هوآوی با کنار زدن سامسونگ، پردرآمدترین شرکت سازنده‌ی گوشی‌های اندرویدی شد

۲۱ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

به جرات می‌توانیم بگوییم شرکت هوآوی توانسته است در چند سال اخیر، با سرعت بسیار بالایی رشد کند و به یکی از بزرگ‌ترین سازند‌ه‌های گوشی هوشمند در دنیا تبدیل شود. طبق گزارشی جدید، هوآوی توانسته است با کنار زدن سامسونگ، به پردرآمدترین شرکت سازنده‌ی گوشی‌های اندرویدی تبدیل شود. البته بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که دلیل اصلی پایین آمدن سامسونگ، شکست عرضه‌ی Galaxy Note 7 است؛ گوشی هوشمندی که می‌توانست درآمد بسیار زیادی را برای سامسونگ به همراه داشته باشد.

هوآوی در سه ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۶ میلادی بیش از ۲۰۰ میلیون دلار سوددهی داشته است.

بر اساس گزارشی که موسسه‌ی تحقیقاتی Strategy Analytics منتشر کرده است، هوآوی تا پایان ماه سپتامبر سال جاری، در رتبه‌ی دوم پردرآمدترین شرکت‌های سازنده‌ی گوشی‌های اندرویدی قرار داشت، اما در حال حاضر، در صدر این لیست جای گرفته است. شرکت‌های Vivo و Oppo، از رقبای بزرگ هوآوی در کشور خودش، به ترتیب در رتبه‌های سوم و چهارم قرار دارند.

اگر گوشی‌های اندرویدی را به کنار بگذاریم و بخواهیم به پردرآمدترین شرکت سازنده‌ی گوشی‌های هوشمند نگاه کنیم، اپل در صدر جدول و بالاتر از هوآوی و سامسونگ قرار می‌گیرد.

طبق آمار و اطلاعات منتشر شده، هوآوی در سه ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۶ میلادی بیش از ۲۰۰ میلیون دلار سوددهی داشته است. این مقدار، ۲.۴ درصد از تمام درآمدهای صنعت موبایل در این بازه‌ی زمانی است.

منبع: Ubergizmo

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۹ دیدگاه
  1. Avatar Next is Now

    فقط و فقط به خاطر توقف تولید نوت هفته وگرنه تو خوابشم نمیدید از سامی جلو بزنه

    1. Avatar pey_nik

      هواوی بازار رو تو ایران در رنج قیمتی تا ۱میلیون گرفته و بهترینه با گوشیهایی مثل g8 اگه میبینی فروش j7سامسونگ خوب بوده نه بخاطر خود گوشی بلکه بخاطر برند بوده

  2. Avatar amir

    هواوی عالیه
    سه سال هواوی جی ۶ داشتم روز شب باهش کار میکردم اه نگفت
    بعد طرف میره یه گوشی هواوی ۳۰۰تومانی میگیره بعد ک خراب میشه میره یه گوشی دو میلیونی سامسونگ میگیره بعد میاد اینجا نظر میده واقعن خسته نباشد

  • 1
  • 2
loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه