مقایسه دو دستبند سلامتی سری Gear Fit

۱۹ آذر ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه

شتاب پیشرفت فناوری باعث شده تا کمپانی‌های ساخت دستگاه‌های دیجیتالی سریع‌تر از هر زمان دیگری مدل‌های جدید محصولات خود را راهی بازار کنند. همین اتفاق باعث شده که سامسونگ هم نسل جدید دست‌بند‌های سلامتی خودش را راهی بازار کند. نسل اول دست‌بندهای سلامتی سامسونگ در سال ۲۰۱۴ با نام Gear Fit راهی بازار شد و اکنون پس از گذشت دو سال شاهد نسل دوم آن‌ها هستیم که  Gear Fit2 نام دارند. نسل اول و دوم دست‌بندهای سلامتی سامسونگ با طراحی منحصربه‌فرد و نمایشگر Super AMOLED و خمیده نظر افراد زیادی را به سمت خودشان جلب کردند. حالا بد نیست نیم‌نگاهی به این دو دست‌بند هوشمند بیاندازیم و آن‌ها را با هم مقایسه کنیم.

کوچک‌تر بهتر است

Gear Fit2 دو سال بعد از اولین دست‌بند سلامتی سامسونگ به بازار آمد و مطمئنا طی این دو سال فناوری‌ها و قابلیت‌های زیادی به دنیا معرفی شده بود که می‌توانست در این دست‌بند سلامتی به کار گرفته شوند؛ اما برخی از تفاوت‌های این دو دست‌بند به طراحی و تجربیات کاربران Gear Fit برمی‌گردد. صفحه نمایش ۱.۸ اینچی نسل اول دست‌بند سلامتی سامسونگ چندان نورد توجه کاربران قرار نگرفت و به همین دلیل طراحان Gear Fit2 این محصول را با نمایشگر ۱.۵ اینچی ساختند.

تغییرات در نمایشگر دست‌بند به اینجا ختم نمی‌شود و دقت صفحه نمایش هم با بهبودی جالب توجه همراه شده است. دقت تصویر نمایشگر به ۲۱۶×۴۳۲ رسیده تا با کمک کوچک‌تر شدن اندازه‌ی آن تعداد پیکسل‌های موجود در هر اینچ به ۳۲۲ برسد. این عدد در مدل قبلی تنها ۲۴۵ پیکسل در هر اینچ بود.

البته نوع و شکل نمایشگر تغییری نکرده و Gear Fitها همچنان به نمایشگر Super AMOLED خمیده مجهز هستند. از نظر ظاهری هم باید به این موضوع اشاره کنیم که Gear Fit2 کوچک‌تر و زیباتر به نظر می‌رسد و دست‌بندهای پلاستیکی نسل اول هم در این مدل به سیلیکون تغییر کرده‌اند.

 

مقاوم‌تر از همیشه

مهم‌ترین قسمت‌های متحول شده Gear Fit2  را می‌توان در بخش‌های داخلی آن جستجو کرد. در جایی که استاندارد IP67 مدل اول Gear Fit در مدل سال ۲۰۱۶ به IP68 تغییر کرده است. اصلی‌ترین فرق این دو در عمق و مدت زمان مقاومت دست‌بند در برابر آب و گرد و غبار است. براین اساس عمق یک متری ضدآب بودن دستگاه در Gear Fit به یک و نیم متر در Gear Fit2  ارتقا یافته. یکی دیگر از قسمت‌های مهم ارتقا یافته دست‌بند اضافه شدن GPS به Gear Fit2 است که این محصول را به دستگاهی مستقل از گوشی‌های هوشمند تبدیل کرده است.

دست‌بند Gear Fit

دست‌بند Gear Fit

در همین مورد Gear Fit2 با پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در زمینه سازگاری با دستگاه‌های هوشمند مواجه شده است. به گونه‌ای که طیف دربرگیری گوشی‌های هوشمند سازگار با دست‌بندهای سلامتی سامسونگ از گروهی محدود به گوشی‌های سامسونگ به طیف گسترده دستگاه‌های اندرویدی تبدیل شده‌اند. در حالی که اولین Gear Fit تنها با برخی از گوشی‌های سامسونگ و یکی دو مدل خاص از تبلت‌های این برند سازگار می‌شد، Gear Fit2 با تغییراتی محسوس در این قسمت با تمام دستگاه‌هایی که از اندروید ۴.۴ و بالاتر برخوردارند سازگار می‌شود. این موضوع ضمن برطرف کردن یکی از مهم‌ترین نقطه ضعف‌های Gear Fit، طیف گسترده‌ای از گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی را به اپلیکیشن ویژه سامسونگ یعنی S Health متصل می‌کند.

gear_fit2_bl_v_left-lead

دست‌بند Gear Fit2

تعداد حسگر‌ها و قابلیت‌های جدید Gear Fit2  هم در مقایسه با نسل قبلی بیشتر شده و تعداد حسگرهای دست‌بند به ۴ حسگر افزایش یافته است. این موضوع باعث شده تا ویژگی‌های تازه‌تری مانند سنجش ارتفاع و شتاب‌سنج در کنار قابلیت‌های سابق Gear Fit مثل اندازه‌گیری ضربان قلب، ژیروسکوپ، محاسبه کالری سوزانده شده و محاسبه مسافت طی شده از Gear Fit2 یک دست‌بند کاربردی برای رصد سلامتی انسان‌ها بسازد.

شبیه اما متفاوت

اولین دست‌بند سلامتی سامسونگ با وجود برخی از کاستی‌های یاد شده اما در زمان خود به حد کافی محصول جذاب و خلاقانه‌ای بود که حتی با وجود گذشت ۲ سال از زمان عرضه خود هنوز در برخی از قسمت‌های سخت‌افزاری نیازی به تغییر احساس نشده است. یکی از این بخش‌ها باتری Gear Fit است که تفاوت زیادی با مدل ۲۰۱۶ آن ندارد و همانند مدل سابق خود از یک باتری لیتیوم-یونی بهره می‌گیرد که در حالت آماده به‌کار تا ۵ روز دستگاه را روشن نگه‌میدارد.

تغییرات سخت‌افزاری Gear Fit2 بیشتر از هر چیز به پردازشگر دستگاه برمی‌گردد، جایی که سامسونگ در چرخشی جالب تصمیم گرفته تا به جای پردازنده‌های مبتنی بر معماری ARM از پردازنده‌‌ی ویژه محصولات خود یعنی اگزینوس استفاده کند.

نسخه ۲۰۱۴ دست‌بندهای سلامتی سامسونگ تنها با رنگ سیاه عرضه شد این موضوع در  Gear Fit2  اصلاح شده و این دست‌بندهای سلامتی در سه رنگ آبی، صورتی و سیاه به بازار ارایه شده‌اند.

‌‌‌‌‌

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه