همه‌ی اجزای موتور آستون مارتین DB11 را ببینید

۱۸ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شرکت آستون مارتین در خودروی DB11 خودش، یک موتور V12 با ظرفیت ۵.۲ لیتر قرار داده است که می‌تواند ۶۰۰ اسب بخار نیرو تولید کند. این موتور کاری کرده است تا آستون مارتین DB11 بتواند در ۳.۹ ثانیه سرعت‌اش را از صفر به صد کیلومتر برساند. خودروی آستون مارتین فقط هم زیبا و سریع نیست؛ این شرکت روی DB11 حالتی به اسم Grand Touring قرار داده که به این خودرو اجازه می‌دهد فاصله‌های خیلی طولانی را بسیار نرم و راحت طی کند.

با این حال، جذاب‌ترین بخش آستون مارتین DB11 بدون شک موتورش است؛ موتوری که با دست در انگلستان ساخته شده. موتور V12 این خودرو از ۱۶۶۷ قطعه‌ی مجزا تشکیل شده است. البته با توجه به اینکه این موتور ۱۲ سیلندر دارد، اگر قطعه‌های تکراری را کم کنیم، می‌توانیم بگوییم که موتور DB11 از ۲۷۳ قطعه‌ی خاص تشکیل شده است.

Aston-Martin-V12-Engine

می‌توانیم در تصویر زیر، این قطعه‌ها را ببینیم که مثل قطعات پیچیده‌ترین لگوی دنیا، در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. این موضوع که موتور از هم بازشده‌ی آستون مارتین هم زیبا است، واقعا قابل توجه است.

Aston Martin DB11 Engine

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: The Verge

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. فرخ کاردان

    بعضی از خودروها فقط واسه اسمشون معروفند! با یه مقایسه سطحی میشه متوجه شد که واقعا بعضی از این خودروها ارزش خرید ندارن! به طور مثال این خودرو به پیشرانه ۵.۲ لیتری و ۱۲ سیلندر و توربو دو قلو ۶۰۰ اسب بخار تولید میکنه و قیمتی حدوده ۲۱۲ هزار دلار داره، این در حالیه که نیسان GTR Black Edtion که فول آپشن ترین این سری هستش با یک پیشرانه ۳.۸ لیتری ۶ سیلندر مجهز به توربو دو قلو ۶۱۰ اسا بخار تولید میکنه و قیمتی در حدود ۱۱۲ هزار دلار داره!! این مقایسه با خودروهایی مثل دوج چلنجر/چارجر با موتور Hellcat هم قابل انجامه! در نهایت خرید این خودروها به سلیقه بر میگرده از نظر Performance خرید منطقی شاید به حساب نیاد.

    1. عليرضا هاشمي

      قیمت یک محصول، فقط به کارآیی و عملکرد اون روی کاغذ بستگی نداره! بلکه فاکتورهای بسیاری مثله ارزش و اصالت برند هم در این مسئله دخیل هستند.
      اصالت و پرستیژ خودروی دست سازی مانند آستون مارتین با اتومبیلی مثل نیسان قابل قیاس نیست.
      البته این مقایسه تنها در مورد خودروها نیست و در همه محصولات قابل انجامه!
      آیا می‌توان ساعت Rolex چند هزار دلاری رو با ساعت Citizen صد دلاری مقایسه کرد و صرفا به این خاطر که ساعت Citizen ساعتی دقیق است رای به ارزش خریدن نداشتن Rolex داد؟!!!!

  2. Alireza.A

    استون مارتین فوق العاده ست. خودرو انگلیسی و ایتالیایی یعنی نهایت هنر صنعت خودرو سازی.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه