تهِ شخصی‌سازی؛ نگاهی به اپلیکیشن Navbar Apps

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

دکمه‌های لمسی بسیاری از گوشی‌های اندرویدی روی نواری به نام «نویگیشن بار» (Navigation Bar) قرار دارد که در پایین صفحه‌نمایش گوشی به نمایش درمی‌آید. به طور معمول نوار نویگیشن جزو معدود بخش‌هایی از سیستم‌عامل اندروید است که امکان شخصی‌سازی زیادی برای آن در نظر گرفته نشده. ولی حتی برای شخصی‌سازی این بخش از اندروید هم اپلیکیشن‌هایی وجود دارد. اپلیکیشن Navbar Apps یکی از این اپلیکیشن‌ها است که اجازه می‌دهد علاوه بر تغییر ظاهر نوار نویگیشن، برای آن کارایی‌هایی را هم در نظر بگیرید.

برای مثال در اپلیکیشن Navbar Apps می‌توانید تعیین کنید که رنگ نوار نویگیشن به صورت خودکار بر اساس رنگ محیط اپلیکیشنی که باز می‌کنید تغییر کند. بدین ترتیب برای مثال اگر اپلیکیشن دیجی‌کالا را که رنگ اصلی آن قرمز است باز کنید، نوار نویگیشن هم به رنگ قرمز در خواهد آمد یا اگر به پلی استور بروید این نوار سبز خواهد شد. البته این حالت همیشه هم صحیح کار نمی‌کند و ممکن است در بعضی از اپلیکیشن‌ها رنگ نوار نویگیشن مشکی باقی بماند یا مطابق با فضای اپلیکیشن تعیین نشود. اگر از تغییر کردن رنگ خوشتان نمی‌آید، اپلیکیشن Navbar Apps این امکان را هم به شما می‌دهد که یک رنگ ثابت برای نوار نویگیشن تعیین کنید. حتی امکان قرار دادن یک تصویر پس‌زمینه برای نوار نویگیشن هم وجود دارد. تا اینجا همه چیز به تغییر ظاهر نوار نویگیشن مربوط می‌شد، ولی اگر دوست داشته باشید می‌توانید با نمایش دادن میزان شارژ باتری گوشی به صورت یک نوار روشن‌تر پهن یا باریک روی نوار نویگیشن، برای آن نوعی کارایی اضافی هم دست و پا کنید. در حال حاضر قابلیت‌های اپلیکیشن Navbar Apps به همین موارد محدود می‌شود، ولی همان‌طور که در خود اپلیکیشن هم عنوان شده در آینده امکانات بیشتری از جمله ویجت‌هایی برای کنترل موسیقی به آن اضافه خواهد شد.

دانلود از گوگل پلی

دانلود از کافه بازار

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar امیررضا

    برنامه خیلی جالبی بود نمیدونستم میشه نویگیشن بار رو هم شخصی سازی کردم ممنون از دیجی کالارمگ

  2. Avatar ///mahdispd

    اقا ی اپلیکیشن میخام برا شخصی سازی ایکون ها و نوار نوتیفیکشن گوشیم اس فایو هستش دیجی کالا مگ لطفا همچین برنامه رو هم معرفی کن
    از شما کاربران عزیز هم درخاست کمک میشود

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه