چرا اپل در MacBook صفحه‌ی نمایش لمسی قرار نمی‌دهد؟

۸ آبان ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

یکی از تغییراتی که سازندگان لپ‌تاپ، به کامپیوترهای‌اش اضافه می‌کنند، صفحه‌ی لمسی است؛ طوری که برای مثال می‌توانید ببینید شرکت Razer در لپ‌تاپ‌های‌اش یک صفحه‌ی لمسی بزرگ قرار می‌دهد. این موضوع به افراد اجازه می‌دهد تا بتوانند هم با استفاده از ماوس و کیبورد و هم با استفاده از صفحه‌ی لمسی، با کامپیوتر خود تعامل کنند. با این حال، صفحه‌ی نمایشی لمسی‌ای که اپل به MacBook Pro اضافه کرده است، با صفحه‌های نمایش دیگر لپ‌تاپ‌ها فرق دارد و یک نوار کشیده و کوچک است.

ایده‌ی افزودن یک صفحه‌ی نمایش لمسی به مک‌بوک‌ها قبلا در اپل مطرح شده بود.

در مصاحبه‌ای که «فیل شیلر» (Phil Schiller)، با وب‌سایت CNET داشته، درباره‌ی دلیل اضافه نکردن یک صفحه‌ی نمایش صحبت کرده است. مدیر بازاریابی جهانی اپل گفته است که ایده‌ی افزودن یک صفحه‌ی نمایش لمسی به مک‌بوک‌ها قبلا در شرکت مطرح شده بود، اما تصمیم گرفتند تا آن را اجرا نکنند. شیلر گفته است: “زمان زیادی برای بررسی این ایده سال‌ها پیش صرف کردیم و به این نتیجه رسیدیم که برای ساختن بهترین کامپیوتر خانگی، نمی‌توانید macOS را تبدیل به یک آیفون کنید.”

او اضافه کرده است: “هم‌چنین نمی‌توانید iOS را تبدیل به Mac کنید. هر کدام برای کاری ساخته شده‌اند و ما از هر کدام ایده‌ای می‌گیریم و به دیگری اضافه می‌کنیم، اما آن‌ها را از اساس تغییر نمی‌دهیم.”

مسوولان اپل قبلا بارها موضوعی را رد، اما مدتی بعد آن را اجرا کرده‌اند. اینکه اپل یکی دو سال آینده بیاید و یک MacBook با صفحه‌ نمایش لمسی معرفی کند، موضوعی عجیب به نظر نمی‌رسد؛ احتمالا درباره‌ی آن هم طوری صحبت خواهد کرد که تصور می‌کنید زندگی‌تان تا قبل از معرفی شدن آن قابلیت، پوچ و بی‌معنا بوده است.

منبع: Ubergizmo

telegram_ad2_1

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲۹ دیدگاه
  1. Avatar جوادی محب

    چرا ؟ خب یه واقعیت بیشتر نداره؛ در واقع اگر اپل، مک‏ بوک را بیش از حد مدرن کند، به فروش و رشد آیپد ضربه وارد خواهد شد. پس آن‏ها تنها مقداری به مک ‏بوک بها می دهند که بتوانند آن را در بازار نگه دارند تا زمانی که زمان جایگزینی نهایی فرا رسد. و زمانی که نهایتا زمان مناسب برای وارد شدن اپل به واقعیت افزوده و رایانش مبنی بر فرمان‏های صوتی، بدون شک iOS در مرکز توجه خواهد بود نه MacOS.

  2. Avatar Jack

    کاش همکاراتونم مثل شما تحمل انتقادو داشتن، لایک به شما و مرسی بابت مقاله های خوبتون

  3. Avatar فرخ کاردان

    … احتمالا درباره‌ی آن هم طوری صحبت خواهد کرد که تصور می‌کنید زندگی‌تان تا قبل از معرفی شدن آن قابلیت، پوچ و بی‌معنا بوده است.
    عالی بود!

    1. Avatar علی

      لایک!

  4. Avatar علیرضا

    دوستان … برای اینکه بخوان مک رو به صفحه نمایش لمسی مجهز کنن باید سیستم عاملو بکوبن از اول بسازن .
    مطمعنا یک روزی هم مک بوک دارای صفحه نمایش لمسی خواهد شد .

  5. Avatar احمد

    من بیشتر فکر می کنم به سیاست شرکت بر می گردد . ببین اپل هم مک بوک هاش و هم تبلتش و موبلش در بازار جایگاه دارد و به خوبی فروش می کند ب و همچنین هر دو سیستم عامل موبایلی و دسکتاپیش طرفدارن زیادی دارد. برای چنیین شرکتی ترکیب کردن دوتاش باهم یعنی فروش کمتر در دراز مدت ، یک نفر که مجبور هم تبلت بخر و هم لپ تاپ سود بیشتر برای اپل دارد . و از طرفی هنوز صفحه لمسی در لپ تاپ ها به اندازه‌ی لازم کاربردی نشده ، پس لازم نمی بیند که این کار انجام بدهد.
    اما از طرفی ویندوز ماکروسافت در لپ‌تاپ ها جایگاهی خوب دارد . اما در تبلت ها جایگاه خیلی بدی دارد و در موبایل اصلا جایگاهی ندارد. برای چنین شرکتی بهتر راحلی پیدا کند که با وارد کردن دونیای کامپیوترها به دنیای لپ‌تاپ ها جایگاهی نداشته‌ی خودش بگیرد. پس بهتر ویندوز به سمت لمسی و محصولات ترکیبی ببرد.

  6. Avatar Navid

    من ۳ ساله پیش یه asus s200 خریدم که صفحه لمسی بود، اون موقع استدلالم این بود که با یه تیر دو نشون زدم! هم لپ تاپ دارم هم تبلت! ولی تو ۲ سالی که داشتمش به جز یه هفته اول که برام تازگی داشت به هیچ دردی نخورد و کلا بی استفاده بود. تا اینکه فروختمش و mac book air خریدم و کنارش ipad . قاطی کردن بعضی چیزا با هم خیلی کاربردی در نمیاد مثل این لوازم آشپزخونه ها که ۳۰ تا کار با هم انجام میدن ولی هیچ وقت ازشون استفاده نمیشه…
    اپل یه خوبی خیلی بزرگ داره ، اینکه هر چیزیو فقط صرف اینکه بگه محصولاتم امکانات زیادی داره الکی نمی چپونه توشون مثه شرکتای دیگه بعد هم بوووووووم! روشون کار میکنه به سطحی که بشه ازشون واقعا استفاده کرد میرسونه بعد اجراشون میکنه و به خاطر همینه که رابط کاربری دستگاهاش اینقدر بینظیر و روون هستش و این ایده ی تاچ بار هم به نظر من که صبح تا شب کارم با لپ تاپه ، بینظیر و فوق العاده کاربردیه. خیلی بیشتر از صفحه لمسی که هیچ وقت لمس نمیشه…

  7. Avatar Jack

    کلا این اقای نویسنده با اپل مشکل داره و همیشه با لحن نا مناسبی در بارش میگه، تو منبعی که خبرو ازش برداشتین اخرش هنچین چیزی نگفته

  • 1
  • 2
loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه