نگاهی به درون ماژول فرماندهی آپولو ۱۱

۲۰ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
آپولو 11

چند روز پیش ۴۷‌امین سالگرد ماموریت فرود بر ماه آپولو ۱۱ بود و به همین مناسب توری مجازی از درون فضاپیمایی منتشر شده که اولین فضانورد را به ماه برد. موزه‌ی «اسمیتسونین» (The Smithsonian) و Autodesk یک اسکن سه بعدی از درون فضاپیمای کلمبیا (ماژول فرماندهی که نیل آرمسترانگ، باز آلدرین و مایکل کالینز بر آن سوار شدند) تهیه کردند. این اسکن که در وبسایت ۳d.si.edu منتشر شده، به مردم این امکان را می‌دهد که درون فضاپیما را در واقعیت مجازی مشاهده کنند.

کلمبیا یک فضاپیمای شبیه به کپسول است که بر موشک ساترن ۵ ناسا سوار بود و این موشک سه فضانورد مشهور را از زمین به مدار ماه برد. وقتی موشک در مدار ماه قرار گرفت، فضانوردان کلمبیا را از بقیه‌ی موشک جدا کردند و سپس آن را به ماه‌نشین «عقاب» (Eagle) متصل کردند. سپس آرمسترانگ و آلدرین از کلمبیا وارد Eagle شدند و به سطح ماه فرود آمدند تا پیاده‌روی انقلابی‌شان را انجام دهند.

Command_Module_spinning_model.0.0

تهیه‌ی اسکن کلمبیا کار چندان آسانی برای اسمیتسونین نبود. فضای داخلی این فضاپیما پر است از سطوح منعکس کننده و داشبوردهای پیچیده، به همین دلیل تهیه‌ی یک اسکن سه بعدی کار دشواری بود. این موزه طی فرایند تهیه اسکن یک گرافیتی اثر فضانوردان (دیوارنگاری) پیدا کردند که قبلا دیده نشده بود. فضانوردان یادداشت‌هایی روی دیوار فضاپیما نوشته بودند که شامل یک تقویم ساده‌ می‌شود که یکی از سرنشینان تهیه کرده بود.

منبع: The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه