سلام فضانوردان از ایستگاه فضایی چینی

۲۰ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

طبق گفته مقامان رسمی خبرگزاری «شینهوا» فضاپیمای سرنشین‌دار شنژو ۱۱ با موفقیت به آزمایشگاه ایستگاه فضایی «تاینگونگ ۲» (Tiangong 2) پهلو گرفت و دو فضانورد سوار بر آن وارد این ایستگاه شدند.

پس از آمریکا و روسیه، چین سومین کشوری است که یک ماموریت پهلوگیری فضایی را با موفقیت انجام داده است.

طبق برنامه‌ریزی‌های این ماموریت، این فضانوردان به مدت ۳۰ روز در ایستگاه فضایی باقی می‌مانند و روی هم ۳۳ روز را در فضا می‌گذرانند. به این ترتیب، این طولانی‌ترین ماموریت فضایی برای چین به حساب می‌آید.

طی یک ماموریت سرنشین‌دار در سال ۲۰۱۳، سه فضانورد چینی ۱۵ روز را در مدار گذراندند و با ایستگاه فضایی تاینگونگ ۱ پهلوگیری کردند.

پیشبرد برنامه‌های فضایی چین برای پکن اولویت بسیار زیادی دارد. رییس جمهور این کشور می‌خواهد چین جایگاه خودش را به عنوان یک قدرت فضایی تثبیت کند. چین اصرار می‌کند که برنامه‌های فضایی‌اش با اهداف صلح‌آمیز انجام می‌شود.

وزارت دفاع آمریکا بر توانایی‌های رو به افزایش چین در زمینه پروژه‌های فضایی تاکید کرده است. این وزارتخانه در حال حاضر فعالیت‌هایی را پیگیری می‌کند با این هدف که اجازه ندهد کشورها در شرایط بحرانی از تجهیزات و امکانات فضایی استفاده کنند.

چین در چند سال اخیر سعی داشته تا پروژه‌های فضایی‌اش را با اهداف نظامی، تجاری و علمی پیش ببرد. اما همچنان راه زیادی دارد تا به آمریکا و روسیه، دو کشور قدرتمند در عرصه فضا، برسد.

منبع: Guardian

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. arash

    چیکار میکنه این چین مقتدر!

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه