرین بخش‌ سخنان پرویز پرستویی را شنیدند و سپس همایون شجریان فرزند محمدرضا شجریان در میان تشویق مردم روی سن آمد. او همراه با ۷ نوازنده در تالار وحدت حضور یافت. در آغاز پیش از هر سخنی نوازندگان به اجرای موسیقی زنده پرداختند. در میان نوازنده‌ها چهره‌های شاخصی چون بیژن و ارژنگ کامکار هم حضور داشتند.

1

با پایان یافتن اجرای موسیقی، همایون شجریان سخنان خود را آغاز کرد. او درباره غیاب استاد شجریان در این مراسم سخن گفت. همایون شجریان گفت سعی کرده احساساتش را کنترل کند اما سخنان پرویز پرستویی او را احساساتی کرده. همچنین اشاره کرد که جای او اینجا نیست و جای استاد شجریان اینجا و در کنار اعضای این گروه است. همایون شجریان توضیح داد که به دلیل شرایط سلامتی استاد، او قادر به حضور در این مراسم نشده‌ است.

2

مراسم رونمایی از آلبوم «طریق عشق» با اجرای یک قطعه موسیقی دیگر این‌بار با آواز همایون شجریان به پایان رسید. گفتنی است این اثر توسط موسسه ایران‌گام تهیه شده است. شما می‌توانید این آلبوم را همین حالا از سایت دیجی‌کالا تهیه کنید.

در ادامه می‌توانید تصاویر بیشتری از این مراسم را ببینید:

‌‌

digi_buy_label5

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar علي

    چقدر صندلی خالی بوده!!!!!!
    هرچقدر پیام دادیم به این شماره ای که برای رزرو صندلی بود جوابی نیومد.
    این همه جا بود
    من دلداده م به موسیقی ایرانی علی الخصوص استاد شجریان
    امیدوارم. حالشون خوب بشه ببینیمشون از نزدیک
    تکرار نشدنی هستن،
    این آلبوم هم بسیار زیباست البته امیدوارم آلبوم قاصدک هم منتشر بشه خیلی ها به نسخه باکیفیت این آلبوم و اجرای اصلش دسترسی ندارن
    تشکر از آقای دلخموش

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه