هوآوی از P8 لایت مدل ۲۰۱۷ رسما رونمایی کرد

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

دیروز شرکت چینی هوآوی که در چند سال گذشته در میان طرفداران تلفن‌های همراه هوشمند به محبوبیت بالایی دست پیدا کرده است، رسما از جدیدترین گوشی خود با نام P8 لایت مدل ۲۰۱۷ رونمایی کرد. بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است این گوشی در برخی از بازارهای منطقه‌ی اروپا در اختیار مصرف‌کننده‌ها قرار بگیرد؛ اما هنوز اطلاعات بیش‌تری درباره‌ی کشورهایی که این گوشی قرار است در آن‌ها عرضه بشود و هم‌چنین عرضه‌ی جهانی آن منتشر نشده است.

مشخص است که نام این گوشی جدید از P8 لایت برگرفته شده که در حدود دو سال پیش در اختیار مصرف‌کننده‌ها قرار گرفت. اما مشخصا مدل ۲۰۱۷ تغییرات زیادی به‌خودش دیده که بعضی از آن‌ها را حتی می‌توان با هوآوی P9 مقایسه کرد.

هوآوی P8 لایت مدل ۲۰۱۷ به یک صفحه نمایش IPS با اندازه‌ی ۵.۲ اینچ مجهز شده است. دقت تصویر این صفحه‌ی نمایش هم ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل است. در نگاه اول از نظر طراحی P8 لایت جدید شباهت زیادی به سایر گوشی‌های این مجموعه یعنی P8 و P9 دارد؛ اما با کمی دقت متوجه خواهید شد در طراحی آن نیم نگاهی هم به گوشی‌های مجموعه Honor هوآوی شده است که در میان کاربران طرفداران زیادی دارد.

شرکت چینی هوآوی برای ساخت این گوشی از تراشه‌ی میان‌رده‌ی Kirin 655 استفاده کرده است. این تراشه‌ی میانه‌رده به پردازنده‌ی هشت هسته‌ای A53 در کنار پردازنده‌ی گرافیکی Mali-T830MP2 مجهز شده است. برای این گوشی جدید ۳ گیگابایت حافظه‌ی RAM و ۱۶ گیگابایت هم حافظه‌ی داخلی درنظر گرفته شده است.

هوآوی از نظر دوربین برای P8 لایت مدل ۲۰۱۷ چیزی کم نگذاشته؛ دوربین جلویی این گوشی ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم F/2.0 است. برای تصویربرداری سلفی هم می‌توانید از دوربین ۸ مگاپیکسلی گوشی استفاده کنید. باتری P8 لایت ۲۰۱۷ غیرقابل تعویض با ظرفیت ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت است.

جذاب‌ترین مشخصه‌ی این گوشی مجهز بودن آن به سیستم‌عامل اندروید نوقا از روز عرضه است که می‌تواند نظر تعداد زیادی از کاربران را به‌خودش جلب کند. بر اساس اطلاعات منتشر شده این گوشی جدید قرار است انتهای ماه جاری میلادی در برخی از کشورهای اروپایی با قیمت ۲۴۰ یورو به‌فروش برسد.

منبع: computerbild.de

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. Avatar رضا

    کابل otg رو ساپورت نمیکنه . آیا راه حلی برای این مشکل هست ؟

  2. Avatar نیما اکسپریا

    هواوی خسته نشد از اسکی رفتن؟

  3. Avatar سعید

    دوربین جلویی این گوشی ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم F/2.0 است. برای تصویربرداری سلفی هم می‌توانید از دوربین ۸ مگاپیکسلی گوشی استفاده کنید

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه