عجله ندارم دانلودم زود تموم شه

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
اینترنت و دانلود

چند روز پیش می‌خواستم یک مودم همراه ۳G بخرم و تصمیم گرفتم برای انتخاب محصول مناسب از کارشناسان مرتبط مشورت بگیرم. همین که رفتم و موضوع را مطرح کردم، بلافاصله با این واکنش مواجه شدم که چرا ۴G نمی‌خرم. برای جواب این سوال باید یک لکچر مفصل می‌دادم، اما حوصله نداشتم و فقط به همین بسنده کردم که زیرساخت ۴G در ایران وجود ندارد. حتما شما هم مثل همکاران من با این گفته مخالفید، اما اگر ادامه این یادداشت را بخوانید، شاید نظرتان عوض شود.

تقریبا همه شما، گوش‌تان از تبلیغات اپراتورهای بزرگ ارایه‌دهنده خدمات تلفن همراه پر شده است. این شرکت‌ها سعی دارند با آب و تاب و زرق و برق زیاد برتری‌شان را به رخ بکشند و هیجان خرید سرویس‌هایشان، به خصوص بسته‌های اینترنتی را در ما ایجاد کنند. برای مجذوب کردن و به عبارت درست‌تر فریفتن ما هم روی سرعت زیاد اینترنت مانور می‌دهند. چند هفته پیش هم خبر اینترنت ۴G ثابت را شنیدیم که سرعت فوق‌العاده زیاد (احتمالا نزدیک به ۸۰ مگابیت بر ثانیه) را برای ما به ارمغان می‌آورد. این اپراتورها فقط روی سرعت سرویس‌شان تمرکز می‌کنند تا ما فراموش کنیم که دغدغه‌ی دیگری هم داریم و آن اینترنت نامحدود است که در حال حاضر در هیچ سرویس یا بسته‌ی اینترنتی به معنای واقعی‌اش، ارایه نمی‌شود، مگر سرویس ADSL کم سرعت مخابرات (۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ کیلوبیت بر ثانیه)؛ واقعا راضی به این همه سخاوتمندی نبودیم!

وقتی می‌گویم نامحدود منظورم نامحدود به معنای واقعی کلمه است. یکی از این اپراتورها که خیلی خوشحال تشریف دارند، بسته‌ای را با عنوان طرح نامحدود تبلیغ می‌کنند، اما وقتی وارد لینک آن می‌شویم، می‌بینیم با سفسطه‌ی «مصرف منصفانه» همان اینترنت حجمی را به ما می‌دهند. شرکت‌های ارایه‌دهنده ADSL هم سرویس نامحدود را خیلی شکیل و هنرمندانه به شکل محدود در اختیار ما می‌گذارند، مثلا تا ظرفیت ۲۴ گیگابایت می‌توانیم با سرعت خوب مصرف کنیم، اما از حد که بگذرد سرعت به طور لاک‌پشت‌وار پایین می‌آید. نامحدود یعنی بی هیچ حد و حصر! چه کسی را می‌خواهید فریب دهید؟

با تمام این اوصاف، با وجود محدودیت‌ها و خست در حجم دیتایی که می‌توانیم مصرف کنیم، چرا باید عجله داشته باشم که حجم ناچیز دیتای مصرفی‌ام با اینترنت ۸۰ مگابیتی ۴G زود تمام شود؟ می‌دانم، دانلود دست خودمان است، ولی اینترنت پرسرعت در کنار محدودیت‌های حجمی با این ارقام به شدت پایین، اما گران‌قیمت اصلا معنا ندارد و برای ما دانلودرها و گیمرها کافی نیست. البته که همیشه می‌توانیم حجم اضافه بخریم، به شرطی که جیب این سرویس‌دهنده‌ها را حسابی پر پول کنیم. ولی من حاضر نیستم فریب شعارهای پر زرق و برق تبلیغاتی را بخورم. خواهش می‌کنم شما هم فریب نخورید، توقعات‌تان را بالا ببرید. انشاءا… وقتی رفتم ژاپن، مودم ۴G که چه عرض کنم، ۵G می‌خرم.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۲۶ دیدگاه
  1. Avatar daniyel

    بیشتر اپراتورها واقعا حجم اینترنت گرون و بسته هایی با قیمت بسیار بالا و حجم کم میدن
    دور اینترنت همراه هم خط قرمز کشیدم و اصلا استفاده نمیکنم
    من از اینترنت ADSL مخابرات استفاده میکنم,قیمتش نسبت به تمام اپراتور های دیگه خیلی ارزونه,از ساعت یک شب تا شش صبح هم اینترنتش رایگانه بدون اینکه هیچ محدودیتی داشته باشه,تازه از ساعت یک شب تا شش صبح زودتر از روز فایل ها رو دانلود میکنه,اگه حجم بسته هم تموم بشه و بخوای حجم بهش اضافه کنی هر گیگ اینترنتش فقط سه هزار تومن در میاد در صورتی که بعضی اپراتور ها هر گیگ اینترنت رو هشت هزار تومن میدن,سرعتش هم خوبه,با سرعت دو مگ مخابرات میشه در هر ساعت یک گیگ رو دانلود کرد
    البته من استان بوشهر هستم,نمیدونم اینترنت مخابرات بقیه استان ها هم اینترنت رایگان و قیمت کم حجم اضافه داره یا نه

    1. Avatar امید

      وقتی اسم اینترنت مخابرات می شنوم تن می لرزه
      پشتیبانی مخابرات متاسفانه واقعا ضعیفه و انگار به زور پاسخ میدن ولی من از یه اپراتور دیگه استفاده کردم واقعا پاسخگوییشون عالی بود

  2. Avatar ali

    سلام
    الانم بسته های حجیمی با سرعت بالا توسط ایرانسل داره ارایه میشه.مثلا بسته ی ۱۲۰ گیگ شبانه با قیمت ۳۰۰۰ و سرعت حداکثر ۵۰ مگ برثانیه.من ک دارم از این بسته فوق العائه استفاده میکنم و راضیم .

    1. Avatar سجاد

      حاجی اینی که شما میگی خیلی عالیه که.سرعت نت ما که تا یک مگ هم نمیرسه.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه