بیگانه‌ها تا ۱۵۰۰ سال دیگر با زمین ارتباط برقرار نخواهند کرد

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

آیا به غیر از زمین در کهکشان‌های دیگر موجودات زنده زندگی می‌کنند؟ این سوالی است که انسان‌ها همیشه از خودشان می‌پرسند. اگر موجودات زنده‌ی دیگری هم وجود دارند، چرا تا این لحظه موفق به تماس با آن‌ها نشدیم؟ در بین میلیاردها ستاره‌ای که مانند خورشید هستند و میلیاردها سیاره‌ای که دور آن‌ها می‌چرخند، حتما سیاره‌ای پیدا می‌شود که همانند زمین قابل زندگی باشد. به همین دلیل احتمال اینکه ما تنها موجودات زنده‌ی دنیا باشیم، بسیار کم است. پس چرا بیگانه‌ها سعی نکرده‌اند که با ما ارتباط برقرار کنند؟

ستاره‌شناسان دانشگاه کرنل (Cornell University) درباره‌ی این موضوع که چرا بیگانه‌ها با انسان‌ها ارتباط برقرار نکرده‌اند تحقیق کرده‌اند و به این نتیجه رسیده‌اند که حداقل تا ۱۵۰۰ سال دیگر، چنین اتفاقی رخ نخواهد داد. پس به این زودی‌ها نمی‌توانیم ET را ببینیم!

«ایوان سولومونیدز» (Evan Solomonides)‌ به همراه سایر ستاره‌شناسان دانشگاه کرنل گفته‌اند:” فضا جای بسیار بزرگی است و ما هنوز خبری از بیگانه‌ها نداریم. به همین دلیل احتمال اینکه بیگانه‌ها و موجودات فضایی وجود نداشته باشند، بسیار کم است.”

تا این لحظه سیگنال‌های مختلفی از طرف انسان‌ها به سمت کهکشان‌های مختلف ارسال شده است. سیگنال‌هایی که ۸۰ سال پیش ارسال شده‌اند و هنوز هم مسیر خودشان را در فضا طی می‌کنند تا توسط بیگانه‌ها شنیده شوند؛ اما با توجه به فاصله‌ی بسیار زیادی که میان زمین و سایر کهکشان‌ها وجود دارد احتمال دارد که این سیگنال‌ها هنوز توسط بیگانه‌ها دریافت نشده باشند. تا این لحظه ۳۵۵۵ سیاره شناسایی شده که شرایط بعضی از آن‌ها همانند زمین است و احتمال وجود حیات در آن‌ها وجود دارد.

کهکشان راه شیری شامل ۲۰۰ میلیارد ستاره می‌شود و احتمال دارد که میلیون‌ها سیاره همانند کره‌ی زمین در آن وجود داشته باشد.

سولومونیدز در ادامه‌ی صحبت‌هایش می‌گوید:” در هر لحظه ممکن است که ما سیگنالی از بیگانه‌ها دریافت کنیم و حتی احتمال دارد از الان تا ۱۵۰۰ سال دیگر هم هیچ چیزی از بیگانه‌ها مشاهده نکنیم. تا آن زمان، احتمال اینکه تنها موجودات زنده‌ی دنیا باشیم، وجود دارد؛ اما همیشه به سیگنال‌هایی که در کهکشان وجود دارد گوش می‌کنیم و آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.”

خیلی دوست داشتیم که همانند چیزی که در مجموعه بازی‌های Mass Effect‌ دیده بودیم، می‌توانستیم با موجودات فضایی مختلف ارتباط برقرار کنیم و حتی به سیاره‌ی آن‌ها برویم!

منبع: Gizmag

‌‌‌

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. Avatar علی نوروزی

    این مقاله ی جورایی این همه UFOیی که تو بخش های مختلف زمین دیده شده رو رد می کنه. اگر می گید که فعلا خبری از فضایی ها نیست و ممکنه ما تنها موجودات زنده دنیا (البته هوشمند!) باشیم، پس برای این UFOها چه توضیحی دارید؟

    1. Avatar ابوالفضل

      حق با شماست اما من فکر میکنم هیچ UFO ای تا کنکون وجود نداشته باشد نه من دیدم تا حالا نه اگر بوده خبر بزرگی منتشر نشده در حد یه چند تصویر فک نکنم واقعی باشه احتمال اینکه اشتباه باشه زیاده

  2. Avatar Masoud

    Kheili jaleb va khoondani bud mamnoonam aqaye NoorDoost

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه