نقد و بررسی اپل آیپد پرو

۱ آبان ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۶ دقیقه
نقد و بررسی آیپد پرو

حدود پنج سال پیش بود که شرکت اپل توانست با معرفی نخستین نسل از آیپدها، چشم جهانیان را خیره کند. آیپدها سال‌به‌سال و نسل به نسل بهبود پیدا کردند و کامل‌تر شدند. اپل توانست با این محصولات نوآورانه‌ی خود، چندین سال نبض بازار تبلت‌ها را در دست بگیرد. اما شرکت اپل برای حفظ محبوبیت و بالا بردن آمار فروش آیپدها، نیاز به ایجاد انقلابی دوباره در خط تولید تبلت‌های خود می‌دید. «آیپد پرو» (iPad Pro) راهکار جدید اپل برای به اوج رساندن دوباره‌‌ی آیپدها است. بدون شک باید این محصول را بزرگ‌ترین و جسورانه‌ترین تلاش اپل برای اختراع دوباره‌ی آیپدها بدانیم. به‌طورکلی این تبلت در مقایسه با آیپدهای گذشته‌ی این شرکت بزرگ‌تر، قدرتمند و توانمندتر شده است. قدرت این تبلت به‌قدری زیاد است که این روزها این تبلت با لپ‌تاپ‌ها مقایسه می‌شود. اما اپل برای درخشش هر چه بیشتر این تبلت در بازار، از دو وسیله‌ی جانبی قلم و کیبورد رونمایی کرد که هر یک باید جداگانه تهیه شوند. حال سوالی که در ذهن‌ها شکل می‌گیرد این است که آیا آیپد پرو می‌تواند جایگزینی شایسته برای لپ‌تاپ‌ها باشد؟ برای رسیدن به پاسخ این سوال و بررسی دقیق این محصول با دیجی‌کالا مگ همراه باشید.

 ‌‌‌‌    ‌‌    ‌‌

طراحی و ساخت

به‌عنوان سخن ابتدایی، تنها باید طراحی آیپد پرو را ستود. طراحی و کیفیت ساخت این محصول به‌خوبی آیپدهای گذشته است. قاب پشتی آلومینیومی و بدنه‌ی ظریف آیپد پرو نشان از کیفیت ساخت بالا و مرغوبیت این محصول دارد. همچنین این تبلت ازلحاظ ظاهری، شباهت‌های زیادی به آیپدهای نسل گذشته دارد. لبه‌های آیپد پرو همچون آیپد ایر۲ دارای انحنا و خمیدگی است و در پایین نمایشگر آن حسگر اثر انگشت به چشم می‌خورد. اما مهم‌ترین تفاوت این تبلت با آیپدهای گذشته‌ی این شرکت مربوط به ابعاد بسیار بزرگ آن می‌شود.

آیپد پرو برخلاف اندازه‌ی بسیار بزرگی که دارد، دارای طراحی بسیار ظریفی است. از این رو باید گفت که طراحی و کیفیت ساخت این محصول همچون آیپدهای قبلی بی‌نظیر است.

آیپد پرو دارای ابعادی به طول ۳۰۵٫۷ میلی‌متر و عرض ۲۲۰٫۶ میلی‌متر است. بگذارید برای تصور بهتر از بزرگی این تبلت آن را با لپ‌تاپ مک‌بوک ایر ۲۰۱۵ اپل مقایسه کنیم. آیپد پرو تنها اندکی از این لپ‌تاپ کوچک‌تر است. اما نکته‌ی جالب این مقایسه آن است که استفاده از این ابعاد برای محصولی چون تبلت، اندکی عجیب و غریب به‌حساب می‌آید و مطمئنا شما هم از بزرگی این تبلت حسابی شگفت‌زده خواهید شد.

طراحی آیپد پرو

با توجه به استاندارهایی که پیش‌ازاین در مورد آیپدها وجود داشت، باید گفت که آیپد پرو تبلت سنگینی به‌حساب می‌آید و هرگز به‌درد کارهای غیررسمی نظیر یک دستی کار کردن نمی‌خورد. آیپد پرو نسبت به ‌اندازه‌ای که دارد، هرگز تبلت سنگین یا ضخیمی به‌حساب نمی‌آید. این تبلت در مقایسه با بسیاری از لپ‌تاپ‌های هم‌ قد و قامت خود و البته مک‌بوک ۱۲ اینچی اپل از وزن و ضخامت کمتری برخوردار است. نسخه‌ی Wi-Fi این تبلت ۷۱۳ گرم وزن دارد و نسخه‌ی سیم‌کارتی آن تنها ۱۰ گرم از نسخه‌ی Wi-Fi آن سنگین‎تر است. بنابراین باید گفت که به‌راحتی می‌توانید این محصول را در کیف خود قرار دهید و آن را همراه خود در طول سفر جابجا کنید. همچنین این دستگاه برخلاف جثه‌ی بسیار بزرگش، ضخامت بسیار کمی دارد. آیپد پرو تنها ۶٫۹ میلی‌متر ضخامت دارد و از رقیب ردموندی‌اش یعنی مایکروسافت سرفیس پرو ۴ باریک‌تر است.

طراحی آیپد پرو

فرق نمی‌کند که آیپد پرو را در چه حالت و زاویه‌ای در دست می‌گیرید. در چهار گوشه‌ی این تبلت، یک اسپیکر قرار گرفته و این حس اطمینان به شما دست می‌دهد که گویی صدا از هر سمت و سوی این تبلت در حال پخش شدن است. واقعا شنیدن موزیک در این تبلت، هیجان‌انگیز است.

از دیگر تفاوت‌های ظاهری آیپد پرو با آیپد ایر۲ می‌توان به وجود سه پین مغناطیسی بر لبه‌ی سمت چپ آیپد پرو اشاره کرد. این پین‌ها برای اتصال «کیبورد هوشمند اپل» (Smart Keyboard) یا دیگر کیبوردهای معرفی‌شده برای این محصول است. در ضمن درگاه ارتباطی این تبلت مانند گذشته، لایتنینگ است و روی مرکز لبه‌ی پایینی قرار گرفته است. آیپد پرو همچون آیپدهای ایر۲ و مینی ۴ در سه رنگ نقره‌ای، خاکستری و طلایی روانه‌ی بازار شده است و خبری از استفاده‌ی رنگ جدید رزگلد در این تبلت نیست.

     ‌‌

 بزرگ‌تر از همیشه

بدون شک آن چیزی که در آیپد پرو نگاه همه را به خود جلب می‌کند، اندازه‌ی بزرگ و کیفیت خیره‌کننده‌ی نمایشگر آن است. نمایشگر آیپد پرو بیشترین رزولوشن ممکن در بین تمام دستگاه‌های iOS ی را داراست و از تمام آیپدهای قبلی بزرگ‌تر است.

نمایشگر آیپد پرو واقعا بزرگ است. این تبلت تقریبا به‌اندازه‌ی یک مک‌بوک ۱۳٫۳ اینچی بزرگ است.

این محصول به یک نمایشگر ۱۲٫۹ اینچی با دقت تصویر ۲۰۴۸ × ۲۷۳۲ پیکسل مجهز است. البته به دلیل نمایشگر بسیار بزرگی که این محصول دارد، آیپد پرو بیشترین نرخ تراکم پیکسلی در بین آیپدهای این شرکت را ندارد. نمایشگر این تبلت، دارای تراکم پیکسلی ۲۶۴ پیکسل بر اینچ است و از ۵٫۶ میلیون پیکسل بهره می‌برد. باید گفت که همه‌چیز در نمایشگر این تبلت زیبا و چشم‌نواز است و عکس‌ها و نوشته‌ها کاملا شفاف هستند. البته تا زمانی که نمایشگر این تبلت را از نزدیک نبینید، چندان متوجه کیفیت بالای آن نخواهید شد.

نمایشگر

اپل از همان نسبت تصویر سنتی و همیشگی خود یعنی ۴ به ۳ برای نمایشگر این محصول استفاده کرده است. وب‌گردی و مطالعه‌ی کتاب در این تبلت، لذت‌بخش‌تر از هر کار دیگری است. اما به دلیل نوارهای مشکی‌ای که در زمان پخش فیلم در نمایشگر این تبلت وجود دارد، نمی‌توان آیپد پرو را دستگاهی ایده‌آل برای تماشای فیلم دانست.

نمایشگر آیپد پرو به‌قدری باکیفیت و بی‌نظیر است که به‌سختی می‌توان ایرادی به آن وارد کرد. شاید تنها کمبودی که بتوان در نمایشگر این تبلت جست‌وجو کرد مربوط به نبود قابلیت ۳D Touch یا همان لمس سه‌بعدی است؛ قابلیتی که در آیفون‌های ۶s وجود داشت.

در آخر باید به این نکته اشاره کنیم که تیم کوک و هم‌تیمی‌هایش در انتخاب اندازه‌ی نمایشگر آیپد پرو کاملا خردمندانه عمل کرده‌اند. اندازه‌ی نمایشگر آیپد پرو در حالت افقی حدودا دو برابر اندازه‌ی نمایشگر آیپد ایر۲ است. بدین معنا که وقتی در حال کار با قابلیت دو پنجره‌ای در این تبلت هستید، گویی دو نمایشگر آیپد ایر۲ روبروی‌تان قرار دارد. اگر بخواهیم از زاویه‌ای دیگر به عظمت نمایشگر آیپد پرو نگاه کنیم، باید گفت که نمایشگر این محصول ۷۸ درصد از نمایشگر آیپد ایر۲ بزرگ‌تر است.

 ‌‌‌ ‌‌‌‌

قلم جادویی

شاید باورش هم برای بسیاری سخت باشد. اما بالاخره اپل در کنار تبلت آیپد پرو از نخستین قلم خود به نام «Apple Pencil» رونمایی کرد. هنوز سخن مرد افسانه‌ی اپل در مورد قلم‌های استایلوس از ذهن‌ها پاک نشده است: «بهترین وسیله برای کار با نمایشگرهای لمسی، انگشت‌تان است.» اما به‌راستی منظور آقای جابز از نمایشگرهای لمسی چه بوده است؟ مسلما منظور ایشان نمایشگرهای با اندازه‌ی کوچک یا همان آیفون‌ها بوده. بنابراین ازنظر ما تولید قلم اپل با هیچ‌یک از سیاست‌های قبلی این شرکت تناقض ندارد.

نخستین قلم اپل آن‌قدر حس طبیعی و خوبی در دست دارد که اپل آن را «مداد اپل» نام نهاده.

قلم اپل درست مانند یک مداد باریک و گرد است. این قلم از قلم مایکروسافت باریک‌تر و کشیده‌تر است و حس بهتری در دست دارد. همچنین در انتهای این قلم، قسمت جداشونده‌ای وجود دارد که در زیر آن درگاه شارژ لایتنینگ مخفی شده است.

قلم آیپد پرو

این قلم هم به‌وسیله‌ی اتصال به تبلت و هم به‌وسیله‌ی کابل لایتینیگ (البته به همراه یک کابل تبدیل) قابل شارژ است. شارژدهی این قلم کاملا قابل‌قبول است. این قلم می‌تواند تنها با ۱۵ ثانیه شارژ، ۳۰ دقیقه زنده بماند.

اما جذاب‌ترین ویژگی قلم اپل مربوط به دقت بالای آن است. قلم اپل درست حس کار کردن با یک مداد ساده را دارد. این قلم به میزان فشار و زاویه‌ای که آن را روی سطح نمایشگر قرار می‌دهید، حساس است و هیچ تاخیر قابل‌توجهی بین قلم و نمایشگر وجود ندارد. همچنین نمایشگر آیپد پرو می‌تواند هر لمس این قلم را تا ۲۴۰ بار بر ثانیه اسکن کند.

اما متاسفانه اپل به فکر همه‌چیز این قلم جادویی بوده به‌جز مکان نگه‌داری آن. روی بدنه‌ی آیپد پرو، هیچ شیاری برای تعبیه‌ی این قلم وجود ندارد. حتی اپل از ساده‌ترین راهکار ممکن برای نگه‌داری این قلم که می‌تواند استفاده از یک گیره باشد، امتناع کرده است. ازاین‌رو کاربران همواره استرس گم کردن این قلم را خواهند داشت.

‌‌‌‌

سخت‌‌افزار

قدرت‌نمایی اپل در آیپد پرو تنها به نمایشگر و قلم جادویی آن ختم نمی‌شود. این تبلت در بخش سخت‌افزار هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. آیپد پرو به جدیدترین تراشه‌ی این شرکت یعنی A9X به همراه پردازنده‌ی کمکی M9 مجهز شده. این تراشه‌ی قدرتمند، میزبانی یک پردازنده‌ی دو هسته‌ای با سرعت ۲٫۲۶ گیگاهرتز، پردازنده‌ی گرافیکی PowerVR GT7900 و یک رم چهار گیگابایتی از نوع DDR4 را بر عهده دارد. روی هم رفته، باید آیپد پرو را قدرتمندترین دستگاه مجهز به iOS معرفی‌شده تا این لحظه بدانیم. پردازنده‌ی مرکزی و گرافیکی این تبلت دو برابر سریع‌تر از پردازنده‌های به کار رفته در آیپد ایر۲ است و می‌تواند برنامه‌ها و بازی‌های سیستم‌عامل iOS را روان‌تر و سریع‌تر از هر آیپد یا آیفون دیگری اجرا کند.

آیپد پرو سخت‌افزاری در سطح دسکتاپ‌ها و سیستم‌عاملی در سطح اسمارت‌فون‌ها دارد.

در حقیقت این برای نخستین بار است که اپل از اختلاف قدرت سخت‌افزاری بین آیپدها و برخی مک‌بوک‌های میان‌رده‌ی خود صرف‌نظر کرده است. آیپد پرو ازلحاظ سخت‌افزاری چیزی کمتر از لپ‌تاپ‌های میان‌رده ندارد.

سخت افزار

این تبلت کم‌و‌بیش قدرت لازم برای جایگزینی با لپ‌تاپ شما را دارد. ازاین‌رو است که می‌بینیم شرکت اپل، پردازنده‌ی این تبلت را در سطح و اندازه‌ی دسکتاپ‌ها می‌داند نه تبلت‌ها. اما هرگز نمی‌توان با این اطمینان خاطر در مورد سیستم‌عامل این محصول صحبت کرد. بدین معنا که سیستم‌عامل آیپد پرو ازلحاظ کارایی با سیستم‌عامل لپ‌تاپ‌ها فاصله دارد.

با توجه به نمره‌ی به‌دست آمده‌ی این تبلت در بنچ‌مارک‌های مختلف، می‌توان به این نتیجه رسید که آیپد پرو ازلحاظ سخت‌افزاری قابل‌مقایسه با مک‌بوک (۱۲ اینچی) این شرکت است. این تبلت در بنچ‌مارک ترکیبی AnTuTu نمره‌ی ۶۳۳۲۰ کسب کرد و در جایگاهی بالاتر از تمام آیپدها و آیفون‌های این شرکت قرار گرفت. درمجموع باید بگوییم که آیپد پرو به‌عنوان یک تبلت، بسیار سریع و قدرتمند است.

انتوتو آیپد پرو

این محصول در اجرای سخت‌ترین و سنگین‌ترین دستورات سیستم‌عامل iOS هیچ مشکلی ندارد و گرمای بسیاری کمی از خود تولید می‌کند.

آیپد پرو برخلاف آیپدهای ایر۲ و مینی۴ تنها در دو حافظه‌ی ۳۲ و ۱۲۸ گیگابایتی عرضه‌شده که تنها نسخه‌ی ۱۲۸ گیگابایتی آن از شبکه‌های مخابراتی پشتیبانی می‌کند. درمجموع آیپد پرو در سه انتخاب پیش روی کاربران قرار خواهد گرفت.

 ‌‌    ‌‌

باتری

شاید شما هم مثل ما انتظار داشته باشید که آیپد پرو به‌خاطر عملکرد سخت‌افزاری قدرتمند و نمایشگر بسیار باکیفیت‌اش، شارژدهی متوسطی داشته باشد. اما باید بگوییم که شارژدهی این محصول کاملا امیدوارکننده و رضایت‌بخش است. اپل در مورد باتری ۳۸٫۵ وات‌ساعتی این محصول ادعا کرده که می‌تواند در کاربری‌های ترکیبی‌، نظیر مرورگری وب و تماشای فیلم تا ۱۰ ساعت شارژ نگه دارد؛ درست مانند شارژدهی آیپد ایر۲. البته میزان شارژدهی نسخه‌ی سیم‌کارتی این تبلت، یک ساعت کمتر از این است.

 ‌‌‌ ‌‌

کیبورد

دیگر وسیله‌ی جانبی رونمایی شده برای آیپد پرو، کیبورد اپل موسوم به Smart Keyboard است. این کیبورد، هم‌اندازه‌ی یک کیبورد استاندارد است و کلیدهای آن اندکی با هم فاصله دارند و به‌صورت جزیره‌ای‌اند. ازاین‌رو می‌توان گفت که کار با آن بسیار راحت است.

کیبورد آیپد پرو

کیبورد آیپد پرو می‌تواند هم در نقش کاور و هم در نقش کیبورد و استند ظاهر شود. در حالت کاور، این کیبورد در زیر لایه‌ی نرمی قرار می‌گیرد و هیچ تماسی با صفحه‌نمایش نخواهد داشت. برای تبدیل‌شدن به حالت استند و کیبورد، می‌بایست کیبورد را به پین‌های آیپد پرو متصل کرد. حالت آهنربایی این پین‌ها به کاربر کمک می‌کند تا کیبورد را سریع‌تر و راحت‌تر به دستگاه وصل کند. البته استفاده از این پین‌ها در آیپد پرو، این فرصت را به شرکت‌های متفرقه داده تا آن‌ها هم بتوانند دستی در تولید کیبورد برای آیپد پرو داشته باشند. همچنین این کیبورد فاقد باتری است و انرژی خود را از تبلت تامین می‌کند.

باید اقرار کنیم که هرچقدر قلم اپل بی‌نظیر و کم عیب‌و‌‎نقص بود، کیبورد آن دارای مشکلات ریز و درشتی است که از جذابیت آن کم کرده است. درست همان مشکلی که در کیبورد سرفیس پرو ۴ وجود داشت، در کیبورد آیپد پرو هم به چشم می‌خورد. آن حس راحتی و تعادلی که در هنگام تایپ کردن با کیبورد لپ‌تاپ‌ها روی پاها وجود دارد، در کیبورد آیپد پرو دیده نمی‌شود. شاید دلیل این موضوع را بتوان در عدم تعادل وزنی مناسب بین دستگاه و کیبورد جست‌وجو کرد.

از دیگر مشکلات این کیبورد می‌توان به عدم وجود نور پس‌زمینه برای کلیدها و نبود تاچ‌پد اشاره کرد. همچنین پایه‌ی نگه‌دارنده‌ی این کیبورد، تنها در یک زاویه قابل تنظیم است. در حقیقت شاید بتوان نبود تاچ‌پد در کیبورد آیپد پرو را به خاطر ذات سیستم‌عامل لمسی iOS تا حد زیادی توجیه کرد؛ اما قرارگیری پایه‌ی نگه‌دارنده‌ی این کیبورد، آن‌هم در یک زاویه، برای خیلی‌ها قابل‌قبول نیست.

 ‌‌‌    ‌‌

 سیستم‌ عامل

همه‌ی ما به‌خوبی می‌دانیم یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که آیپدها را آیپد و آیفون‌ها را آیفون کرده است، سیستم‌عامل کم‌‌نقص و جذاب iOS است. آیپد پرو به‌طور پیش‌فرض با سیستم‌عامل iOS ۹٫۱ همراه شده است. این نسخه از iOS به‌عنوان سیستم‌عامل موبایلی، عملکردی روان دارد. اما اگر بخواهیم آن را با سیستم‌عامل لپ‌تاپ‌ها مقایسه کنیم، متوجه وجود برخی کمبودها و ضعف‌ها در آن می‌شویم. اپل در حالی از نمایشگر بسیار بزرگ در آیپد پرو استفاده کرد که تغییرات بزرگی در سیستم‌عامل آن ایجاد نکرده است. امکانات و کارایی سیستم‌عامل iOS به‌کار رفته در این تبلت، تفاوت چندانی با تبلت‌های آیپد ایر این شرکت ندارد.

سیستم عامل

حال بیایید تا با هم به بررسی جدیدترین و جذاب‌ترین ویژگی اضافه‌شده به iOS ۹، یعنی قابلیت دو پنجره‌ای در این تبلت بپردازیم. به‌وسیله‌ی این قابلیت می‌توان دو برنامه را به‌صورت همزمان و در کنار یکدیگر اجرا کرد. باید گفت که به لطف نمایشگر بزرگ و سخت‌افزار قدرتمندی که آیپد پرو دارد، این قابلیت به بهترین شکل ممکن اجرا می‌شود. همچنین حالت تصویر در تصویر (Picture in Picture) که بیشتر آن را در تلویزیون‌ها دیده بودیم، برای آیپد پرو در نظر گرفته شده است. این ویژگی این امکان را به کاربر می‌دهد تا با کوچک کردن اندازه‌ی ویدیوی در حال پخش، همزمان به انجام کار دیگری بپردازد. باید گفت که این قابلیت در آیپد پرو لذت‌بخش‌تر و آسان‌تر از هر آیپد دیگری است. زمانی که در حال کار با این ویژگی در حالت افقی هستید، گویی دو نمایشگر بزرگ روبروی‌تان قرار دارد.

نرم افزار

از خوبی‌های این قابلیت در آیپد پرو برای‌تان گفتیم، اما نباید از محدودیت‌های آن غافل شویم. قابلیت دو پنجره‌ای در آیپد پرو برخلاف تبلت سامسونگ گلکسی تب S2 از ویژگی موسوم به Drag and Drop بهره نمی‌برد. همچنین با مقایسه‌ی این ویژگی در آیپد پرو و لپ‌تاپ‌ها می‌توان به این موضوع پی برد که اجرای بیش از دو برنامه به‌صورت همزمان در آیپد پرو کاری غیرممکن است.

علاوه بر این، اپل با ایجاد چند تغییر بزرگ در برنامه‌ی نوت (Notes) آن را کاملا متفاوت از نسخه‌ی قبل خود کرده است. اکنون این برنامه با داشتن امکاناتی چون طراحی با قلم و انگشت و ابزاری چون خط‌کش مجازی می‌تواند پا‌به‌پای برنامه‌های حرفه‌ای یادداشت‌برداری رقابت کند.

    ‌‌

دوربین

بر قاب پشتی آیپد پرو یک دوربین ۸ مگاپیکسلی با درجه‌ی دیافراگم f/۲٫۴ قرار گرفته که کیفیتی مشابه با دوربین آیپد ایر۲ دارد. البته با این تفاوت که پردازشگر تصویر دوربین آیپد پرو قدرتمند از آیپد ایر۲ است. این دوربین با ویژگی‌های خوبی‌ نظیر تایم لپس (Time Laps)، تشخیص چهره (Face Detection)، ثبت تصاویر متوالی (Burst mode) و فیلم‌برداری آهسته (Slow-mo) همراه شده است.

دوربین

البته انتظار می‌رفت با پردازنده‌ی قدرتمندتری که دوربین آیپد پرو دارد، این دوربین قابلیت فیلم‌برداری آهسته با سرعت ۲۴۰ فریم بر ثانیه را داشته باشد. اما در عمل دوربین iSight می‌تواند با کیفیت HD و سرعت ۱۲۰ فریم بر ثانیه به فیلم‌برداری آهسته بپردازد. علاوه بر این، آیپد پرو می‌تواند ویدیوهایی با کیفیت Full HD و با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه بگیرد. کیفیت عکس‌ها و فیلم‌های گرفته شده با دوربین آیپد پرو، به‌عنوان یک تبلت، کاملا قابل‌قبول است.

به دلیل ابعاد بزرگ و وزن زیادی که آیپد پرو دارد، عکاسی با آن کمی سخت است و می‌بایست از هر دو دست خود کمک بگیرید. کیفیت دوربین دوم آیپد پرو یا همان دوربین FaceTime تغییری نسبت به آیپد ایر۲ نکرده و در همان ۱٫۲ مگاپیکسل باقی مانده است.

 ‌‌‌‌‌‌‌‌   ‌‌‌

 بزرگ‌ترین و گران‌ترین آیپد تولیدشده

اما به‌راستی آیپد پرو برای چه کسانی مناسب است و به‌درد چه کارهایی می‌خورد؟ آیا آیپد پرو می‌تواند جایگزینی شایسته برای لپ‌تاپ شما باشد؟ در پاسخ باید بگوییم که آیپد پرو دارای ویژگی‌هایی است که بر قدرت و توانایی‌های زیاد آن صحه می‌گذارد. این محصول در بسیاری از بخش‌ها شباهت‌های زیاد به لپ‌تاپ‌ها دارد؛ از سخت‌افزار قدرتمند گرفته تا لوازم جانبی کاربردی نظیر کیبورد. همچنین این محصول می‌تواند باوجود نمایشگر خیره‌کننده، بلندگوهای باکیفیت و قلم جادویی‌اش، حتی بهتر از برخی لپ‌تاپ‌ها ظاهر شود.

شاید به خاطر همین باشد که برخی کاربران این محصول را با لپ‌تاپ‌ها یا مک‌بوک‌ها این شرکت مقایسه می‌کنند.

آیپد پرو باوجود قدرت سخت‌افزاری بالا، نمی‌تواند به‌طور کامل جایگزین لپ‌تاپ شما باشد.

اما اگر بخواهیم به‌طورکلی به این محصول نگاه کنیم، درمیابیم که آیپد پرو نمی‌تواند به‌طور کامل جایگزین لپ‌تاپ بسیاری از کاربران باشد. استدلال‌مان بسیار واضح و روشن است؛ آیپد پرو نمی‌تواند از پس تمام کارهایی که یک لپ‌تاپ عادی انجام می‌دهد، بربیاید. به‌طور مثال شما نمی‌توانید در این تبلت بیش از دو برنامه را به‌صورت همزمان اجرا کنید، یا نمی‌توانید همه‌ی کارهای‌تان را با تاچ‌پد انجام دهید.

درنهایت باید بگوییم که اپل تاکنون هیچ‌وقت از مک‌بوک لمسی رونمایی نکرده و به نظر هم نمی‌رسد که روزی بخواهد دست به چنین کاری بزند. بنابراین اگر به دنبال بزرگ‌ترین دستگاه با نمایشگر لمسی از سوی شرکت اپل هستید که از قدرت پردازشی بسیار بالایی برخوردار باشد، بدون شک آیپد پرو بهترین و تنها انتخاب شما خواهد بود.

Pros

  • نمایشگر بزرگ و چشم‌نواز
  • قلم بی‌نظیر (به‌عنوان وسیله‌ی جانبی)
  • قدرت سخت‌افزاری بسیار بالا
  • مجهز به چهار بلندگوی باکیفیت
  • چهار گیگابایت حافظه‌ی رم

Cons

  • تنها نسخه‌ی ۱۲۸ گیگابایتی دارای شیار سیم‌کارت است
  • عدم تعادل مناسب دستگاه در هنگام تایپ با کیبورد
  • قیمت زیاد

خرید آیپد پرو

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۸ دیدگاه
  1. Avatar هومن

    فقط سلطان اپل. من چن ماهه آیپد پرو گرفتم واقعا محشره مث همه ی محصولات دیگش . اوناییم که فقط محصولات اپل و نقد می کنن پولشو ندارن بخرن. برید همون گوشی سامسونگتونو بخرید

  • 1
  • 2
loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه