عصر گاوچران‌ها (Sunset Riders 1992)

۱۹ بهمن ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه

کونامی تنها به واسطه‌ی ساخت مجموعه بازی‌های Metal Gear Solid ،PES‌ یا Castlevania مشهور نیست. این شرکت بازی‌های بسیار خوب دیگری هم دارد که تعداد بسیار زیادی از آن‌ها خاطره‌انگیز هستند. یکی از این بازی‌های خاطره‌انگیز که ریشه در کودکی بسیاری از ما دارد Sunset Riders یا سوارکاران غروب است.

این بازی کلاسیک شرکت کونامی یک عنوان اکشن دو بعدی است که در زمان غرب وحشی رخ می‌دهد و گیمرها را در نقش چند جایزه‌‌بگیر قرار می‌دهد. این جایزه‌بگیرها باید خلاف‌کارهای معروف را دستگیر کنند که البته این کار با خطرات زیادی همراه است. روند بازی هم آن‌قدر سخت است که احتمالا برای کشتن خلاف‌کاران شهر بیچاره می‌شوید!

قبل از شروع بازی روی دستگاه‌های آرکید باید یکی از چهار شخصیت «استیو» (Steve)، «بیلی» (Billy)، «باب» (Bob) و «کارمانو» (Carmano) را انتخاب کنید. در ابتدای هر مرحله هم تصویر یکی از خلافکاران غرب به نمایش در می‌آید که بازی‌کننده‌ها باید آن را از بین ببرند. البته این بازی نسخه‌های مختلفی داشت که به گیمرها اجازه می‌داد مراحل را به شکل دو نفره یا چهار نفره دنبال کنند.

دو شخصیت بیلی و کارمانو

دو شخصیت بیلی و کارمانو

هرکدام از قهرمان‌های بازی سلاح مخصوص خودشان را داشتند. بیلی و استیو هفت‌تیر داشتند، باب از تفنگ مخصوص خودش استفاده می‌کرد و کارمانو هم با شاتگان‌آش به بلای جان دشمنان تبدیل می‌شد. کنترل شخصیت‌های بازی کار دشواری نبود و می‌شد آن‌ها را در جهت‌های مختلف کنترل کرد و با دو دکمه هم می‌شد تیراندازی کرد و پرید؛ اما همین مکانیک به‌ظاهر ساده چالش‌های زیادی پیش‌روی بازی‌کننده‌ها قرار می‌داد. از درو دیوار دشمنان به سمت جایزه‌بگیرها حمله می‌کردند و از زمین و هوا تیرهایی را مشاهده می‌کردید که به سمت قهرمان‌ها می‌آمدند. اگر نمی‌توانستید دشمنان را بکشید و از جلوی تیرهایی که به سمت‌تان روانه شده جاخالی بدهید، حتما می‌مردید.

مکان‌های مخفی و آیتم‌های متفاوتی هم در بازی وجود داشتند. می‌توانستید وارد ساختمان‌ها و سالن‌های مختلف شوید و آیتم‌های کمیابی به‌دست بیاورید یا با از بین‌بردن جعبه‌هایی که در طول مرحله‌ها دیده می‌شدند، سلاح‌های مختلفی پیدا کنید. وقتی که یکی از آیتم‌های ویژه‌ی بازی را به‌دست می‌آوردید یک نشان طلای کلانتر به قهرمان داده می‌شد و از آن به بعد سلاحی هم که در اختیار داشت، به صورت خودکار تیراندازی می‌کرد. البته یک نوع نشان کلانتر نقره‌ای هم در بازی وجود داشت که اگر آن را می‌گرفتید، توانایی استفاده از دو سلاح به شکل همزمان را به دست می‌آوردید. امکان استفاده از دو آیتم ویژه‌ی طلایی و نقره‌ای به شکل همزمان هم در بازی وجود داشت که باعث می‌شد دشمنان را در کسری از ثانیه بکشید.

از دیگر قسمت‌های جالب این عنوان که شاید کم‌تر کسی به آن پی‌برده باشد می‌توان به زمانی اشاره کرد که قهرمان‌های بازی با غول مرحله‌ی ششم مواجه می‌شدند. اگر غول این مرحله را می‌کشتید، کارمانو کلاه او را برمی‌داشت و تا آخر بازی آن را روی سرش می‌گذاشت.

Sunset-Riders-17

هدف هر مرحله کاملا مشخص است. باید مسیر خودتان را تا رسیدن به غول آن مرحله که یک خلافکار سرتا پا مسلح است، طی کنید. البته اگر بازی را دو نفره یا بیش‌تر تجربه کنید، میزان سختی مراحل هم بیشتر می‌شود و از بین بردن غول بازی به کاری دشوار و کلافه‌کننده تبدیل خواهد شد. از آن‌جایی که با یک تیر هم از پا در می‌آیید، باید حواس‌تان را حسابی جمع کنید تا در اوج شلوغی، تیری به قهرمان بازی برخورد نکند. در حالی که بیش‌تر مرحله‌های بازی در شهرهای مختلف طی می‌شدند، مراحل ۲ و ۷ را سوار بر اسب به دنبال خلاف‌کاران خواهید بود. همچنین یک حالت مخصوص هم در پایان مراحل ۲ و ۵ وجود دارد که در آن‌ها می‌توانستید از زاویه دید اول شخص به سمت دشمنان تیراندازی کنید و آن‌ها را از بین ببرید.

بازی Sunset Riders در سال ۱۳۷۰ برای دستگاه‌های آرکید عرضه شد و پس از دو سال نسخه‌ی کنسولی آن هم در اختیار گیمرها قرار گرفت. بیشتر بازی‌کننده‌های قدیمی هم این عنوان را روی کنسول Sega Genesis تجربه کرده‌اند.

این بازی در زمانی که راهی بازار شد، با بازخوردهای خوبی مواجه شد. بسیاری از رسانه‌های آن زمان این عنوان را یکی از بهترین بازی‌های سبک اکشن تیراندازی دانستند. اگر شما هم مانند ما در زمان تجربه‌ی این بازی بارها مردید و نزدیک بود گریه‌تان بگیرد، از تجربه‌ی خودتان برای ما بگویید. آیا می‌توانید این بازی را بدون اینکه حتی یک تیر هم بخورید، به پایان برسانید؟

‌‌‌‌‌‌‌‌

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۴۵ دیدگاه
  1. Avatar سیب

    یادش بخیر من این بازی رو رو سگا بازی کردم و فتحش کردم یعنی تا آخرش رفتم و اون داماد رو کشتم و عکس گلی نشون داد که پرپر شد اخرش غمنگیز بود

  2. Avatar سعید

    دوستان من بچه که بودم این بازی رو با پسرخاله م که خون مون یجا بود بازی میکردم و الان در سال ۹۹ با ۳۶ سال سن با پسر ۵ ساله م با همون کنسول سگا بازی میکنم خخخخ البته الان رمز افزایش جونش رو اصلا یادم نمیاد

  3. Avatar علی

    فوق العاده بود این بازی
    بیش از ۵۰۰۰ بار بازی کردم
    یعنی سالی ۱۰۰ بار بیشتر .خخخخخ
    آهنگش – مناظر یعنی همه چی داشت این بازی
    هیجان ، لذت ، ….
    دمشون گرم
    ممنون که یاد خاطرات کردین
    الان هم میرم بازی میکنم
    از سال ۷۰ تا امروز ۹۹ دارم بازی میکنم

  4. Avatar hadi

    سلام بچه ها یه بازی سگا بعد Sunsetrider اومد که فقط صیبل و نشونه خشاب بود کسی میدونه اسمش چیه؟

  5. Avatar صادق

    یادش بخیر
    ما بهش میگفتیم کلانتر

    توی آپشن یه کد تقلب داشت جونت زیاد میشد.

  6. Avatar ارسلان پورحلاجی

    ما بهش میگفتیم آفتاب سرخ نمیدونم چرا بچه های محله اینطوری ترجمه اش کرده بودن !!! بازی بینهایت دلچسب بود موزیک متنش هنوز توی گوشم صدا میده . هزار بار تمامش کردیم و انگار سیر نمیشدیم . بعدها که کامپیوتر آمد و بزرگتر شده بودیم یکبار کنسول سگا را دوباره لای خرت و پرت ها پیدا کردیم و با دوبرادرم که حالا متاهل بودن از نو بازی کردیم باز هم همان حلاوت و شیرینی را داشت . ایرادش این بود اگر چندبار بازی میکردی به راحتی میدانستی چند نفر جلویت هستند و کجا باید هدف گیری کنی یکجورایی حفظش میشدیم.

  7. Avatar محمد یوسفوند

    وااای یادش بخیر….
    من انقدر اینو بازی کردم که بدون اینکه تیر بخورم میتونستم تا آخر ببرمش واقعا
    از دو مرحله ی سرخپوست هاش خیلی خوشم میومد…
    ولی بنظرم بهترین بود این بازی…
    یادش بخیر

  8. Avatar حسین

    یادش بخیر … حال و هوام عوض شد…

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه