کشف میکروب‌هایی که احتمالا می‌توانند روی مریخ زنده بمانند

۲۰ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

گروهی از پژوهشگران دانشگاه آرکانساس توانسته‌اند ثابت کنند که میکروب‌ها می‌توانند در سطح مریخ به زندگی خودشان ادامه دهند. بر اساس این تحقیقات که مراحل آن یک سالی به طول انجامیده، می‌توان این احتمال را در ذهن پروراند که زندگی زمانی در سیاره‌ی سرخ وجود داشته است؛ حتی اگر این زندگی بسیار کوچکتر از آنچه باشد که تصور می‌کنیم. دانشمندان زمانی متوجه این موضوع شدند که مریخ‌نورد Curiosity وجود متان را در مریخ تایید کرد. بیشتر متان روی زمین، توسط موجودات زنده تولید می‌شوند و این پدیده ممکن است در مریخ هم صحت داشته باشد.

متانوژن‌ها برای زندگی کردن نیازی به اکسیژن یا فوتوسنتز ندارند و به همین دلیل، می‌توانند روی مریخ زنده بمانند.

روی سیاره‌ی زمین، گروهی از ارگانیسم‌های بسیار کوچک به اسم متانوژن‌ها، گاز تولید می‌کنند. متانوژن‌ها برای زندگی کردن نیازی به اکسیژن یا فوتوسنتز ندارند و به همین دلیل، می‌توانند روی مریخ زنده بمانند؛ البته به این شرط که در زیر سطح مریخ باشند و از درجه‌های بالای اشعه‌ی فرابنفش سالم بمانند.

با توجه به اینکه در حال حاضر نمی‌توانیم برای مثال گاو و میمون به مریخ بفرستیم و این موضوع را تایید کنیم، دانشمندان میکروب‌هایی را در لوله‌های آزمایشی قرار دادند که مایع درون آن‌ها، مایع زیر سطح مریخ را شبیه‌سازی می‌کرد. فشار بسیار پایین زیر سطح مریخ هم در لوله‌های آزمایش، بازسازی شده است.

پس از یک سال آزمایش‌های متفاوت روی چهار گونه‌ی مختلف، دانشمندان به این نتیجه رسیدند که آن‌ها می‌توانند در این محیط‌های سخت، از ۳ تا ۲۱ روز زنده بمانند.

منبع: Engadget

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar عباس

    زنده ماندن کوتاه مدت یه چیزه، بقاء طولانی مدت یه چیز دیگه

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه