موشک فالکن ۹ اسپیس ایکس این بار روی زمین فرود می‌آید

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
فالکن 9

امشب یکی از موشک‌های فالکن ۹ شرکت اسپیس ایکس از پایگاه فضایی کیپ کاناورال در فلوریدا بلند می‌شود و ۲.۲ هزار کیلوگرم محموله را به ایستگاه فضایی بین‌المللی می‌برد. طبق معمول، این شرکت سعی می‌کند تا موشکش را پس از پرتاب به زمین بازگرداند. اما این بار مقصد موشک برای فرود، قایق شناور روی دریا نخواهد بود. بلکه این فالکن ۹ به منطقه‌ی فرود شماره یک بازمی‌گردند. این منطقه جایگاه فرود زمینی اسپیس ایکس است.

این دومین باری است که اسپیس ایکس موشک‌هایش را روی زمین فرود می‌آورد. این کار اولین بار در ماه دسامبر انجام شد. فالکن ۹ این شرکت یک ماهواره را برای یکی از شرکت‌های مخابراتی به مدار پایینی زمین برد. فرود زمینی آن زمان، به طور کلی اولین باری بود که اسپیس ایکس موشکش را پس از پرتاب بازمی‌گرداند. میزان سختی فرود این بار هم به اندازه‌ی فرود ماه دسامبر است.

اسپیس ایکس نوع فرود فالکن ۹ را بر مبنای نوع ماموریتی که باید انجام دهد، انتخاب می‌کند. موشک‌هایی که باید با سرعت بسیار زیادی شتاب بگیرند (مثلا آنهایی که به مدارهای بالایی می‌روند) هنگام بلند شدن سوخت بسیار زیادی مصرف می‌کنند. به همین دلیل برای عملیات فرود آنها سوخت زیادی باقی نمی‌ماند. نشستن موشک‌ها روی قایق‌های شناور به سوخت کمتری احتیاج دارد. به همین دلیل فرود روی اقیانوس بهترین گزینه برای ماموریت‌های با سرعت بالا است. هرچند این بار این شرکت مطمئن است که موشکش سوخت کافی برای فرود به زمین سخت دارد.

منبع: The Verge

????? ?????? ???? ???? ??

?????? ??????? ???????? ????? ??? ????

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar فرمسک رشیدی

    واقعا ایلان ماسک مرد شماره یک جهانه

  2. Avatar فرخ کاردان

    خیلی خوبه ایلان ماسک هیچوقت عقب نشینی نمیکنه و هر بار با وجود شکست در مرحله قبل، چالش سخت تری برای خودش به وجود میاره!

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه