پوشش زنده‌ی رویداد اپل (به پایان رسید)

۳۱ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

پنجشنبه ساعت ۲۰:۳۰، شرکت اپل رویدادی را برای معرفی کامپیوترهای جدید «مک» برگزار می‌کند. اپل، مراسم امشب را در شهر «کوپرتینو» در ایالت کالیفرنیای آمریکا به‌طور ویژه به «مک‌بوک پرو» و احتمالا بقیه‌ی اعضای خانواده‌ی مک‌ اختصاص می‌دهد. ما این رویداد را همین‌جا در دیجی‌کالا مگ در قالب لایو بلاگ و خبر برایتان پوشش می‌دهیم.

رویداد ۶ آبان اپل، مخصوص خانواده‌ی مک است. در این بین، احتمالا هیجان‌انگیزترین بخش هم مربوط به «مک‌بوک‌ پرو» است. چرا؟ چون اولا از سال ۲۰۱۲، این عضو خانواده‌ی مک، رنگ یک بروزرسانی عمده را به خود ندیده؛ دوم این‌که اکثر شایعات چند ماه اخیر، به تغییراتی در طراحی مک‌بوک پرو اشاره داشتند. جالب‌ترین ویژگی‌ای که احتمالا به مک‌بوک پرو اضافه می‌شود، یک پنل لمسی است؛ کجا؟ دقیقا بالای کلیدهای کیبورد. این نمایشگر لمسی OLED جای کلیدهای تابعی (Function Keys) را می‌گیرد. جالب‌تر این‌که احتمالا «تاچ آی‌دی» (Touch ID) هم به مک‌بوک پرو می‌آید؛ درست در راست‌ترین نقطه‌ی همان پنل لمسی بالای کلیدها.

«مک‌بوک ایر» و «آی‌مک» هم شاید بروز شوند. میزان این بروز‌شدن را در طول مراسم خواهیم دید. در هر صورت یکی از تغییرات عمده‌ای که به مک‌ها می‌آید، درگاه USB Type C است. در مورد مک‌بوک پرو می‌دانیم که کلی درگاه USB از نوع C دارد. در مورد بقیه‌ هم اگر مدل جدیدی معرفی شود، حتما به این درگاه مجهز می‌شوند. منتظر آیفون و اپل‌ واچ نباشید. احتمالا از آیپدهای جدید هم خبری نخواهد بود. «اپل تی‌وی» (Apple TV) و «سینما دیسپلی» (Cinema Display) محصولات مهمی‌اند اما به نظر نمی‌رسد به‌طور اختصاصی در بخشی از این مراسم به آن‌ها پرداخته شود.

امشب ساعت ۲۰:۳۰ به وقت تهران به این پست سر بزنید. سعی می‌کنیم شما را در جریان اتفاقات امشب قرار بدهیم. خبرهای تکمیلی را هم از صفحه‌ی اصلی دیجی‌کالا مگ و شبکه‌های اجتماعی‌مان پیگیری کنید.

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۲ دیدگاه
  1. ابوالفضل

    اپـــــــــــــل جـــــــون انتظار بیشتری از تو داشتیم

  2. مهران

    درووووووود….واقعا شگرف و بی همتا است.

  3. حامد

    اپلفقط دنبال پوله و سود دهی . نگاه کنید : بعد از دوسال یه محصول تکراری داده بیرون با همون شکل و قیافه با سنسور اثر انگشتی که ١۵ سال پیش اچپی رو لبتاب خودش میذاشت . من موندم این محصول به این مسخره ای چرا جایگزین قیمتی محصول قبلی نشده و سیصد دلار گرونتره !!! اسباب بازی داره تولید میکنه ، اون نوار لمسیشم نوآوری نیست سرفیس کل صفحش لمسیه و حتی با قلمم میتونی همزان استفاده کنی . جای اپل ماکروسافت کاملا برعکس شده و اگه اپل با همین فرمون بره مرخص میشه برا همیشه

  4. عباس

    قبول دارم خلاقیت خوبی برای تاچ بار خرج کرده بودن، اما انصافا این کنفرانس کجا و کنفرانس مایکروسافت کجا… یاد کنفرانسهای معرفی آیفون ها و لومیاهای ۹۵۰ افتادم که وضعیت این دو کمپانی دقیقا برعکس بود. سرفیس استودیو و اون گرافیک محشرش و ابزارها و امکانات محشرش انصافا خیلی سرتر از آل این وان های اپل بود. سرفیس بوک هم اگر بتونه تو کارهای گرافیکی واقعا دوبرابر سرفیس بوک قبلی کار بده و همزمان ایرادهای جزئی نسخه قبل رو نداشته باشه حداقل تو بازه قیمتی هم راحت میتونه با مک بوک پروی سیزده رقابت کنه. یه حسی داره بهم میگه مدیران مایکروسافت نسبت به مدیران اپل جسورتر هستن. خیلی به سود فوری اهمیت نمیدن. اون بحثهای سرویس های ابری و سه بعدی و هالولنز و ویندوز یکپارچه ده بین دیوایس های مختلف و ایده های جاه طلبانه ضررده امروز و سودده فردا داره خودش رونشون میده. میمونه اینکه تو بحث عمل چطوری پیاده سازی بشه. این دقیقا خصلت اپل بود در زمان حیات مرحوم جابز. جابز هم خیلی جسور بود. به سود آنی اهمیت نمیداد. بجای اینکه دنبال بازار بره، خودش بازار رو میساخت برای اون چیزی که خودش میساخت. این ساتیا نادلا هم رگه هایی از همون خدابیامرز رو داره.

    1. van

      سرفیس استادیو باید بیاد jh دید دقیقا چی هست . به ادعا های دیشب نمی توان پسنده کرد . چرا که در حالت ایستاده حتی خودش برای کم و زیاد کردن نور صفحه دستش پشت مانیوتر گذاشت . سرفیس بوک درش کاملا بسته نمی شد، مشکلات زیادی را به بار اورده و تازه سرعتش دفع پیش هم ادعا کرد از مک بوک پرو بیشتر ، اما بعد معلوم شد که کمتر . مطمئنن مک بوک ها جدید خیلی سریعتر از سرفیس بوک ها هستند.
      چی می گید ماکروسافت بهتر بود . من دوستم سرفیس بوک که خرید خیل ناراضی بود .

  5. حسین

    مک بوک ها همیشه بهترین بودند و این خلاقیت در نوار بالا و باریک تر کردنش هم اون بسیار جالب تر می کند . و گویا مک بوک پرو به اندازه‌ی کافی باریک تر و سبک تر شده اند تا کلا دیگه لازم نباشد سری air تولید بشد. ‌ اما انتظار می رفت اپل imac جدید هم معرفی کند . واقعا لازم بود برای مقابله با ماکروسافت این کار می کر د .
    البته ابدیت ipad اش می تواند به سال اینده واگذار کند . چرا که تو بازار محصول انچنان چشمگیری جدید نیومد .
    این که ارم پشت مک بوک هم دیگه روشن نیست کلا به نظر من بده . چون در واقعا این روشنایی تو چشم کسی که با مک بوک کار نمی کند یا ندارد و خودش یکجور تبلیغ بود برای اپل . فکر ش بکن تو داری کنفرانس می دی و جلوی تو ۱۰۰ ها ار م اپل می درخشد، کمک در ضمیر خداگاهت این تقویت می شد که منم باید داشته باشم .

  6. امیر محمد

    ممنون از سرعت عملتون خسته نباشین

  7. جوادی محب

    دمت گرم اپللللللللل عالی بود . خوشم اومد از تااااچ بار ؛ واقعا تنها چیزی بود که نیاز داشتیم ! ولی قبلا تاچ لمسی و حسگر اثر انگشت و حسگر عنبیه توسط مایکی معرفی شده بودند ! کنفرانس مایکروسافت بیشتر چسبید

  8. امیر محمد

    پس آیپد معرفی نمیشه مک بوک ایر چی همینا پ منتظر آیپاد شافل بودیم؟؟؟:(

  9. علی

    خیلی جالبه.
    اپل با باز کردن موضوع تاچ بار، داره از تاچ اسکرین کردن مانیتورها و سیستم عاملش فرار می کنه.
    اگر تاچ اسکرین رو تصور کنیم، وجود چیزی مثا تاچ بار موضوعیتش خیلی ضعیفه.

  10. قاسم

    شاید برای طرفدارای اپل معرفی یک نوار لمسی خیلی جذاب باشه
    اما برای من که چند ماهه منتظر ارائه یک محصول خوب از اپل بودم صرفا یک نوار لمسی اصلا جذابیتی نداره متاسفانه
    کنفرانس دیشب مایکروسافت خیلی جذابیت بیشتری داشت تا این یکی
    تقریبا نظرم برای خرید از مک بوک به سرفیس بوک تغییر پیدا کرد
    واقعا انتظار خیلی بیشتری از مک بوک جدید داشتم تا این محصولی که نمیدونم چه واژه ای بگم در موردش

  11. میثم

    اِیول.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه