مک‌بوک‌های ۲۰۱۶ از جدیدترین پردازنده‌های اینتل استفاده نمی‌کنند

۷ مرداد ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

اینتل فروش نسل هفتم پردازنده‌های سری Kaby Lake را شروع کرده است اما به احتمال زیاد این پردازنده‌ها در سری جدید مک‌بوک‌های اپل به کار نخواهند رفت. با وجود این‌که قرار شده مک‌بوک‌های سال ۲۰۱۶ کمی‌ دیرتر ارایه شوند، باز هم به نظر نمی‌رسد اپل از پردازنده‌های جدید اینتل در مک‌بوک‌ها استفاده کند.

با این‌که هردو سری پردازنده‌های Skylake و Kaby Lake با معماری ۱۴ نانومتری ساخته شده‌اند اما در سری دوم بهبودهای اندکی لحاظ شده که منطقا کارایی بیش‌تری را در لپ‌تاپ‌های آینده به دنبال خواهند داشت.

با این اوصاف خانواده‌ی مک‌بوک‌های سال ۲۰۱۶ همچنان با پردازنده‌های سری Skylake کار می‌کنند. با این‌که هردو سری پردازنده‌های Skylake و Kaby Lake با معماری ۱۴ نانومتری ساخته شده‌اند اما در سری دوم بهبودهای اندکی لحاظ شده که منطقا کارایی بیش‌تری را در لپ‌تاپ‌های آینده به دنبال خواهد داشت. البته در حال حاضر نمی‌توان این میزان تفاوت در کارایی اندازه‌گیری کرد یا تخمین زد؛ اما به‌هرحال در آینده قادر به مقایسه خواهیم بود.

این احتمال وجود دارد که انتخاب اپل مربوط به قیمت تمام‌شده‌ی پردازنده‌‌های Skylake باشد که ارزان‌تر از Kaby Lake هستند. به‌هر حال در مورد این‌که اپل بالاخره از کدام پردازنده‌ی سری Skylake استفاده می‌کند، حدس‌وگمان‌هایی وجود دارد و به نظر می‌رسد نسخه‌ی ۱۵.۴ اینچی MacBook Pro 2016 دارای یکی از این سه پردازنده باشد:

  • پردازنده‌ی چهار هسته‌ای Core i7-6770HQ با فرکانس ۲.۶ گیگاهرتز
  • پردازنده‌ی چهار هسته‌ای Core i7-6870HQ با فرکانس ۲.۷ گیگاهرتز
  • پردازنده‌ی چهارهسته‌ای Core i7-6970HQ با فرکانس ۲.۸ گیگاهرتز

مدل‌های آینده‌ی MacBook Pro احتمالا اولین لپ‌تاپ‌های کل خانواده‌‌ی مک‌بوک هستند که مجهز به حسگر اثر انگشت مخصوص اپل (Touch ID) خواهند بود. همچنین در قسمت بالای کیبورد این لپ‌تاپ‌ها یک نمایشگر باریک از نوع OLED نصب خواهد شد تا جایگزین دکمه‌های function فیزیکی موجود در همین قسمت شوند.

منبع: WCCF Tech

مسابقۀ حرفه‌ای ربات‌های پرندۀ حمل کالا

 

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه