[ویدیو] اپل از iOS 10 رسما رونمایی کرد

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

شاید سیری، دستیار صوتی اپل بسیاری از توجه‌ها را در کنفرانس WWDC 2016 به خود جلب کرده باشد اما هنوز هم درخشان‌ترین ستاره‌ی نرم‌افزاری اپل، سیستم‌عامل آیفون و آیپد است. بله، از iOS حرف می‌زنیم.

اپل دقایقی پیش رسما از iOS 10 پرده‌برداری کرد. گفته شده در این نسخه از سیستم عامل موبایل‌های شرکت اپل ۱۰ قابلیت جدید اضافه شده‌اند.

صفحه قفل گوشی مجددا طراحی شده، نوتیفیکیشن‌ها بهبود یافته‌اند، تعامل با اپلیکیشن ها تسهیل شده‌اند و استفاده از لمس سه‌بعدی هم گسترش یافته است.

در iOS جدید قابلیت Raise to wake به کار رفته و همانطور که از نام این قابلیت بر می‌آید با برداشتن گوشی صفحه نمایش روشن می‌شود و می‌توانید نگاهی به نوتیفیکیشن‌ها و آپدیت‌ها بیندازید. چهره بخش نوتیفیکیشن تغییر کرده و با استفاده از لمس سه‌بعدی می‌توانید با اپلیکیشن‌ها کار کنید.

با گسترش قابلیت لمس سه‌بعدی در صفحه خانگی ویجت‌هایی برای استفاده خواهند بود که با استفاده از آنها نیازی نیست خود اپ را اجرا کنید. با این قابلیت بدون باز کردن اپ می‌توانید نتیجه یک مسابقه یا حتی هایلایت‌هایی از یک ویدیو را تماشا کنید.

اپل درهای سیری را هم به روی توسعه‌دهندگان باز کرده است. SDK این دستیار صوتی در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌گیرد. از این به بعد در اپ‌هایی مثل وی‌چت، واتس‌اپ، اوبر، دیدی، اسکایپ و چندین و چند اپ دیگر می‌توانید از سیری استفاده کنید.

در ادامه می‌توانید تیزر رسمی iOS 10 را مشاهده کنید:

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

E3_News

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۴ دیدگاه
  1. Avatar امیرحسین

    اپل به اخر خط رسیده

  2. Avatar Sf

    اگه دقت کنید تو تبلیغ اونجا که میگه” به اینده خوش امدید” یه گیف ماشین رو نشون میده که پایین اون گیف نوشه “معرفی مىکنم ماشین خودران برقی دانشگاه استنفورد”
    که این یعنی اپل به صورت غیر مستقیم خبر داد که قراره وارده حوضه ماشین خودران بشه…

  3. Avatar ممد

    اون کسایی که می گن اپل نو آوری نداره نمی دونم توقعشون از سیستم ios چیه واقا
    اگر بخوایم مقایسه کنیم حقیقتا اندروید هر سال چی اضافه می کنه؟

  4. Avatar محمدرضا ک

    به نظر من هرسال ناامیدکننده تر از پارسال میشه !! کنفرانس رو زنده دیدم از لیو بلاگتون .. واقعا حوصلم سر رفت .. امیدوارم هرچه زودتر تیم کوک بره و یه مدیر خلاق جاش رو بگیره .. وگرنه اپل نابود میشه !..

    تو این سالها بعد فوت استیو جابز به نظرم اپل تماما به خاطر پیشینه خوبش بوده که تونسته محصولاتش رو خیلی خوب بفروشه .. وگرنه مطمئنا به نظرم با وجود رقیبای گردن کلفت امروزی با محصولات و نوآوری ها و قیمتهای پایینتر به احتمال خیلی زیاد همون اول کار نابود میشد !!!

    1. Avatar meysam

      تقریبا موافقم!تیم کوک هر بخشو به یک نفر داده وفقط نظارت میکنه ولی جابز علاوه بر این دخالت هم میکرد!

    2. Avatar امیرحسین

      نظر شما کاملا درسته

  5. Avatar امیر

    اپل به بن بست خورده، کاملا مشخصه.

    1. Avatar محمد

      شما به بن بست خوردی ظاهرا! چون تغییرات این نسخه ios اونو خیلی باز کرده طوری که توسعه دهندگان (خودم برنامه نویس اپل و اندروید هستم) به راحتی بتونن به سیستم عامل قابلیت اضافه کنند. مثل همین نوتیفیکیشن های جدید عالی هستند.

      1. Avatar meysam

        هر کسی این هارو درک نمی کنه اقا محمد،بعضی ها فکر میکنن سیستم عامل فقط شکل ایکن های گوشی !!

      2. Avatar meysam

        بعضی ها نمیدونن یه تعقیر کوچیک نیاز مند وقت وصرف هزینه زیاد که با بخش های دیگه ساز گار باشه،و با این کار یعنی اپل کل سیستمو کلشو از نوع نوشته که بشه توسع دادش و مشکلی درش به وجود نیاد واصل کار حفظ بشه این یعنی همه بخش ها دوباره نوشته شده این هارو بعضی ها متوجه نمی شوند!!

  6. Avatar sepehr

    بسیار عالی …

  7. Avatar مهدی

    هیچ آیتم شگفت انگیز و جالبی در این ورژن نیست،البته متاسفانه…

    1. Avatar عبداله رضوی

      بهتره شما برای مراسم سال بعد از الان به مهندس های اپلو شخص تیم کوک مشورت بدی تا شاید سال بعد شگفت انگیز و جالب شد…

    2. Avatar احسان

      با سلام
      جالبه که شما در تمام مقاله ها و دست نوشته های مربوط به اپل کامنت میذاری و در حالی که از روی بغض در مورد متن نظر میدی خیلی هم طالبی که ای کاش این محصولو میداشتی.خدا قسمتت کنه.ما داریم راضیم هستیم

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه