دزدی ۵۷۰۰ گوشی آیفون در شرکت فاکس‌کان

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

براساس آنچه رسانه‌های آسیایی اعلام کرده‌اند، یکی از مدیران ارشد پیشین شرکت فاکس‌کان در حدود ۵۷۰۰ دستگاه آیفون ۵ و آیفون ۵s را از این شرکت دزدیده است. فاکس‌کان یکی از شرکت‌هایی است که در تولید قطعات آیفون نقشی پررنگ دارد. این اتفاق در فاصله زمانی سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۴ و در یکی از شرکت‌های فاکس‌کان در کشور چین اتفاق افتاده است.

مدیر تایوانی که به این دزدی متهم شده Tsai نام دارد و در بخش مربوط به انجام آزمایش شرکت فاکس‌کان در شنژن کار می‌کرده است. ظاهرا او به ۸ کارمند مختلف دستور داده که گوشی‌ها را به بیرون از کارخانه منتقل کنند. قرار بوده این گوشی‌های خارج شده اوراق شوند اما به جای اوراق شدن از فروشگاه‌های شهر شنژن سر درآورده‌اند و برای این مدیر و هم‌دستانش حدود ۱.۵۶ میلیون ‌دلار سود ایجاد کرده‌اند.

فاکس‌کان در طول یک بررسی داخلی شرکت به این ماجرا برخورد کرده و واقعه را به مقامات تایوانی گزارش کرده است. Tsai پس از افشای این ماجرا مورد بازجویی قرار گرفته و پس از آن به قید وثیقه آزاد شده است. اگر او گناه‌کار شناخته شود ممکن است به ۱۰ سال زندان محکوم شود.

البته این اولین‌بار نیست که کارکنان شرکت فاکس‌کان دست به چنین اقداماتی می‌زنند. سال ۲۰۱۴ هم ۴ نفر از کارکنان این شرکت به دلیل دریافت ۵ میلیون دلار رشوه به ۱۰ سال و شش ماه زندان محکوم شدند.

‌‌

منبع: Phone Arena

 

telegram_ad2_1

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه