کوالکام به شکایت اپل پاسخ می‌دهد

۵ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

همین چند وقت پیش بود که اپل از شرکت کوالکام شکایت کرد. اپل گفت که کوالکام باید ۱ میلیارد دلار به عنوان بهره مالکانه یا رویالتی به یک شرکت میداده است. این اتفاق در حالی رخ داد که چند شرکت دیگر هم از کوالکام به دلیل قراردادهای تجاری غیر عادلانه شکایت کردند. کوالکام یکی از شرکت‌هایی بود که تراشه‌‌ی مودم برای آیفون و سایر محصولات اپل تولید می‌کرد. البته امسال دو شرکت کوالکام و اینتل برای آیفون ۷ مودم تولید کردند.

امروز شرکت کوالکام اعلام کرد که نسبت به شکایت اپل بی پاسخ نخواهد ماند. این شرکت اعلام کرد که اپل شرایط را به شکل کاملا برعکس نشان می‌دهد و اطلاعات اشتباه در این زمینه منتشر کرده است. کوالکام گفته که تا روز دادگاه منتظر می‌ماند تا بتواند از خودش دفاع کند. این شرکت گفت که با اپل درباره این موضوع مذاکره کرده بوده، اما آن‌ها مشکلات مختلفی در این مذاکره‌ها به وجود آوردند.

حالا باید ببینیم که شکایت اپل و کوالکام چه روندی به خودش می‌گیرد و همکاری این دو شرکت در آینده به چه صورت دنبال می‌شود. البته بعید به نظر می‌رسد که در همکاری این دو شرکت مشکلی به وجود بیاید. اپل در گذشته از سامسونگ هم شکایت کرده بود؛ اما این دو شرکت هنوز هم با هم کار می‌کنند.

منبع: seekingalpha

‌‌‌‌

telegram_ad2_1

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. Avatar ح.م

    اپل باز انبار پولش ته کشیده ???

    1. Avatar آلبر

      بعید می دونم انبار پول اپل حالا حالاها ته بکشه ولی واقعا دنیای تجارت این غول ها را اصلا نمی فهمم! از یه طرف کارد و پنیرن و همش شکایت و شکایت کشی از یه طرف هم سالانه میلیاردها دلار با هم بیزنس می کنن!

    2. Avatar سهیل

      اپل در هر ۱۰ دقیقه ۷۰۵,۰۰۰$ سود را از آن خود می کند! این رقم در حالی است که شرکت های رقیب مانند سامسونگ،گوگل،مایکروسافت به ترتیب در همین بازه زمانی سودی معادل ۵۴۴,۰۰۰$،۲۳۳,۰۰۰$،۴۱۶,۰۰۰$ را کسب می کنند. همانطور که متوجه شدید رقم اپل بسی بالاتر از دیگر رقبان می باشد و رقم سود از بیشترین سودآور رقیب ، ۱۶۱,۰۰۰$ بیشتر می باشد!

      اپل در ۱۴ دقیقه و ۱۱ ثانیه سودی معادل یک میلیون دلار (۱,۰۰۰,۰۰۰$) را به خزانه می برد.

      بر اساس گزارشی جدید در وبسایت USA Today، سال گذشته ۴.۳ میلیون دلار درآمد از بابت حقوق و مزایا و ۷۰ میلیون دلار از بابت سهام‌های واگذارشده عاید تیم کوک شده است. بر این اساس عواید تیم کوک در سال ۲۰۱۳ بیشتر از درآمد تمامی مدیران به جز مارک زوکربرگ بوده است.

      مارک زوکربرگ مدیر عامل فیسبوک در سال ۲۰۱۳ ۳ میلیارد دلار درآمد تنها از طریق سهام داشته است. البته نمی‌توان گفت که درآمد تیم کوک بیش از حد بوده است. اپل در دوران مدیریت او بهترین عملکرد مالی را داشته است.

      اپل ۲۱۵٫۶۷ میلیارد دلار در طی سال ۲۰۱۶ درآمد داشته…

      درآمد کلی فروش محصولات iOS در اواسط ۲۰۱۷ به ۹۸۰ میلیارد دلار می‌رسد، از ۱۰ سال پیش تا کنون ۱٫۲ میلیارد آیفون در دنیا فروخته شده و این فروش آیفون را به موفق‌ترین سری کالا دنیا بدل کرده است. اگر فروش آیفون، آیپاد، آیپد، اپل واچ و اپل تی‌وی را در نظر بگیریم، این رقم به ۱٫۷۵ میلیارد افزایش می‌یابد.

      با اضافه کردن ۱۰۰ میلیارد دلاری که اپل در حال حاضر از طریق فروش اپلیکیشن‌ها، حق عضویت و مدیا به دست آورده است، بسیار واضح است که کوپرتینویی‌ها می‌تواند رقم ۱ تریلیون دلار را در سال ۲۰۱۷ رد کنند اما برخی از سرمایه گذاران معتقدند که اپل با عرضه محصولی دیگر، به یک تریلیون دلار می‌رسد.

      حالا بنظر شما بازهم انبار پولش ته کشیده؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!:)

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه