مشاور بین‌الملل اتحادیه پوشاک: “دیجی‌استایل به کاهش قاچاق پوشاک کمک می‌کند”

۲۳ آذر ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه

مشاور بین‌الملل اتحادیه‌ی پوشاک ایران معتقد است که اصالت و قیمت از جمله مسایل مهم در حوزه‌ی فروش پوشاک هستند. به اعتقاد دکتر محمد جواد صدق‌آمیز بعضی از سایت‌ها مثل دیجی‌کالا و دیجی‌استایل مجموعه‌های بزرگی هستند که حتی بعضی از ساختارهای مدیریتی‌شان هم مشابه و در ارتباط با مجموعه‌های بزرگ و معتبر بین‌المللی است. از نظر این مشاور اتحادیه‌ی پوشاک شرکت‌هایی مثل دیجی‌کالا چه در مساله‌ی واردات و چه عرضه‌ی محصولات، رفتار مناسبی دارند.

حمید قبادی، دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس، روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر بیان کرد: “بیش از ۹۵ درصد محصولات غیرایرانی به‌صورت قاچاق وارد کشور ما می‌شوند و باید اهتمام ویژه در این بخش داشته باشیم.” حمید قبادی در این گفت‌وگو قاچاق را مهم‌ترین معضل در حوزه‌ی مد و لباس کشور دانست. رسانه‌ی آنلاین دیجی‌کالا مگ برای واکاوی بیش‌تر این موضوع و بررسی نقش فروشگاه‌های آنلاین فروش پوشاک مثل دیجی‌استایل در کاهش قاچاق و بهبود شرایط اصالت و قیمت پوشاک فروخته شده در بازار با دکتر «محمدجواد صدق‌آمیز»، مشاور بین‌الملل اتحادیه‌ی پوشاک و مدیر مرکز پژوهش‌های اتحادیه‌ی صنف پوشاک ایران گفتگو کرده است که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید.

نزدیک به دو ماه از راه‌اندازی‌ فروشگاه آنلاین مد و پوشاک دیجی‌استایل می‌گذرد؛ فروشگاهی که قصد دارد با توجه به تجربه‌ی خوب خرید مخاطبان از فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا این بار به مرجعی برای عرضه‌ی مستقیم کالا‌های حوزه‌ی مد و پوشاک تبدیل بشود و تجربه‌ی مشابه با یکی از بزرگ‌ترین فروشگاه‌های اینترنتی خاورمیانه را برای مخاطبان‌اش رقم بزند.

برای عرضه‌‌ی کالاهای غیرایرانی در دیجی‌استایل، به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین و جامع‌ترین مراکز آنلاین عرضه‌ی پوشاک در ایران، قبل از هرچیز به شفافیت در امور قانونی مربوط به ورود کالا توجه می‌شود. هم‌چنین برای تهیه‌ی اجناس همه‌ی برندهای غیرایرانی موجود در این فروشگاه اینترنتی، به‌صورت مستقیم و کاملا بی‌واسطه اقدام می‌شود. به‌این‌ترتیب اجناس از مبدا سفارش‌گذاری شده و پس از طی تمامی مراحل قانونی، وارد ایران می‌شوند. حتی درمورد برندهایی که در ایران دارای نمایندگی رسمی هستند، سفارش‌های دیجی‌استایل از شرکت مبدا صورت می‌گیرد.

تاکید روی این موضوع به این خاطر است که از ابتدای راه‌اندازی سایت، بیش از هرچیز اطمینان از قانونی بودن روند عرضه‌ی اجناس و مهم‌تر از آن، شفافیت در برابر مشتریان مبنای کار دیجی‌استایل قرار گرفته است.

Digi_Style_1

دیجی‌استایل نماینده‌ی انحصاری فروش آنلاین تعداد قابل‌توجهی از برندهای پوشاک در ایران است و تعداد زیادی از برندها هم به‌واسطه‌ی دیجی‌استایل برای اولین‌بار به‌طور رسمی وارد ایران می‌شوند. اما با وجود این‌که استفاده از روش‌های غیرقانونی در ورود کالا به کاهش هزینه‌ی تمام شده‌ی کالا می‌انجامد، دیجی‌استایل ضمانت می‌کند وضعیت همه‌ی کالاها از لحاظ قانونی کاملا شفاف است. آن‌‌چه اهمیت دارد، قانونی بودن روند کار و ایجاد این اطمینان در مشتری است که کالای اصل به او فروخته می‌شود.

با این اوصاف این نوید وجود دارد که روند شفاف و قانونی عرضه‌ی پوشاک در فروشگاه‌های اینترنتی مثل دیجی‌استایل به ساماندهی وضع موجود در این بازار کمک شایانی داشته باشد و به‌زودی بتوانیم مهم‌ترین معضل بازار پوشاک کشور را پشت سر بگذاریم.

دیجی‌کالا مگ در این زمینه با دکتر محمد جواد صدق‌آمیز مشاور اتحادیه پوشاک و مدیر مرکز پژوهش‌های اتحادیه صنف پوشاک ایران گفتگو کرده است. دکتر صدق‌آمیز درباره‌ی فروشگاه دیجی‌استایل و کسب و کار اینترنتی پوشاک توسط مجموعه‌های معتبر گفت: “یکی از مسایل مهم در حوزه‌ی فروش پوشاک مساله اصالت و قیمت است. بعضی از سایت‌ها مثل دیجی‌کالا و دیجی‌استایل مجموعه‌های بزرگی هستند که حتی بعضی از ساختارهای مدیریتی‌شان هم مشابه و در ارتباط با مجموعه‌های بزرگ و معتبر بین‌المللی است. چنین شرکت‌هایی چه در مساله واردات و چه عرضه‌ی محصولات، رفتار مناسبی دارند. آن‌ها با شرکت‌های اصلی قرارداد دارند و نحوه‌ی‌ خریدشان هم شفاف و مشخص است. بنابراین می‌توان از مساله اصالت اطمینان حاصل کرد؛ اما در کنار آن با توجه به چالش‌های سیستم‌ خرده‌فروشی، مساله قیمت هم مطرح است. سیستم خرده‌فروشی در حال حاضر با مساله مکان عرضه مواجه است. در شرایط فعلی گاهی محل عرضه ۱۰ برابر مکان‌های مشابه بین‌المللی در کشورهای دیگر قیمت دارند. اما برای وب‌سایت‌هایی مثل دیجی‌استایل که مساله‌ی مکان عرضه را ندارند این چالش، چالشی حل شده است. در عین حال با توجه به قیمت بنزین و کرایه‌ی حمل که در ایران نسبت به سایر نقاط جهان قیمت پایین‌تری دارند یک فرصت هم برای کسب و کار‌های اینترنتی پوشاک مانند دیجی‌استایل ایجاد شده تا در کنار تضمین مساله اصالت، موضوع قیمت را هم تا حد خوبی حل کنند و اجناس را نسبت به همتایان خرده‌فروش با قیمت مناسب‌تری عرضه کنند.”

مدیر مرکز پژوهش‌های اتحادیه‌ی صنف پوشاک ایران‌ درباره‌ی مساله‌ی قاچاق و وجود پوشاک نامتعارف در بازار هم گفت: “فروشگا‌ه‌هایی مثل دیجی‌استایل به دلیل نظام کنترلی و شفافیتی که دارند در موضوع پوشاک نامتعارف هم مشکلی ندارند و چنین پوشاکی در این سایت‌ها پیدا نمی‌شود. در عین حال فروش اینترنتی پوشاک توسط چنین سایت‌هایی به دلیل نظارت‌های قانونی موجود روی آن‌ها باعث کاهش قاچاق پوشاک غیرایرانی هم می‌شود و این یک فرصت و اتفاقی مثبت است.”

مشاور اتحادیه پوشاک‌ در پایان گفتگو اشاره کرد که در کنار مجموعه‌های معتبر، سایت‌ها و صفحات ناشناسی که وضعیت شفافی ندارند هم به فروش پوشاک می‌پردازند که این مساله همچون آفتی است که باید رسیدگی به آن را مدنظر قرار داد. دکتر صدق‌آمیز مهم‌ترین حمایت از وب‌سایت‌هایی مثل دیجی‌استایل را برخورد با همین مجموعه‌های نامعتبر و غیرشفاف اعلام کرد و سالم‌سازی فضا در این حوزه را به عنوان یکی از وظایف مهم حمایتی نهادهای مسوول دانست.

‌‌‌‌‌‌‌‌

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. somayeh

    سلام ،متاسفانه تولید کنندگان داخلی به محض اینکه میرن خط تولید و یکی دو محصول تولید میکنند ، قیمتشون در حد برندهای معروف و مطرح بالا میبرن. خب تولید کننده ی عزیز اگر واقعاً کیفیتی در حد برندهای معروف عرضه می کنی بازم یه چیزی ، امادر هر صورت قیمت بالا در مقابل کیفیت پایین از مشکلات اصلی نخریدن کالای ایرانیه. اول کیفیتتونو ببرید بالا بعد اعتبار بعد سالها تلاش و خدمت و در آخر هم قیمتی در حد برندهای معروف.

  2. حسن

    عالیه

  3. محسن

    گرونه

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه