امپراطوری اپ (فصل اول/بخش اول)

۷ آبان ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۷ دقیقه

فصل اول – بخش اول

گنجینه‌ای در درست شما

چرا اپلیکیشن‌های موبایل می‌توانند شما را پول‌دار کنند؟

تغییر قانون زندگی ا‌ست؛ و کسانی که فقط به گذشته و حال نگاه می‌کنند قطعا آینده را از دست می‌دهند.

– جان.اف کندی

امپراطوری اپبعد از فروش اولین اپلیکیشن موفق‌ام، در یک چشم به‌هم زدن چمدان‌ام را بستم، به فرودگاه رفتم و سوار اولین هواپیمایی که کشور را ترک می‌کرد، شدم. خوشبختانه با خودم متکا برده بودم؛ چون نهایتا از سیدنی استرالیا سر درآوردم. با کلی وقت آزاد و به‌طور هرچه پیش آید خوش آید تصمیم گرفتم پنج هفته در جایی که همیشه آرزوی دیدن‌اش را داشتم، بمانم.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

لنگرگاه سیدنی بسیار چشمگیر و زیبا بود. جایی پر از بادبان‌های سفید و قایق‌های ماهی‌گیری، دریای آبی، آسمان صاف و همهمه‌ی مردم. صدای مرغ‌های دریایی، بازار و دست‌فروش‌های رنگی در امتداد ساحل. همان‌طور که در ساحل قدم میزدم و از آفتاب لذت می‌بردم ناگهان یادم آمد در آن لحظه‌ای که ناخودآگاه تصمیم به سفر گرفتم، به کسی نگفتم دارم کشور را ترک می‌کنم. تصمیم گرفتم مادرم را غافلگیر کنم و این مناظر زیبا را به او نشان بدهم؛ برای همین با استفاده از اپلیکیشن اسکایپ آیفون‌ام با او تماس گرفتم. در ویدیو کال تلفنی، صورت‌ام و مناظر پشت سرم مشخص بود.

مادرم که متوجه نشده بود کجا هستم پرسید: “کجایی؟”

– “سیدنی

مادرم با نگاهی متعجب برای بیست ثانیه مکث کرد و گفت: “استرالیا؟

در ستایش امپراطوری اپ

چاد بازهم بطور محسوسی بازی را عوض کرد. او بسیار هوشیار و خلاق است و موقعیت فضای اپ موبایل را به چالش کشید. روش ثابت شده‌ی او به روش‌های خسته‌کننده‌ی تحقیقات و تولید اپ موبایل از طریق مارکتینگ و… پایان داد. خواندن امپراطوری اپ را به همه‌ی کسانی که می‌خواهند در حوزه‌ی اپلکیشن‌های بازی فعالیت کنند یا کسانی که می‌خواهند به‌خاطر یک شغل پردرآمد و ماندگار از کارشان استعفا بدهند، توصیه می‌کنم. این کار یک شغل معمولی نیست، بلکه حرفه‌ای بسیار منعطف است که می-توانید از هرجای دنیا به آن مشغول شوید؛ ساعات کاری‌تان را خودتان انتخاب کنید و بالاترین سود ممکن را که هر کسب و کار دیگری می‌تواند داشته باشد، به‌دست بیاورید.

– «آمیش شاه»، کارشناس تبلیغات شرکت «ورلد رینوند» و یکی از بنیان‌گذاران شرکت «دیجی‌اسپیس»

مادرم شگفت زده شده بود و همین‌که می‌توانستیم باهم از مناظر لذت ببریم مرا هم هیجان زده کرده بود. این امکان که می‌توانستم آن لحظات را با او تقسیم کنم فوق‌العاده بود و چون یک سال قبل انجام چنین کاری برایم مقدور نبود، این لحظات برای‌ام خیلی خاص و فوق‌العاده بودند.

من از آیفون‌ام برای همه چیز استفاده می‌کنم: پیدا کردن رستوران‌ها، مدیریت کارمندان‌ام و چک کردن آمار و رتبه‌ی روزانه‌ی اپلیکیشن‌های‌ام . می‌توانم با گوشی‌ام بوریتوی میگو سفارش بدهم، با کارت اعتباری‌ام هزینه‌اش را پرداخت کنم و سفارش‌ام را تحویل بگیرم یا بگذارم برایم بیاورند. بدون رفتن به کلاس یوگا، می‌توانم درس‌های‌اش را روی آیفونم داشته باشم. می‌توانم هم‌زمان که در صف فرودگاه ایستاده‌ام، با فشار دادن یک کلید اوضاع درآمدم را در آن روز چک کنم.

همان‌طور که دنیای مجازی گسترش پیدا می‌کند، مردم هم توقع دسترسی آسان‌تر و سریع‌تر به خیلی چیزها را دارند. تقاضای مشتریان به‌خاطر این‌که ما می‌توانیم خیلی کارها با گوشی‌های‌مان انجام دهیم، تغییر می‌کند؛ چون گوشی‌ها همیشه در جیب‌مان هستند و هرجا که برویم با ما می‌آیند.

اپلیکیشن‌هایی داریم که می‌توانند ماشین‌ها را کنترل کنند. می‌توانیم با آن‌ها پیانو بزنیم، زبان‌آموزی می‌کنند و حتی آهنگ‌ها و خواننده‌شان را تشخیص می‌دهند. اپلیکیشن‌ها دارایی‌های ضروری هستند که تبادل Streamline اطلاعات می‌کنند، و همان‌طور که به ما آموزش می‌دهند و سرگرمی ما هستند، زندگی‌مان را هم بهتر و آسان‌تر کرده‌اند. اپلیکیشن‌ها رویه‌ی ارتباطی و طریقه‌ی جریان اطلاعات را عوض کرده‌اند؛ می‌توانیم با آن‌ها مردم کپ‌تاون در آفریقای جنوبی را به مونترال کانادا و شانگ‌های چین یا هرجای دیگر وصل کنیم. باید این را درباره‌ی یک اپ موفق درک کنید که: «در اصل، مهم این است که مشتریان چطور از این وسیله برای ارتباط با دنیا استفاده می‌کنند. هرچه بیش‌تر این را بفهمید، پول بیش‌تری از این طریق به دست می‌آورید.»

اما این صنعت با چه سرعتی رو به رشد است؟ آیا دوام خواهد داشت؟ مهره‌های اصلی چه کسانی هستند؟ ها کدام هستند؟ در این فصل شما اطلاعات کافی در مورد این صنعت را به دست خواهید آورد، که پایه و اساس موفقیت حرفه‌ای شما را تشکیل می‌دهند.

‌‌‌‌

فرصتی بهتر از اینترنت!

خبر: تکنولوژی موبایل بزرگ‌ترین اتفاق آینده است و هنوز هم در دوره‌ی رشد و ترقی روزانه است و باعث انقلاب اطلاعات خواهد شد و عصر جدیدی را خواهد ساخت که در آن همه به هم وصل خواهند بود. حتی در جاهایی مثل آفریقا، کسانی که ابزار کارشان کامپیوترها هستند، آن‌ها را کنار می‌گذارند و به موبایل روی می‌آورند. در مصر، پست‌هایی که در وب‌سایت‌های اجتماعی از طریق موبایل گذاشته می‌شد منجر به انقلابی شد که رییس جمهور حسنی مبارک را برانداخت.

بیش از ۴.۶ میلیارد موبایلی که در سراسر دنیا استفاده می‌شود برای دو سوم جمعیت جهان کافی است. این یک بازار جهانی است که با سرعتی فوق‌العاده رو به رشد است.

صنعت اپ کاملا به اینترنت وابسته است و به ملزومات فیزیکی نیازی ندارد؛ در نتیجه می‌توان در سراسر دنیا به این کار مشغول شد. اما اینترنت چه می‌شود؟ این اینترنت جدید است که مدل مخابره و دریافت اطلاعات را عوض کرده و درها را روی پول درآوردن باز کرده است. این سریع‌ترین صنعت رو به رشد در تاریخ است که هیچ نشانه‌ای از رکود در آن دیده نمی‌شود.

همان‌طور که قبلا شنیده‌اید، زمان‌بندی همه چیز است. از آن‌جایی که ظهور اینترنت مربوط به سال ۱۹۹۷ است، پس می‌توانیم بگوییم صنعت موبایل در ابتدای راه است. کسانی که این فرصت طلایی را دیدند، به سرعت دست به کار شدند و پول پارو کردند. در حقیقت آن‌ها هنوز هم در حال پول درآوردن هستند؛ چرا که به نسبت دیگران با تجربه‌تر هستند و این یک مزیت رقابتی برای آن‌هاست.

امپراطوری اپ - نفوذ اینترنت به موبایل و دسکتاپ

پیش‌ترها اینترنت راه‌های آسان و سریع‌تری برای پول درآوردن به ما نشان می‌داد. مردم اسم دامین‌ها را بسیار ارزان می‌خریدند و خیلی گران می‌فروختند و از همین طریق میلیون‌ها دلار درآمد داشتند. آن‌ها سایت‌های مفید طراحی می‌کردند و تبلیغات می‌فروختند. در بین آن‌ها تک و توک سایت‌هایی مثل گوگل و ای‌بی قسمت مهمی از زندگی ما شدند و صاحبان‌شان مولتی میلیاردر شدند. سال‌های بعد مردم هنوز هم به‌وسیله‌ی اینترنت پول در می‌آوردند؛ هرچه مردم دیرتر به بازی پول درآوردن اینترنتی وارد می‌شدند، این کار سخت تر می‌شد.

آن‌چه که در آن زمان و با وب‌سایت‌ها رخ می‌داد، درست مثل اپلیکیشن‌ها و تکنولوژی موبایل این روزها بود. تنها تفاوت در این است که ما تجربه‌ی ترقی و پیشرفت اینترنت را داریم و به‌صورت ناخودآگاه به انقلاب اپلیکیشن‌ها زودتر واکنش نشان می‌دهیم. این بدین معناست که دنیای اپ در موقعیت گسترش و پیشرفت به نسبت دنیای اینترنت، بسیار جلوتر حرکت می‌کند. طراحی اپلیکیشن شانسی برای جلو زدن از مردم و جا نماندن از جمعیت و سال‌ها بعد حسرت این روزها را نخوردن و نگفتن «ای کاش من هم…» است.

اعداد در جدول خودشان حرف می‌زنند. بر اساس تحقیقات موسسه‌ی تکنولوژی گارتنر در سال ۲۰۱۴، سود حاصل از اپ موبایل بالای ۵۸ میلیارد دلار خواهد بود. با بیش از پانصد هزار اپ در اپل‌استور این صنعت کماکان در حال رشد است. و به دلیل تمایلات ما برای سرگرم شدن یا انجام آسان‌تر کارها، هیچ حد و مرزی برای این اعداد وجود ندارد. این تقاضا به‌واسطه‌ی نیاز مداوم جامعه برای رشد و ترقی، تغذیه می‌شود.

حتی با وجود اوضاع نابسامان اقتصادی اخیر، صنعت اپلیکیشن کماکان رو به رشد بود. بسیاری از محققان بازار پیش بینی کردند که صنعت موبایل هم‌چنان صعود خواهد کرد. اما من قصد ندارم بیش‌تر ازین شما را گرفتار اعداد و ارقام کنم. حرف من این است که اگر شما همین الان شروع به‌کار کنید، خیلی جلوتر از بازی خواهید بود و اگر بعدترها شروع کنید بازهم موقعیت خواهید داشت؛ اما چرا زندگی خوبی که می‌توانید امروز داشته باشید را منتظر بگذارید؟

یک موضوع خیلی جالب دیگر در‌باره‌ی این حرفه این است که می‌توانید به‌طور پاره وقت شروع کنید و بعد تمام وقت کار کنید. «لین دوک» از شرکت نرم‌افزار فسیل، یکی از بزرگترین سازندگان اپ در اپ‌استور را به همین شیوه راه‌اندازی کرد. این شرکت در ابتدا فقط به‌منظور تبدیل کردن اپ‌های ساده و چند کاره به یک اپلیکیشن واحد شروع به کار کرد. او و دوست طراح‌اش، «مارشال وومک» فقط هشتاد ساعت در هفته و در یک کمپانی بازی کار می‌کردند تا این‌که دوست‌شان مقاله‌ای درباره‌ی فردی که از یک اپ ساده ماهانه ۲۵۰.۰۰۰ دلار درآمد داشت، برای‌شان فرستاد.

لین خوشحال نبود؛ چاق شده بود؛ ساعات زیادی سر کار بود و از روزهای کاری طولانی‌اش خسته شده بود. برای همین، علاوه بر کار خودش، چندین ماه شب‌ها و آخرهفته‌ها به‌همراه مارشال برای طراحی و ساخت اولین اپلیکیشن تلاش کردند. بجای ساختن یک اپ، تصمیم گرفتند ۵۰ اپ مختلف را در یک اپ به اسم اپ‌زیلا بگنجانند. پنجاه اپ با قیمت یک اپ. و همین شد. ماه اول بیش از ۶۰.۰۰۰ دانلود داشتند و این تنها اول کار بود. سه هفته بعد لین از کارش استعفا داد و آن‌ها بی وقفه پول در می‌آوردند و به یک موفقیت چشم‌گیر همیشگی دست پیدا کردند.

خرید کتاب از دیجی‌کالا

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۵ دیدگاه
  1. Avatar mehran-faraji

    بیشتر تبلیغ ایفونو کرده

  2. Avatar حسین

    خیلی خوبه

  3. Avatar سامان

    دیجیکالا رو من شناختم دیگه
    هرچی رو ببینه کاربرا خوششون میاد و منتظرن بدتر طولش میده
    والاااا

  4. Avatar omid

    عالی بود بی صبرانه منتظر ادامه داستان هستم

  5. Avatar سامان

    سلام
    خیلی عالیه
    من بی صبرانه منتظر قسمت های جدیدش هستم خواهش می کنم زود زود بزارید.
    اگر هم کتابش موجود هست لطفا معرفی کنید بخریم از دیجی کالا.
    ممنون

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه