شما بگویید: PS4 یا Xbox One؟

۲۳ مرداد ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

پلی‌استیشن بهتر است یا ایکس‌باکس؟

این سوال یکی دو نسل است ذهن بسیاری از گیمرها را مشغول نگه داشته. مطمئنا شما هم هنگامی که به دنبال خرید یک کنسول بازی بوده‌اید، تمام ویژگی‌های مثبت کنسول‌ها را در کنار کم و کاستی‌های‌شان بالا و پایین کرده و سپس برای خرید دستگاه بازی‌تان هزینه کرده‌اید.

حدود سه سال است که از عرضه‌ی کنسول‌های نسل هشتم بازی‌های ویدیویی می‌گذرد. با این حال، هنوز هم این سوال باقی است: «پلی‌استیشن۴ بهتر است یا ایکس‌باکس وان؟» پاسخ به این سوال، با توجه به تغییرات زیادی که دو شرکت مایکروسافت و سونی در کنسول‌های بازی‌شان اعمال کرده‌اند، روز به روز سخت‌تر می‌شود. قابلیت‌هایی به کنسول‌های ایکس‌باکس وان (XBOX One) و پلی‌استیشن۴ (PS4) اضافه شده یا در شرف اضافه شدن هستند که امکانات آن‌ها را تغییر می‌دهند.

‌‌‌‌

قابلیت‌ها

بیایید در ادامه، نگاهی کوتاه به قابلیت‌های اصلی دو کنسول ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن۴ بیندازیم:

پلی‌استیشن۴ در اجرای بازی‌هایی که روی پلتفرم‌های مختلف عرضه می‌شوند بهتر عمل می‌کند. از سوی دیگر، ایکس‌باکس وان توانایی اجرای بازی‌های ایکس‌باکس۳۶۰ را هم دارد. البته این موضوع فقط برای دیسک‌های اصل ایکس‌باکس۳۶۰  و بازی‌هایی که دیجیتال خریده‌اید، صدق خواهد کرد. برای افزایش هارد دیسک پلی‌استیشن۴ باید یک هارد داخلی بخرید و آن را با هارد اصلی‌اش عوض کنید (که البته کار چندان سختی هم نیست)، یا اینکه یک هارد اکسترنال با اتصال USB به کنسول متصل کنید. ایکس‌باکس وان می‌تواند به صورت پیش فرض از هاردهای اکسترنال به عنوان حافظه‌ی اصلی استفاده کند.

‌‌‌‌‌‌

دسته‌های بازی

دسته‌های این دو کنسول هم مزیت‌های خاص خود را دارند:

با تمام این اوصاف، این بازی‌ها هستند که یک کنسول را جذاب می‌کنند. پلی‌استیشن۴ و ایکس‌باکس وان هر کدام بازی‌های انحصاری خاص خود را دارند. ایکس‌باکس وان تعداد بازی‌های انحصاری بیشتری دارد، اما از سوی دیگر، امکان عرضه‌ی برخی از این بازی‌ها تا یکی دو سال آینده روی پلی‌استیشن۴ هم وجود دارد. (خرید بازی PS4 و XBOX)

‌‌‌‌‌‌‌

بازی‌های پلی استیشن و ایکس باکس

ما این بستر را برای‌تان فراهم کرده‌ایم، تا بعد از دفاع از کنسول‌های محبوب‌تان نتیجه‌ی نهایی را مشخص کنید. مطمئنا بحث و تبادل نظر شما می‌تواند برای کسانی که قصد خرید یک کنسول بازی جدید دارند، مفید باشد و اطلاعات کافی و لازم را به آن‌ها بدهد. بالاخره، پلی‌استیشن۴ بهتر است یا ایکس‌باکس وان؟

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۹۴۷ دیدگاه
  1. Avatar aliasghar

    با سلام .من ۳ویا ۴سال پی اس ۴برای بجه هام خریدم وبه دلیل گرانی بازیها خود دست به کار شده وبه تمام اشکالات نرم افزاری و سخت افزاری پی بردم .حتی یک بار تمام بازیهای حذف شده را از طریق استارتاپ همه ۳۵ بازی را بارور کردم .دستگاه بسیارعالیست

  2. Avatar عارف

    من اگه بخوام دلیل بیارم که ایکس باکس بهتر از

    پی اس فور هست تا فردا باید دلیل بیارم پس

    بزارید خلاصه کنم در یه کلام کی کنسول ژاپنی

    به درد ما خورده که این بار دومش باشه اصلا

    کدوم مرد عاقلی شرکت مایکروسافت به این

    خوبی رو با شرکت مضخرفی به نام سونی

    مقایسه می کنه ???? بعدشم الان پی اس فایو در

    حدی نیست که با ایکس باکس سری ایکس مقا

    یسه بشه الان اون پی اس فایو مضخرفتون رو با

    ایکس باکس وان ایکس مقایسه می کنن ????

    انقدرم از بازی هاتون تعریف نکنید یه فورزا هورزا

    ما کل بازی های پی اس فور رو قورت می ده????

  3. Avatar سارینا

    به نظر من هرکس یه سلیقه ای داره
    و اینکه اونایی که با قدرت از ps یا xbox طرفداری میکنن ، فقط بخاط اینه که خودشون دارن و راضین در صورتی که با اون یکی کنسول بازی نکردن تا ببینن کدوم بهتره!!به نظرم به حرفشون گوش ندید . خودتون میخواین بازی کنین و لذت ببرین و البته پول بدین . هرکدومشون مزایا و معایب خودشونو دارن.

  4. Avatar iman

    دوستان همه باید قبول کنیم، که انتخاب این دو کنسول، سلیقه ای هست. حالا شما میگید بازی های انحصاری سونی بیشتره، ممکنه یکی باشه از هیچکدومشون خوشش نیاد و ایکس باکس بخره. مشخصاتشون شبیه به همه. باید نیاز خودمون رو ببینیم و ببینیم کدوم یکی با سلیقه مون میسازه. مثلا من اصلا برام مهم نیست که ایکس باکس۱ میتونه بازی های ایکس باکس ۳۶۰ رو بیاره. چون اصلا من بازی های اونو ندارم. به نظرم کاملا سلیقه ای هست

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه