[ویدیو] مقایسه‌ی گوشی‌های شیائومی Mi 5 و گلکسی S7

۲۳ مهر ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

کسانی که اخبار دنیای موبایل را با علاقه و پیگیرانه دنبال می‌کنند، خوب می‌دانند شرکت‌های مطرح تولیدکننده‌ی گوشی‌های تلفن همراه این‌روزها محدود به یکی دو برند معروف و همه‌پسند نیستند. این روزها شرکت‌های زیادی به‌صورت جدی وارد عرصه‌ی رقابت شده‌اند و با این‌که ممکن است فعلا همه به‌خوبی آن‌ها را نشناسند اما انتظار می‌رود اگر روند پیشرفت‌شان را به همین شکل ادامه بدهند، در سال‌های آینده تبدیل به غول‌های این حوزه شوند. شیائومی یکی از این شرکت‌هاست. البته خیلی‌ها می‌گویند شیائومی همین حالا هم یکی از مدعیان حوزه‌ی تکنولوژی است و همچنان که لقب «اپل چین» را به آن می‌دهند، معتقدند به‌زودی محصولات این برند نه‌تنها در چین بلکه در سراسر دنیا به این سطح از محبوبیت و کارآمدی می‌رسد.

دو گوشی Mi 5 و گلکسی S7 با هم رقابت نزدیکی دارند. سامسونگ با دوربینش پیش می‌افتد اما درمورد عمر باتری Mi 5 موفق‌تر است.

این مقدمه‌ را گفتیم تا اشاره کنیم کارشناسان بر این باورند که گوشی‌های ساخت برند چینی شیائومی توان رقابت و مقایسه با پرچم‌داران شرکت‌های معروف تولیدکننده‌ی تلفن همراه را دارند. سامسونگ که جدیدترین پرچم‌دارش یعنی گلکسی S7 حسابی سروصدا به پا کرد و در مدت کوتاهی محبوبیت فراوان پیدا کرد، در ویدیویی که در این‌جا می‌بینیم با همین گوشی مقابل شیائومی با گوشی پرچم‌دار Mi 5 قرار می‌گیرد.

شیائومی Mi 5 در سه نسخه عرضه می‌شود که هر سه نسخه از تراشه‌ی اسنپ‌دراگون ۸۲۰ استفاده می‌کنند. این همان تراشه‌ای است که در گلکسی S7 هم به کار رفته است. در ویدیوی حاضر همه‌ی مشخصات از مشخصات ظاهری مثل طراحی بدنه گرفته تا دقت نمایشگر و سرعت پردازش دو گوشی ‌ Mi 5 و گلکسی S7 با هم مقایسه می‌شوند. در ابتدا اشاره‌هایی به ظاهر و دکمه‌ی سخت‌افزاری می‌شود و سازنده‌ی ویدیو حتی ماندن رد اثر انگشت و کثیف شدن بدنه‌ی گوشی‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهد. این مقایسه‌های دقیق درمورد نمایشگرها و کیفیت دوربین هم صورت می‌گیرد.

در یعضی زمینه‌ها مثل دوربین شاهد هستیم که سامسونگ از عملکرد بهتری برخوردار است اما آن‌طور که تست کارشناسان سایت Phone Arena نشان داده، Mi 5 با وجود مجهز نبودن به سیستم شارژ سریع عمر باتری بیش‌تری دارد.

برای این‌که بهتر در جریان روند گام‌به‌گام مقایسه‌ی گوشی‌ها و نتیجه‌گیری کارشناس قرار بگیرید، با دیجی‌کالا مگ همراه باشید و این ویدیو را ببینید.

منبع: Phone Arena

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar Biohazard

    سلام تو متن گفته شده که در mi5 از فناوری۳ quick charge استفاده نمیشه جاهای دیگه من چیز دیگه ای دیدم ایا پشتیبانی میکنه از شارژ سریع یا نه؟

    1. Avatar مهدی

      از شارژ سریع نسل۳ پشتیبانی میکنه…

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه