فیلترینگ هوشمند شبکه‌های اجتماعی به‌زودی آغاز می‌شود

۳۰ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
شبکه اجتماعی

محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در صحبت‌هایی به این موضوع اشاره کرد که شبکه‌های اجتماعی به صورت هوشمند فیلترینگ خواهند شد تا بتوان از محتوای مفید آن‌ها استفاده کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت که به‌زودی طرح فیلترینگ هوشمند شبکه‌های اجتماعی شروع می‌شود.

براساس گفته‌های وزیر ارتباطات، مناقصه‌ی فیلترینگ هوشمند اینستاگرام، تلگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی برگزار شده و تا مدتی دیگر این طرح اجرایی می‌شود تا به شکل هوشمند بر محتوای این سایت‌ها و برنامه‌ها نظارت شود.

واعظی در صحبت‌هایی پیرامون فیلترینگ هوشمند به این موضوع اشاره کرد که ۱۱ دانشکده در این زمینه فعالیت کرده‌اند و به نتایج مطلوبی هم رسیده‌اند تا در آینده بتوان این طرح را به شکل بهتری اجرایی کرد.

وزیر ارتباطات از آزمایش طرح فیلترینگ هوشمند روی برخی از شبکه‌های اجتماعی خبر داد و گفت که آزمایش‌ها روی تعدادی از شبکه‌های اجتماعی صورت گرفته و امید است که این طرح به شکل بهتری عملیاتی شود.

لازم به ذکر است که علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سال گذشته به این موضوع اشاره کرده بود که فیلترینگ هوشمند در دستور کار دولت قرار گرفته است. او در صحبت‌هایی گفته بود: “نمی‌توانیم از فناوری‌های نوین عقب بمانیم و باید سعی کنیم از موارد مفید آن‌ها استفاده کنیم. به همین دلیل با استفاده از فیلترینگ هوشمند می‌توانیم از مضرات شبکه‌های اجتماعی جلوگیری و از موارد مفید آن‌ها استفاده کنیم.”

براساس گفته‌های علی جنتی، در گذشته روشی که برای فیلترینگ مورد استفاده قرار می‌گرفت، باعث می‌شد که تمام محتوای یک سایت از دسترس خارج شود؛ اما در دولت جدید تلاش شده تا فیلترینگ به روش هوشمند اجرایی شود. جنتی گفته بود که فیلترینگ هوشمند شبکه‌های اجتماعی از اینستاگرام شروع شده و این روش تا ۹۰ درصد موفق بوده است.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۱ دیدگاه
  1. Avatar فرزاد شریف زاده

    این هم سهم ما از واژه “هوشمند” !!!

  2. Avatar ناشناس

    فیلترینگ هوشمند بر اساس لیزر هایی که سرار شهر پخش می شوند مثل ماهواره که به نوعی به آن پارازیت می گویندبا این کار باعث ارسال نشدن درست پیام و دریافت طولانی مدت آن که باعث بدتر شدن برنامه میشود

  3. Avatar S.Mohammad

    اگر این قضیه منجر به رفع فیلتر فیس بوک ، توییتر و یوتیوب بشه خوب خیلی مفیده ولی در غیر این صورت …
    اصلا این همه کشور توی دنیا فیلترینگ ندارن مگه چی میشه؟ یعنی همه اشتباه میکنن فقط ما درست میگیم؟؟؟!!!!

  4. Avatar امیر اسدی

    این شبکه ها خودشون یه قوانینی دارند، حالا درسته قوانین در حد کشور اسلامی نیست، ولی یه سری قوانین محتوایی دارند که اگه چیزی بر خلافشون عمل انجام بشه محتوی رو حذف میکنن، حالا این “فیلترینگ هوشمند” طرز کارش چجوریه و چقدر ” هوشمند” هست واقعا رو باید صبر کرد و دید، چون تقریبا همیشه طنز سیاه، جالبترین چیز اینترنت، قربانی فیلترینگ میشه متاسفانه.

  5. Avatar sina

    ببخشید میخواستم بدونم ایا you tube هم جز اینهاست یا نه؟

    1. Avatar hossein

      نه یوتیوب که شبکه اجتماعی نیست. در ضمن یوتیوب به یه دلیل دیگه فیلتر شد اونم بخاطر این بود که فیلمی رو که به پیامبر توهین شده بود رو پخش کرد و قبول به حذف اون فیلم هم نشد.

      1. Avatar bijan9

        اینارو از کجا درمیاری؟

      2. Avatar رامين

        ای کاش یوتیوب هم همین طوری بشه ، خیلی سایت مفیدی میتونه باشه در بحث اموزشی

      3. Avatar امیر اسدی

        You tube خیلی قبل تر به خاطر دلایل دیگه کلا دسترسی بهش مسدود شد.

      4. Avatar البرز

        یوتیوب ۶ سال و ۸ ماهه که بدون وقفه فیلتره…قبل از این زمان هم در بازه های زمانی مختلف فیلتر و رفع فیلتر می شد
        اون فیلم سال ۲۰۱۲ پخش شد
        ظاهرا پیشاپیش می دونستند قراره همچین فیلمی پخش شه پیشگیری کردن :))

      5. Avatar unicorn

        آهان ینی قبلش فیلتر نبود نه؟! شما داخل ایران زندگی میکنی آیا نازنین؟!

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه