آموزش ساخت حساب کاربری مایکروسافت

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
اکانت مایکروسافت

اگر شما کامپیوتر شخصی یا تبلت خود را به ویندوز ۱۰، جدیدترین سیستم عامل مایکروسافت، ارتقا داده باشید، اولین کاری باید انجام بدهید این است که یک اکانت مایکروسافت بسازید. حساب کاربری مایکروسافت در ویندوز ۱۰ بسیار حیاتی بوده و کلید باز کردن تمام ویژگی‌های ویندوز ۱۰ و دیگر محصولات، ابزار و سرویس‌های مایکروسافت محسوب می‌شود.

اکانت مایکروسافت در مرحله‌ی اول، مهم‌ترین خط دفاعی کامپیوتر شما به حساب می‌آید.

اکانت مایکروسافت در مرحله‌ی اول، مهم‌ترین خط دفاعی کامپیوتر شما به حساب می‌آید. رمز عبوری که شما برای حساب کاربری خود انتخاب می‌کنید، کلید دسترسی به ویندوز ۱۰ شما و در نهایت دستگاه جدیدتان است. با اکانت مایکروسافت می‌توانید به ایمیل‌تان دسترسی داشته باشید؛ می‌توانید از دیگر محصولات مفید مثل Skype و مایکروسافت آفیس ۳۶۵ استفاده کنید؛ علاوه بر این، با حساب کاربری مایکروسافت می‌توانید بازی، موسیقی، برنامه و فیلم بخرید و از طریق OneDrive به ویدیوها، تصاویر و اسنادتان دسترسی داشته باشید.

۱. ساخت اکانت

برای ساخت اکانت ویندوزتان باید یک فرم ثبت‌نام آنلاین را پر کنید. از طریق مرورگر وب می‌توانید به این فرم دسترسی پیدا کنید، یا وقتی که ویندوز ۱۰ برای اولین بار بوت می‌شود، گزینه‌ی Create a new account را انتخاب کنید. در این فرم باید نام، نام خانوادگی، تاریخ تولد و جزییاتی از این دست را وارد کنید.

حساب مایکروسافت

۲. ایمیل‌تان را وارد کنید

 در قسمت نام کاربری باید آدرس ایمیل‌تان را وارد کنید. اگر یک ایمیل گوگل، یاهو یا هر ایمیل دیگری دارید، آن را در این قسمت تایپ کنید.

ایمیل

۳. تایید ایمیل

وقتی که فرم را پر کردید، ایمیلی دریافت می‌کنید که از شما می‌خواهد درخواست ایجاد حساب کاربری مایکروسافت را تایید کنید. این کار را حتما انجام دهید. زیرا ایمیل تایید را برای این می‌فرستند که هکرها نتوانند به اسم شما یک اکانت بسازند. وقتی که ایمیل را دریافت کردید، روی نوار آبی Verfiy کلیک کنید.

تایید

۴. تنظیمات اکانت

حساب مایکروسافت شما با موفقیت ساخته شده و شما می‌توانید با استفاده از آن وارد ویندوز ۱۰ شوید (Log In). اگر در آینده بخواهید تغییراتی مثل عوض کردن رمز عبور، تغییر تصویر پروفایل و … در حساب‌تان ایجاد کنید، کافی است که به account.live.com بروید و جزییات حساب‌تان را وارد کنید تا وارد منوی تنظیمات شوید.

منبع: TechRadar

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۳ دیدگاه
  1. Avatar امیرمحمد

    آقا یعنی سامسونگ اکانت تو ویندوز ۷ و ۸ و ۸.۱ نمیشه فعال کرد ؟ فقط ویندوز ۱۰ ؟

  2. Avatar کمممممک

    سلام
    برای من ایمیلی نمیاد هر چی هم روی resend email میزنم بازم ایمیلی دریافت نمیکنم
    مشکل از کامپیوتر نیست چون دو تا اکانت دیگه ساختم باهاش
    هر چی هم سعی میکنم ایمیل قبلی عوض کنم میره توی سایت گوگل اونم میزنه temporary problem دو سه روزه همش همینو میبینم
    چون اطلاعاتی تئ user این دارم اصرار دارم این درست شه وگرنه اگه برا اطلاعات نبود اصلا با همونا کنار میومدم
    راهی نداره اطلاعات user رو از اکانتا انتقال داد؟؟؟

  3. Avatar نادر

    سلام ، من گوشی لومیا۵۳۲ خریدم ، ولی وقتی میرم توی قسمت اکانت میخوام اکانت مایکروسافتمو وارد کنم میگه که نمیتونیم گوشی شما رو فعال کنیم لطفا راهنمایی کنید

  4. Avatar کاربر

    سلام.من طبق روشی که شما گفتید یک حساب کاربری مایکروسافت ساختم حالا میخوام از استور ویندوز برنامه یا بازی دانلود کنم استور ویندوز بسته میشه و از استور ویندوز خارج میشم و نمیتونم دانلود کنم.نمیدونم چرا اینطوری میشه.
    لطفا راهنمایی نمایید.

  5. Avatar سروش مفید

    من اکانت رو می سازم , همه چیز رو هم صحیح وارد می کنم…
    اما وقتی استور ویندوز رو باز می کنم
    پیام میده :
    cannot connect
    we are having trouble connecting you to the store right now . please try again in a minute or two
    مشکل از کجاست میشه راهنمایی کنید خواهشا
    ؟

    1. Avatar پیمان

      من روی کنسول Xbox one همین مشکل رو دارم. اصلا به store و امکاناتش دسترسی ندارم!
      نکته جاللب اینه که یه ماکروسافت آی دی دیگه رو اضافه کردم به کنسول، آی دی جدید به استور دسترسی داره ولی نرم افزارهای جانبی مثل Skype و Media player رو نمیشه دانلود کرد! رو گزینه دانلود مینویسه Unavailable! چطوری این مشکل رو میشه رفع کرد؟؟

  6. Avatar علیرضا

    نه بابا بدون ایمیلم میشه ساخت اما باید شماره همراهتونو بدی.

  7. Avatar علیرضا

    سلام و ممنون از آموزشهایی عالیتون… یه سوال داشتم: گوشی من ویندوز فون ۸.۱ هستش . همون اوایل که خریدمش یه اکانت مایکروسافت ساختم و با هاش تو store گوشی برنامه هامو دانلود کردم اما الان پسورد اکانتم فراموش شده و حتی ایمیل پشتیبان و حالا برای هر نصبی و هر اپدیتی نیاز به پسورد اکانتم دارم چکار کنم؟ اصلا چجوری یه اکانت دیگه بسازم و جایگزین اکانت فعلیم بکنم چون گوشی این اکانت فعلی که رمزشو فراموش کردم رو به عنوان اکانت پیش فرض و اصلی در نظر گرفته و تغییر نمیکنه.ممنون میشم راهنماییم کنید.

  8. Avatar محمد

    سلام لطفا ساخت اکانت xbox رو هم تو سایت خوبتون بزارید ممنون

    1. Avatar علیرضا

      با همون حساب کاربری مایکروسافت وارد xbox شو

  9. Avatar hossein

    سلام من این کار رو انجام دادم ولی برای وارد شدن به windows store وقتی وارد میشم میزنه این سرویس در کشور شما پشتیبانی نمی شود برای این مشکل باید چیکار کنم؟ ممنون میشم راهنماییم کنید.

    1. Avatar test

      کشور خودتون رو کشوری به جز ایران انتخاب کنید.
      منطقه زمانی روی ایران باشه مشکلی نیست.

  10. Avatar امیرحسین

    ممنون عالی بود .. چند روزه ساختن اپل آی دی در برنامه ی آیتیونز به مشکل خورده و حتماً باید یه ویزا کارت داشت با اینکه اون گزینه ی None هم هنوز هست شاید هم ایراد از آدرس های دروغینی باشه که میدیم..اگه ممکنه جدیدترین روش ساخت اپل آی دی رو هم یه توضیح بدید ممنون.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه