نقد و بررسی لپ‌تاپ Acer Predator 15 در دیجی‌کالا مگ؛ سلاح درنده‌ی ایسر

۱ آبان ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه

شرکت ایسر با معرفی نسل جدید لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی‌اش با نام «پردتور» (Predator) قصد دارد علاوه بر ارائه‌ی محصولی حرفه‌ای و قدرتمند برای علاقه‌مندان به بازی‌های کامپیوتری، در مقابل دیگر رقبا هم خودی نشان دهد. از این‌رو قابل پیش‌بینی بود که در ساخت این لپ‌تاپ، از جدیدترین و بهترین تکنولوژی‌ها و سخت‌افزارها استفاده شود. ایسر این محصول را در دو مدل ۱۵٫۶ و ۱۷٫۳ اینچی با خصوصیات متفاوت روانه‌ی بازارهای جهانی کرده که در این مقاله در دیجی‌کالا مگ به بررسی مدل ۱۵٫۶ اینچی‌اش با نام Acer Predator 15 G9-591-70XR خواهیم پرداخت.

طراحی و ساخت

معمولا شرکت‌های سازنده‌ی لپ‌تاپ در طراحی محصولات مخصوص بازی‌شان از طرح‌ها، رنگ‌ها و علائمی استفاده می‌کنند که در ذهن کاربران باقی بماند و به یک نشان همیشگی برای‌شان تبدیل شود. ایسر برای دستیابی به این مهم، از برند Predator و یک لوگوی خشن با لبه‌های تیز استفاده کرده و این علامت را روی لپ‌تاپ، تبلت، کیس کامپیوتر و مانیتورهای سری مخصوص بازی‌اش حک کرده است. اما با اینکه لوگوی اصلی ایسر سبز رنگ است، این شرکت ریسک نکرده و ترجیح داده تا از همان ترکیب آشنای قرمز و مشکی اکثر دستگاه‌های مخصوص بازی استفاده کند.

اولین نکته‌ای که در هنگام مواجه با پردتور جلب توجه می‌کند، بدنه‌ی تمام پلاستیکی‌اش است. در حالی که معمولا عادت داریم لپ‌تاپ‌های گیمینگ را با بدنه‌ی فلزی ببینیم. از جمله مزیت‌های این سطح به نسبت سطوح آلومینیومی می‌توان به جذب کمتر لکه و اثرانگشت و همچنین انتقال کمتر حرارت قطعات داخلی به مچ دستان کاربر اشاره کرد. البته از این سطح پلاستیکی انتظار مقاومت بیشتری در برابر فشار داشتیم و به‌خصوص در فضاهایی مانند قاب پشت صفحه‌نمایش، این نقطه ضعف به خوبی قابل مشاهده است.

Acer_Predator_15_Review_06

استفاده از پلاستیک به جای فلز، باید این فرصت را برای ایسر ایجاد می‌کرد که وزن کلی دستگاه را کاهش دهد، اما شرایط کاملا متفاوت بوده و Predator نزدیک به ۳٫۵ کیلوگرم وزن دارد! با این حساب، پردتور نه تنها از اکثر لپ‌تاپ‌های ۱۵٫۶ اینچی نسل جدید، بلکه از بسیاری لپ‌تاپ‌های ۱۷٫۳ اینچی هم سنگین‌تر است. حال این وزن سنگین را در کنار ضخامت ۴۰ میلی‌متری‌اش بگذارید تا تقریبا قید جابجایی آن را بزنید. البته شاید استفاده از فن‌های بزرگ و دریچه‌های عریض خروجی هوای گرم، دلایلی برای توجیه این بدنه ضخیم باشند، اما در مجموع می‌توان نشان غول‌پیکرترین لپ‌تاپ ۱۵٫۶ اینچی را به Predator ایسر داد.

به‌منظور زیبایی و جذابیت ظاهری این لپ‌تاپ، ایسر المان‌های متعددی را روی بدنه‌اش طراحی کرده است. از چراغ‌های LED خطی قرمز و لوگوی فلزی Predator با نور قرمز اطراف‌اش گرفته تا دریچه‌های خروج هوای گرم روی لبه پشتی که شبیه به جلو پنجره خودروهای سوپراسپرت است.

در زیر لپ‌تاپ یک کلید کشویی وجود دارد که با فشار آن، درایو نوری دستگاه از جای خود خارج می‌شود. در بسته‌بندی Predator یک قطعه شبیه به همین درایو نوری قرار گرفته که در پیکره بندی آن یک فن تعبیه شده است. می‌توان این فن را جایگزین درایو نوری کرد تا در مواقع پردازش‌های سنگین، عملکرد سیستم خنک‌کننده بهتر شود.

Acer_Predator_15_Review_05

Acer_Predator_15_Review_04

Acer_Predator_15_Review_09

Acer_Predator_15_Review_03

صفحه‌نمایش و بلندگوها

برای یک لپ‌تاپ مخصوص بازی، صفحه‌نمایش از اهمیت بالایی برخوردار است و به نوعی تمامی قابلیت‌ها و توانایی دستگاه را به نمایش می‌کشد. ایسر برای این محصول حرفه‌ای خود از یک صفحه‌نمایش ۱۵٫۶ اینچی با پنل IPS و روکش مات ساخت شرکت LG استفاده کرده است. حتی نگاه کردن طولانی مدت و چند ساعته به این صفحه‌نمایش هم باعث خستگی چشم‌ها نمی‌شود؛ اتفاقی که اقلب برای علاقه‌مندان حرفه‌ای به بازی رخ می‌دهد. البته در محیط‌های خارجی زیر نور مستقیم آفتاب تصویر کمی تیره می‌شود که آن هم ایراد قابل‌توجهی نیست، چراکه کمتر پیش می‌آید که کاربری بخواهد لپ‌تاپ را در دست بگیرد و در محیط‌های خارجی با آن بازی کند.

Acer_Predator_15_Review_02

با اینکه در حال حاضر بالاترین کیفیت ممکن برای نمایشگر لپ‌تاپ‌ها، رزولوشن ۴K است، اما انتخاب کیفیت Full HD برای این محصول کاملا منطقی و درست بوده است. به این دلیل که اجرای بازی‌ها روی رزولوشن ۴K باعث افت فریم می‌شود که اتفاق خوش‌آیندی حین بازی کردن نیست. زاویه‌ی دید نمایشگر هم عالی است و از تمامی جهات و زوایا می‌توان تصاویر در حال پخش در آن را بدون افت کیفیت دید.

سیستم صوتی این لپ‌تاپ از مجموعه‌ی یک تراشه‌ی Realtek ALC255، دو بلندگوی دالبی و یک ساب‌ووفر داخلی تشکیل شده است. با وجود اینکه این قطعات صوتی توسط شرکت مطرحی ساخته نشده و روی بدنه‌ی لپ‌تاپ تنها شاهد لوگوی Dolby Sound هستیم، ولی با این حال میزان بلندی، وضوح و شفافیت صدای تولید شده توسط Predator کاملا رضایت بخش است.

Acer_Predator_15_Review_07

کیبورد، تاچ‌پد و پورت‌ها

معمولا در لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی، کاربرد و کیفیت کیبورد اهمیت بیش‌تری در مقایسه با تاچ‌پد دارد. چراکه از تاچ‌پد تنها می‌توان برای کاربری‌های روزمره و عادی استفاده کرد و بهترین تاچ‌پدها هم برای بازی کردن مناسب نیستند. به همین دلیل، معرفی تاچ‌پد این محصول را به داشتن یک پد بزرگ با روکش مات و روان با حساسیت بالا به همراه دو کلید جداگانه خلاصه می‌کنیم. اما کیبورد Predator امکانات و ویژگی‌های متعددی دارد که آن را از دیگر لپ‌تاپ‌ها متمایز می‌کند. کیبورد از نوع جزیره‌ای با کلیدهای بزرگ در اندازه‌ی ۱۵ در ۱۵ میلی‌متر است که برای بازی کردن کاملا مناسب است و دسترسی راحتی به تمامی کلیدها دارد. فشار کلیدها بسیار نرم و روان و با تولید صدای کمی صورت می‌گیرد و فاصله فشردن تا عملکرد کلیدها هم بسیار خوب است؛ نه کم و نه زیاد. کلیدها نور پس‌زمینه دارند تا بتوان حتی در اتاق‌های کاملا تاریک هم به راحتی با دستگاه کار کرد.

Acer_Predator_15_Review_08

در بالای کیبورد، شش کلید وجود دارند که حرف P و اعداد ۱ تا ۵ روی آنها نوشته شده است. این کلیدها برای فعال و غیرفعال کردن برخی قابلیت‌ها تحت عنوان PredatorSense هستند که از طریق نرم‌افزاری به همین نام می‌توان آن‌ها را برنامه‌ریزی کرد. برای کلیدهای ۱ تا ۵ می‌توان پنج کاربری استفاده از پردازنده‌ی گرافیکی مجزا، غیرفعال کردن عملکرد کلیدهای ترکیبی، چرخش فن‌ها با بیشترین سرعت، فعال‌سازی جستجوی کورتانا و Game Bar را تنظیم کرد. در کنار تاچ‌پد، کلید کوچکی وجود دارد که کاملا برای گیمرها کاربرد دارد و با فشار آن می‌توان تاچ‌پد و کلید پنجره‌ی ویندوز را در لحظه غیرفعال کرد. دو عاملی که در حین بازی با فشار ناخواسته‌شان اتفاقات ناخوش‌آیندی مانند حرکت ماوس یا بیرون پریدن از بازی رخ می‌دهد.

Acer_Predator_15_Review_11

از چنین لپ‌تاپ حرفه‌ای انتظار کامل‌ترین مجموعه پورت‌های ورودی و خروجی را داشتیم که همین اتفاق هم رخ داده؛ پورت‌های HDMI، DisplayPort، USB3.0، USB Type-C و LAN با تراشه‌ی Killer از مهم‌ترین پورت‌های پردتور هستند. درایو نوری هم از نوع Blu-ray است تا دیگر هیچ محدودیتی وجود نداشته باشد.

Acer_Predator_15_Review_10

سخت‌افزار و باتری

لپ‌تاپ‌ Predator از لحاظ سخت‌افزاری بسیار قدرتند و کم‌رقیب است. پردازنده مرکزی مدل Core i7 6700HQ که از جدیدترین سری پردازنده‌های اینتل با نام تجاری Skylake شناخته می‌شود، در حال حاضر قوی‌ترین نمونه‌ای است که در لپ‌تاپ‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. تراشه‌ی گرافیکی NVIDIA GeForce GTX 980M با ۴ گیگابایت حافظه اختصاصی از نوع GDDR5 را در کمتر لپ‌تاپی می‌توان پیدا کرد، شاید به تعداد انگشتان یک دست. حتی این تعداد کم، در لپ‌تاپ‌های ۱۵٫۶ اینچی محدوتر هم می‌شود و می‌توان به Predator لقب یکی از قدرتمندترین مدل‌ها در بین محصولات هم‌رده را داد. با این پردازشگر گرافیکی بدون هیچ نگرانی می‌توان سنگین‌ترین بازی‌های روز را با بالاترین سطح تنظیمات گرافیکی اجرا کرد و از آن‌ها لذت برد.

Acer_Predator_15_Review_12

اما توان سخت‌افزاری این لپ‌تاپ به اینجا ختم نمی‌شود. به‌صورت پیش فرض، این مدل مجهز به ۱۶ گیگابایت رم از نوع DDR4 بوده که می‌توان آن را تا ۶۴ گیگابایت هم ارتقا داد. از آنجایی که در حافظه‌ی داخلی لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی هم به سرعت بالا نیاز است و هم به گنجایش زیاد، ایسر از یک نمونه هیبریدی در این محصول خود استفاده کرده است. این حافظه‌ی داخلی از ترکیب یک ترابایت هارددیسک و ۲۵۶ گیگابایت SSD تشکیل شده است. ظرفیت حافظه‌ی SSD مناسب است و می‌توان علاوه بر سیستم‌عامل، تعداد قابل توجهی نرم‌افزار و بازی را روی‌اش نصب کرد. هارددیسک یک ترابایتی هم برای آرشیو کردن اطلاعات گنجایش قابل قبولی دارد.

Acer_Predator_15_Review_01

باتری این محصول یک نمونه‌ی ۸ سلولی لیتیوم یونی با ظرفیت ۶۰۰۰ میلی‌آمپرساعت است که عملکرد خوبی داشته و در شرایط معمول وبگردی با اتصال Wi-Fi، تا حدود ۶ ساعت انرژی دستگاه را تامین می‌کند. این عدد در شرایط اجرای بازی و بارگذاری‌های سنگین به ۲ ساعت کاهش می‌یابد که همچنان به نسبت بسیاری لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی، وضعیت بهتری دارد.

جمع‌بندی

در مجموع لپ‌تاپ Predator پانزده اینچی ایسر را می‌توان یک ابر لپ‌تاپ مخصوص بازی دانست که در حال حاضر یکی از قوی‌ترین مجموعه‌های سخت‌افزاری و البته قیمت بالایی هم دارد. پردازنده‌ی مرکزی Core i7 6700HQ اینتل در کنار کارت گرافیک GeForce GTX 980M و رم ۱۶ گیگابایتی DDR4 و حافظه‌ی هیبریدی، این لپ‌تاپ را برای اجرای تمامی بازی‌های روز با بالاترین سطح تنظیمات گرافیکی آماده کرده است. صفحه‌نمایش باکیفیت، بلندگوهای قوی، کیبورد عالی و سیستم خنک‌کننده‌ی بهینه، از جمله مشخصات بارز این محصول هستند. هرچند که طراحی و جنس بدنه‌ی Predator کمی با لپ‌تاپ‌های رده‌بالا فاصله دارد، اما کارایی آن کاملا نظر گیمرهای حرفه‌ای را به خود جلب می‌کند.

‌برای خرید اینترنتی لپ‌تاپ ایسر Predator 15 بر روی تصویر زیر کلیک کنید.

Digi_Buy_Label2

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۸ دیدگاه
  1. Avatar کمپ کروپ

    به نظرم این لپ تاپ ظاهری خیلی زیباست

  2. Avatar گلناز

    حالا نمیشه یه لب تاپ باکیفیت باظاهر غیر پسرونه و اسباب بازی وار ساخته بشه؟ خوب یکیم لب تاپو برای کارای مهم تری غیر از بازی میخواد!!! ادم ابروش میره اینو دستش بگیره… حیف این لب تاپ که با ظاهر لوکس تری عرضه نشه

    1. Avatar RM

      دوست عزیز این لپتاب برای قشر گیمر طراحی شده و با کاربرد های گیمینگ، اگر لپتابی برای “کارای مهمتر از بازی” میخواید باید سراغ لپتاب های مولتی مدیا یا هیبریدی ها بروید که از نظر قیمت و قدرت ممکنه ضعیف تر باشن ولی از نظر طراحی و وزن و… سرتر هستند.
      این لپتابو هم تست کردم متاسفانه تجربه ۳ لپتاب ایسر که بیش از ۲ سال از نظر دوام همراهیم نکردن باعث شده که از این برند زده شم. کلا اگه بخوام گیمینگ بخرم از یا hp omen میگیرم یا Razer 14 که جفتشون از بهترین لپتاب های گیمینگ پارسال بودن.

      1. Avatar گلناز

        با سلام شاید شما زیاد ازش کار کشیدید ولی برای مصرف یه مهندس فک کنم کفایت کنه در کامنت زیر توضیح دادم که چی میخوام دقیقا. لپ تاپ های هیبریدی یا مالتی مدیا پردازش این رو ندارن طبیعتا . کاری به وزن ندارم فقط ظاهرش رو گفتم که شبیه اسباب بازیه و همه قشر پسند نیست اگه کسی اطلاع بیشتر داره راهنمایی کنه در کامنت پایینی هم توضیح دادم

    2. Avatar عبداله رضوی

      سرکار خانم شما اگه واقعا میخوای لپ تاپ ظریف و شیک داشته باشی برو سراغ مک بوک(اینچی۱۲) که بسی زیباست و نیز سبک
      اگه ویندوز هم خواستی برو سراغ سرفیس یا زن بوک های ایسوس

      1. Avatar گلناز

        فقط شیک بودن منظورم نبود مک بوک ۱۲ اینچی که پردازش و رم و قابلیت های دیگه ی اینو نداره. کلا هر لپ تاپ با این سطح مشخصات با ظاهر مورد پسند گیمر هاست. ولی رشته هایی مثل معماری و شهرسازی به یه همچین لپ تابی با این قابلیت نیاز دارن ولی با این ظاهر از خریدش منصرف میشن. یه عده هستن که یه لپ تاب با مشخصات عالی برای دفتر کارشون میخوان

      2. Avatar گلناز

        سرفیس مشخصات اینو نداره عرض کردم قصد خرید اون رو هم دارم ولی برای کارای سبک تر

      3. Avatar رونين

        سلام، تنها لب تابى که از لحاظ قدرت پردازش از ایم بالاتر هست(گرافیک رو نمیگم منظور دقیقا پردازش هست) مک بوکهاى اپل پرو ١۵ اینج مدلهاى T2 و U2 هستند ولاغیر، هردوتاى این لپتاپها گیک بنچ رو بالاى ١۴٠٠٠ هزار میارن که حتى این لپتاپ هم نمیتون این بنچ مارک رو بیاره

        بهتون قطعا این دو مدل رو پیشنهاد میکنم که اولی ارونتره و من خودم دارمش و زیر هیچ پردازشی کم نمیاره و اتفاقا گرونترین چیپ ستهاى اینتل رو دارن ولی مطلقا براى گیم مناسب نیستند(فقط گیم چون نیاز به رندرنیگ با سرعت بالاى داره)

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه