آلبوم جدید استاد شجریان امروز رونمایی می‌شود

۱ مهر ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

آلبوم «طریق عشق» ثمره کنسرتی است که در سال ۱۳۶۷ با همکاری محمدرضا شجریان و گروه عارف به سرپرستی پرویز مشکاتیان برگزار شد. زنده‌یاد پرویز مشکاتیان آهنگساز این آلبوم، موسیقی‌دان و نوازنده برجسته ایرانی است که از سال ۱۳۵۸ تا ۱۳۶۷ با محمدرضا شجریان همکاری داشت. حاصل این دوره از همکاری‌ها آلبوم های سر عشق(درماهور)، بیداد (دستگاه همایون)، بر آستان جانان (در شور و بیات ترک)، نوا (‌مرکب خوانی در دستگاه نوا)، دستان (‌در دستگاه چهار گاه) و نیز اجرای کنسرت‌های برون مرزی به همراه محمدرضا شجریان در کشورهای اروپایی بود که تا سال ۱۳۶۶ به طول انجامید.

سال‌ها بود که هواداران استاد شجریان منتظر انتشار نسخه استودیویی برخی از آثار آلبوم طریق عشق بودند، آلبومی که قرار است بلاخره تا ساعتی دیگر رونمایی بشود.

425622217_125847

تصویری از دعوت‌نامه مراسم رونمایی آلبوم «طریق عشق»

گرچه پیشتر تعدادی از قطعات این آلبوم را در آثار دیگر منتشر شده از محمدرضا شجریان شنیده‌ایم اما در این آلبوم در سازبندی و ترتیب قطعات تغییراتی در نظر گرفته‌ شده؛ نتیجه نیز آثاری شنیدنی است با حال ‌وهوایی متفاوت. آلبوم طریق عشق از ۱۰ قطعه‌ تشکیل شده است که اشعار شاعرانی چون «حافظ» و «مولانا» را همراه خود دارند. «پیش‌درآمد افشاری»، «تکنوازی سنتور»، «سنتور و آواز»، «چهارمضراب، دل‌انگیز»، «تار و آواز»، «تصنیف دل مجنون»، «نی و آواز»، «کمانچه و آواز»، «تصنیف» و «تصنیف جان جهان» این ۱۰ قطعه را تشکیل می‌دهند.

مراسم رونمایی از طریق عشق امروز ساعت ۱۰:۳۰ صبح در تالار وحدت برگزار می‌شود. گرچه پیش از این اعلام شده بود که هم‌زمان با رونمایی آلبوم در روز دوشنبه عرضه آن هم انجام خواهد شد اما طبق آخرین اخبار عرضه آلبوم یک روز پس از معرفی در روز سه‌شنبه اتفاق می‌افتد. این اثر توسط موسسه ایران‌گام در سراسر کشور منتشر می‌شود و در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت. شما می‌توانید این آلبوم را کمی زودتر از عرضه رسمی آن در سایت دیجی‌کالا تهیه کنید.

digi_buy_label5

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۴ دیدگاه
  1. Avatar MR

    سلام
    این دو بزرگوار در آلبومهای جان عشاق – گنبد مینا – دود عود نیز با یکدیگر همکاری داشته اند

  2. Avatar رسول

    با آرزوی سلامتی برای استاد شجریان عزیز. و تبریک بابت آلبوم جدید ایشان

  3. Avatar hesam

    بزرگ مرد آواز ایران

  4. Avatar مصطفي

    زنده باد خسرو آواز ایران

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه