قطعه‌ای از موشک منفجر شده‌ی Falcon 9 در سواحل نزدیک انگلستان پیدا شد

۲۰ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

ماهی‌گیرهای انلگیسی توانسته‌اند قطعه‌ای از راکت منفجر شده‌ی Falcon 9 شرکت SpaceX را پیدا کنند این راکت، اوایل تابستان امسال دو دقیقه پس از پرتاب منفجر شده بود.

Falcon9 (1)

ماهیگیرهایی که در جزایر سیلی (Scilly) نزدیک انلگستان مشغول گشت و گذار بودند، قطعه‌ای را پیدا کردند که از Barnacleها (کشتی‌چسب) پوشیده شده بود.‌کشتی‌چسب‌ها گونه‌ای از بندپایان هستند که به بدنه‌ی کشتی‌ها می‌چسبند. با این حال، پس از اینکه این موجودات را به کنار زدند، تکه‌ای از پرچم امریکا را دیدند.

Falcon9 (2)

موشک Falcon 9 از امریکا پرتاب شده بود، اما این قطعه‌‌ی آن در نزدیکی‌های انگلستان پیدا شده است. پس از اینکه این قطعه‌ی فلزی پیدا شده را تمیزتر کردند، با دیدن لوگوی Falcon 9 مطمئن شدند که قطعه‌ای از یک موشک فضایی را پیدا کرده‌اند.

Falcon9 (4)

با توجه به تعداد کشتی‌چسب‌هایی که روی این قطعه‌ی فلزی چسبیده‌ بودند، می‌شد این حدس را زد که این قطعه مدت زیادی است که در اقیانوس شناور مانده است.

Falcon9 (5)

یکی از افرادی که این قطعه‌ی موشک را پیدا کرده بود، در توییتر به ایلان ماسک، مدیر عامل شرکت SpaceX گفت که احتمالا موشک‌اش را پیدا کرده است، اما ماسک پاسخی به او نداده است.

می‌توانید در ادامه، موشک کامل را ببینید. موشک Falcon 9 قرار بود اولین پرینتر سه بعدی را به فضا بفرستد. شرکت SpaceX علاقه‌ای به دریافت این قطعه از موشک‌اش نشان نداده است. افرادی هم که این قطعه‌ی فلزی را پیدا کرده‌اند، تصمیم گرفته‌اند در کنار کشتی‌های به گل نشسته‌شان در سیلی نشان‌اش دهند.

Falcon9 (6)

‌‌‌‌‌‌

منبع: Business Insider

دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه