سازنده‌ی آیفون کارمندانش را اخراج می‌کند

۱۱ دی ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شرکت تایوانی «فاکس‌کان» (FoxConn) که گوشی‌‌های آیفون اپل را تولید می‌کند، قصد دارد تغییرات بزرگی در خط تولید این گوشی‌ها به وجود بیاورد.

براساس اطلاعات قرار گرفته در سایت DigiTimes مسئولان فاکس‌کان قصد دارند خط تولید آیفون را کاملا خودکار کنند. در این طرح تمام کارمندان اخراج می‌شوند و جای آن‌ها را ربات‌ها اشغال می‌کنند. حتی گفته شده که فاکس‌کان قصد دارد از رباط‌های تولید خودش که FoxBot نام دارند، استفاده کند.

اولین تغییر در قسمت‌هایی به وجود می‌آید که خطرهای زیادی کارگران را تهدید می‌کند. تغییر دوم هم باعث می‌شود که بهره وری خط تولید این گوشی‌ها بیشتر شود. تغییر سوم هم شامل کل کارخانه می‌شود و کل روند تولید آیفون به وسیله‌ی ربات‌ها انجام می‌شود. شرکت فاکس‌کان قصد دارد با این کار حضور انسان‌ها و کارگران را در تولید محصولات خودش به خصوص آیفون کاهش دهد.

فاکس‌کان قصد دارد این کار را در سال‌های آینده عملیاتی کند و به نظر می‌رسد که می‌خواهد تا سال ۲۰۲۰ نزدیک به ۳۰ درصد مراحل ساخت آیفون را به وسیله‌ی ربات‌ها انجام دهد.

شرکت فاکس‌کان در حال حاضر سالانه نزدیک به ۱۰ هزار ربات Foxbot تولید می‌کند و قصد دارد از تمام این ربات‌ها به جای انسان‌ها استفاده کند. در فروردین ماه امسال گفته شده بود که فاکس‌کان قصد دارد بیش از ۶۰ هزار موقعیت شغلی خودش را جایگزین ربات‌ها کند.

استفاده از ربات‌ها در طولانی مدت، هزینه‌ی ساخت را کاهش می‌دهد. البته ایجاد این تغییر هم هزینه‌ی زیادی را شامل می‌شود و نیاز به برنامه‌ریزی دقیقی دارد. البته در کشور چین نیروی انسانی بسیار ارزان‌تر از ربات است؛ اما فاکس‌کان تصمیم گرفته این کار را انجام دهد.

حالا باید ببینیم که واکنش دولت چین نسبت به این اقدام چه خواهد بود. آیا این کشور حاضر است که اجازه‌ی چنین کاری بدهد و بسیاری از مردم خودش را بی‌کار کند؟ شرکت فاکس‌کان تا این لحظه ۱.۲ میلیون کارمند دارد و ۱ میلیون نفر آن‌ها در چین زندگی می‌کنند.

فاکس‌کان در حال حاضر روزانه ۵۰۰ هزار آیفون تولید می‌کند و حتی به این شرکت «شهر آیفون» (iPhone City) هم گفته می‌شود.

منبع: The Verge

‌‌‌‌

telegram_ad2_1

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۴ دیدگاه
  1. Avatar RezavV 1000

    کار کاملا اشتباهیه از هر لحاظ

    1. Avatar احمد

      چرا؟ به سمت آینده رفتن اجنتاب ناپذیر . مهم اینکه که زوتر می‌رد. روبات کمتر انسان اشتباه می‌کند.

      1. Avatar امین

        ۳۰۰ هزار فرصت شغلی از دست میره. و نیرو های پر هزینه تری جاشونو میگیرند. نظر شما درسته اما اقتصاد چین هم مهمه.

  2. Avatar سام

    چه خبری خوبی ایول ۱۰۰ درصد امریکایی حال کردم ممنون

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه