چگونه نسخه بتای بهترین اپلیکیشن‌های اندروید را دانلود کنیم؟

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
دانلود نسخه بتا اپلیکیشن اندروید پلی استور

گوگل به‌تازگی قابلیت‌های جدیدی را به پلی استور افزوده که اجازه می‌دهد اپلیکیشن‌های بتا را راحت‌تر پیدا و مدیریت کنید. بنابراین اگر جزو آن دسته از افراد هستید که حاضرند برای امتحان کردن جدیدترین ویژگی‌ها و امکانات یک اپلیکیشن با باگ‌های احتمالی کنار بیایند، الآن بهترین زمان برای دست‌به‌کار شدن است. با دیجی‌کالا مگ همراه باشید تا با روش دانلود کردن نسخه‌ی بتای بهترین اپلیکیشن‌های اندروید آشنا شوید.

هنوز هیچ دسته‌ی جداگانه‌ای در پلی استور برای اپلیکیشن‌های بتا وجود ندارد. بنابراین برای این‌که متوجه شوید آیا هرکدام از اپلیکیشن‌های فعلی شما نسخه‌ی بتا دارد یا نه، باید در منوی اپلیکیشن پلی استور روی گزینه‌ی My apps & games ضربه بزنید و سپس اپلیکیشن مورد نظر را از فهرست انتخاب کنید. سپس به انتهای صفحه‌ی اطلاعات اپلیکیشن بروید تا از وجود نسخه‌ی بتا مطلع شوید. البته حتی اگر اپلیکیشن نسخه‌ی بتا داشته باشد، این احتمال وجود دارد که ظرفیت افرادی که می‌توانند در برنامه‌ی تست بتای آن شرکت کنند به اتمام رسیده باشد.

دانلود نسخه بتا اپلیکیشن اندروید پلی استور

اگر قصد دارید از نسخه‌ی بتای اپلیکیشن استفاده کنید کافی است روی گزینه‌ی I’m in ضربه بزنید تا چند لحظه بعد نسخه‌ی بتا در صف دانلودهای شما قرار بگیرد. اگر هر زمان تصمیمتان در مورد استفاده از نسخه‌ی بتا عوض شد می‌توانید به همین صفحه برگردید و این بار روی گزینه‌ی Leave ضربه بزنید. پس از این‌که نسخه‌ی بتای چند اپلیکیشن را دانلود کردید کار پیدا کردن آن‌ها راحت‌تر می‌شود. در صفحه‌ی My apps & games تب مخصوصی به نام Beta وجود دارد که فهرست اپلیکیشن‌های بتایی را که دانلود کرده‌اید نشان می‌دهد.

دانلود نسخه بتا اپلیکیشن اندروید پلی استور

این‌که توسعه‌دهندگان تا چه حد در آزمایش کردن امکانات جدید روی نسخه‌های بتای اپلیکیشن جسارت به خرج می‌دهند از یک اپلیکیشن تا اپلیکیشن دیگر متفاوت است. بااین‌حال در اغلب نسخه‌های بتا قادر خواهید بود به تعدادی قابلیت کاملا جدید دسترسی داشته باشید یا حتی ممکن است با پیش‌نمایشی از یک رابط کاربری جدید روبرو شوید. اگر در برنامه‌ی تست نسخه‌ی بتا شرکت کرده باشید، هنگام جستجو کردن نام اپلیکیشن در سایت یا اپلیکیشن پلی استور، کلمه‌ی Beta را در کنار نام اپلیکیشن خواهید دید.

دانلود نسخه بتا اپلیکیشن اندروید پلی استور

همچنین یک بخش ویژه به نام Early Access هم در پلی استور وجود دارد. در این بخش می‌توانید بازی‌های را که هنوز نسخه‌ی نهایی آن‌ها منتشر نشده به‌صورت رایگان دانلود و امتحان کنید. البته در نظر داشته باشید که احتمالا باگ‌های این بازی‌ها از باگ‌های اپلیکیشن‌های بتا بیشتر خواهد بود.

به‌احتمال‌زیاد شما با اپلیکیشن‌های فیسبوک، فیسبوک مسنجر، گوگل، واتس‌اپ، اینستاگرام، گوگل مپز و دراپ‌باکس آشنا هستید، ولی شاید تابه‌حال نمی‌دانستید که امکان دانلود نسخه‌ی بتای تمام آن‌ها از طریق پلی استور وجود دارد. نسخه‌ی بتای تمام این اپلیکیشن‌ها را می‌توانید به همان شیوه‌ای که توضیح داده شد از درون صفحه‌ی مربوط به نسخه‌ی عادی اپلیکیشن دانلود کنید. در برخی موارد هم نسخه‌ی بتای اپلیکیشن به‌صورت یک اپلیکیشن مجزا در پلی استور قرار داده شده است. در این موارد می‌توانید هر دو نسخه‌ی عادی و بتا را درآن‌واحد روی گوشی یا تبلت خود نصب کنید و هر دو را در کنار هم به کار ببرید. برای مثال اپلیکیشن‌های کروم، فایرفاکس، ویکی‌پدیا، VLC Player و SwiftKey جزو این دسته هستند.

منبع: Gizmodo

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۵ دیدگاه
  1. Avatar alireza

    با تشکر از سایت عالیتون.

    یه سوال داشتم اینکه آیا خرید نصب تضمینی برای اپلیکیشن هایی که ثبت در گوگل پلی شده اند را توصیه می کنید یا خیر؟

    و دو اینکه تایید دو مرحله ای تلگرامه چه صورت است؟

  2. Avatar علی اکبر

    چ جالب…نمیدونستم
    پس اینجوری بود که میگفتن فلان نرم افزار نسخه بتا میده بعدش افراد راجع بهش نظر میدن

  3. Avatar Behrouz

    سلام دوستان
    آیا فرق آنچنانی هست تو نسخه ی بتا و نسخه ی معمولی؟؟

  4. Avatar محمد

    سلام نسخه اصلی برنامه ها چی؟
    اونها را چطوری میشه بدست آورد؟ من چند تا نرم افزار میخوام فقط نسخه آزمایشیش گیرم آومده از گوگل پلی هم نمیتونم دانلود کنم…
    ممنون.

  5. Avatar سینا

    کلا می شه روشِ دانلود از پلی استور را آموزش دهید تا بتونیم بدونه محدودیت دانلود کنیم؟

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه