باج اپل به چین؛ ساخت یک مرکز تحقیقاتی ۴۵ میلیون دلاری

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شرکت اپل در حال ساخت یک مرکز تحقیقاتی ۴۵ میلیون دلاری در پکن، پایتخت کشور چین است. به گزارش وال ‌استریت ژورنال این مرکز بر ساخت سخت‌افزار متمرکز خواهد بود. این مرکز تحقیقاتی که اولین مرکز از نوع خود در چین است ۵۰۰ نفر را به استخدام در می‌آورد و در حوزه‌های مرتبط با سخت‌افزارهای کامپیوتر، وسایل ارتباطی، سخت‌‌افزار‌های حوزه صوتی و تصویری به فعالیت تحقیقاتی خواهد پرداخت.

تیم کوک طی سفرش به چین در ماه‌های گذشته قول سرمایه‌گذاری‌های بیشتر اپل در این کشور را داده بود. ایجاد یک مرکز تحقیق و توسعه در سال ۲۰۱۶ از جمله این وعده‌ها بود. اپل پیش از این هم حدود ۱ میلیارد دلار در شرکت Didi Chuxing سرمایه‌گذاری کرده بود. شرکتی که در حوزه خدمات حمل و نقل فعالیت می‌کند و کارش شباهت زیادی با Uber دارد.

چین یکی از تولیدکننده‌های بزرگ قطعات اپل و همچنین یکی از بازارهای بزرگ و پرمنفعت برای این کشور است. اما اپل اخیرا در این کشور به مشکلات زیادی برخورده بود. مقامات چین در سال میلادی جاری سرویس‌های iBooks و iTunes Movies اپل را در این کشور متوقف کردند؛ اقدامی که خیلی‌ها معتقد بودند انگیزه اصلی سفرهای تیم کوک به چین بود. مدیرعامل اپل برای حل مشکلات و بهبود روابطش با چین دو بار به این کشور سفر کرد و ساخت این مرکز جدید بخشی از وعده‌هایی است که او برای ایجاد روابط بهتر به مقامات چینی داد.

منبع: The Verge

telegram_ad2_1

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه