نقد و بررسی لپ‌تاپ ایسوس N552VW در دیجی‌کالا مگ

۱ آبان ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۷ دقیقه

لپ‌تاپ‌های مالتی‌مدیای سری N را می‌توان نمادی از توانایی شرکت ایسوس در طراحی و ساخت لپ‌تاپ دانست. طراحی زیبا، کیفیت ساخت بالا، صفحه‌نمایش عالی، سخت‌افزار قدرتمند و امکانات زیاد از جمله ویژگی‌های کلی این سری از محصولات ایسوس هستند. به همین دلیل، کاربری‌های این لپ‌تاپ‌ها به چند مورد خاص محدود نمی‌شوند و با آن‌ها می‌توان به‌راحتی کارهایی از جمله اجرای نرم‌افزارهای سنگین گرافیکی، تدوین فایل‌های ویدیویی، کار با نرم‌افزارهای ساخت موسیقی، اجرای بازی‌های جدید، تماشای فیلم‌های ۴K و کار با نرم‌افزارهای محاسباتی و پردازشی را انجام داد. با دیجی‌کالا مگ همراه باشید تا در ادامه به‌صورت جزئی‌تر به بررسی ویژگی‌های ایسوس N552VW بپردازیم.

زیباتر از همیشه

در طراحی بدنه این لپ‌تاپ از ترکیب فلز و پلاستیک به شیوه‌ی هوشمندانه‌ای استفاده شده است. به این ترتیب که قاب زیرین، که آن‌چنان در دید نیست، از جنس پلاستیک بوده و قاب پشت صفحه‌نمایش و قسمت داخلی و فاصله‌ی بین کلیدهای کیبورد از جنس فلز برس خورده طرح‌دار است. به این ترتیب ایسوس تا حد امکان از سنگین شدن این محصول جلوگیری کرده است.

ASUS_N552VW_Review_04

هرچند که این دستگاه ۲٫۵۳ کیلوگرمی در نگاه اول وزن معمولی داشته و با توجه به استاندارد وزن لپ‌تاپ‌های ۱۵٫۶ اینچی که بین ۲٫۳ الی ۲٫۵ کیلوگرم است، بالاترین نقطه قرار می‌گیرد؛ اما با توجه به فلزی بودن بیش‌تر قسمت‌های بدنه و در مقایسه با دیگر لپ‌تاپ‌های مالتی‌مدیا، می‌توان گفت N552 وزن خوبی دارد. درضمن در مقایسه با مدل نسل قبل یعنی N551، وزن این دستگاه تقریبا ۲۰۰ گرم کمتر شده است.

رویه لپ‌تاپ با طرح‌های دایره‌ای شکل برس خورده است که علاوه بر جلوگیری از باقی ماندن اثر انگشت و لکه روی بدنه، زیبایی قابل توجهی به محصول بخشیده است. رنگ این قسمت از لپ‌تاپ هم کاملا منحصر‌به‌فرد بوده و خود شرکت ایسوس از آن با عنوان خاکستری گرم (Warm Gray) یاد کرده است. استفاده از فلز در بیشتر بخش‌های بدنه علاوه بر ظاهر لوکس، باعث استحکام بیشتر هم شده است.

ASUS_N552VW_Review_03

این محصول ۲۹٫۹ میلی‌متر ضخامت دارد و نمی‌توان آن را در دسته لپ‌تاپ‌های باریک قرار داد، اما با این حال جابجایی آن در یک کیف دستی یا کوله‌پشتی مخصوص لپ‌تاپ کار مشکل‌سازی نیست. البته این ضخامت نسبتا زیاد به دلیل استفاده از سیستم خنک‌کننده‌ی قدرتمندی است که ایسوس در لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی سری G خود هم از آن استفاده کرده، که این امر به افزایش کارایی این محصول کمک شایانی کرده است و به زیاد شدن ضخامت آن می‌ارزد.

از کیفیت ۴K لذت ببرید

لپ‌تاپ‌های سری N ایسوس مخصوص کاربری‌های مالتی‌مدیا و انجام بازی‌های کامپیوتری هستند و تعجبی ندارد که در طراحی آن‌ها از بهترین نوع صفحه‌ی نمایش استفاده شود. در این محصول از صفحه‌نمایش ۱۵٫۶ اینچی با کیفیت بسیار بالای ۴K و پنل IPS LCD استفاده شده است که روشنایی و کیفیت بالایی دارد. این صفحه‌نمایش روکش مات دارد که معمولا در لپ‌تاپ‌های مالتی‌مدیا مرسوم است و برای استفاده‌های طولانی‌مدت مانند تماشای فیلم یا بازی کردن بسیار مناسب است. این صفحه نمایش زاویه دید ۱۷۸ درجه دارد و داشتن زاویه دید نسبت به صفحه، باعث تاریک شدن یا افت کیفیت تصویر نخواهد شد. کیفیت ۴K این صفحه‌نمایش شاید برای بازی کردن آن‌چنان کاربردی نباشد، اما برای تماشای فیلم‌های باکیفیت روز بسیار ایدئال و هیجان‌انگیز است.

ASUS_N552VW_Review_06

این لپ‌تاپ از ۲ بلندگو بهره می‌برد که تحت لیسانس کمپانی Bang & Olufsen ساخته شده‌اند. در ضمن سیستم صوتی این لپ‌تاپ به تقویت‌کننده صوتی ICEpower نیز مجهز شده است. روزنه‌های تعبیه شده برای خروج صدا با آرایش دایره‌ای شکل بالای کیبورد در دو طرف قرار گرفته‌اند که با نقش روی بدنه لپ‌تاپ هم‌راستا است.

ASUS_N552VW_Review_05

بلندی صدای این بلندگوها فوق العادست و به‌راحتی می‌تواند حتی یک اتاق بزرگ را پوشش دهد.

بدون نقص

N552 یک لپ‌تاپ مالتی‌مدیاست و کامل بودن پورت‌ها و اتصالات یک ضرورت برای آن محسوب می‌شود. ایسوس هم کاملا به این امر واقف بوده و گستره کاملی از پورت‌های کاربردی را در این لپ‌تاپ تعبیه کرده است؛ هم پورت‌های نسل‌های قبلی و هم پورت‌های نسل جدید مانند USB Type-C روی لبه‌ی کناری سمت راست جک ورودی و خروجی صدا، دو پورت USB 3.0، درایو نوری و قفل Kensington قرار گرفته است. در لبه سمت چپ هم محل اتصال کابل برق شارژر، دریچه خروجی هوای گرم، یک پورت mini-DisplayPort، یک پورت HDMI، یک پورت شبکه اترنت LAN، یک پورت USB 3.0 و یک پورت USB Type-C قرار گرفته است. به این ترتیب شما هیچ محدودیتی در اتصال ابزارهای جانبی با انواع اتصالات نخواهید داشت و این پورت‌های متعدد و کامل در هر دو طرف لپ‌تاپ در دسترس هستند. روی لبه جلویی در سمت چپ، اسلات کارت حافظه قرار گرفته است که علاوه بر پشتیبانی از SD Card توانایی خواندن کارت‌های حافظه Sony را هم دارد که معمولا در دوربین‌های دیجیتالی کاربرد زیادی دارند.

ASUS_N552VW_Review_01

این لپ‌تاپ مجهز به یک کیبورد یک تکه کامل و بزرگ است که رنج کامل حروف به همراه کلیدهای عددی ماشین‌حساب در آن وجود دارند. شکل جزیره‌ای و اندازه بزرگ کلیدها به شما اجازه می‌دهد با دقت و سرعت بالا تایپ کنید. کلیدها بسیار نرم و بی‌صدا کار می‌کنند و با فشار کمی عمل خواهند کرد. صدای تایپ کردن با این کیبورد به حدی کم است که حتی در محیط‌های کاملا ساکت، مانند کتاب‌خانه هم می‌توانید از این لپ‌تاپ استفاده کنید.

ASUS_N552VW_Review_02

تمامی کلیدها نقره‌ای رنگ هستند و حروف روی آن‌ها به رنگ خاکستری است که ظاهر شیک و جذابی به این لپ‌تاپ داده‌اند. از دیگر خصوصیات کیبورد این محصول وجود نور پس‌زمینه است که می‌توانید آن را در سه سطح روشنایی تنظیم کنید. تابش این نور سفید رنگ از پشت حروف خاکستری رنگ جلوه زیبایی در فضاهای تاریک به لپ‌تاپ می‌دهد.

در قسمت استراحتگاه فلزی لپ‌تاپ کمی متمایل به سمت چپ یک تاچ‌پد بزرگ و یک تکه همرنگ کیبورد تعبیه شده است. هیچ کلید جداگانه‌ای در این تاچ‌پد وجود ندارد و کلیک‌های چپ و راست به‌صورت مخفی در قسمت پایینی این تاچ‌پد قرار گرفته‌اند. البته این قسمت با یک خط باریک و کوچک مشخص شده است. طبیعتا به وسیله این تاچ‌پد بزرگ می‌توان فرمان‌های چند لمسی دو و سه انگشتی را اعمال کرد که برخی از آن‌ها مانند اسکرول و زوم کردن، بسیار کاربردی هستند.

به‌روز و قدرتمند

لپ‌تاپ مدل N552VW همان‌طور که از صفحه‌نمایش، بلندگو و طراحی خوبی برخوردار است، از قطعات سخت‌افزاری قدرتمند و به‌روزی هم بهره می‌برد. ایسوس برای این محصول تازه‌اش از جدیدترین نسل پردازنده‌های Core اینتل در کنار رم‌های DDR4 استفاده کرده که کارایی بسیار بالایی دارند.

با نگاهی به پردازنده‌ی گرافیکی و حافظه داخلی هم متوجه توانایی‌های بالایی این دستگاه برای کاربری مالتی‌مدیا، اجرای نرم‌افزارهای حرفه‌ای گرافیکی و ویرایش و بازی‌های کامپیوتری کاملا مناسب است. در قلب دستگاه یک پردازنده Core i7 6700HQ اینتل قرار دارد که کارایی و توانایی بسیار بالایی دارد و تنها در لپ‌تاپ‌های حرفه‌ای و گران‌قیمت از چنین پردازنده‌هایی استفاده می‌شود. این پردازنده که از نسل ششم سری Skylake است، در شرایط عادی توان خروجی برابر ۲٫۶ گیگاهرتز دارد و در بارگذاری‌های سنگین به‌واسطه‌ی قابلیت Turbo Boost تا ۳٫۵ گیگاهرتز افزایش می‌یابد. این پردازنده در اجرای اکثر نرم‌افزارهای سنگین و حجیم حتی در حالت مالتی‌تسک سربلند است و کارایی کاملا رضایت‌بخشی دارد. این لپ‌تاپ مجهز به پردازشگر گرافیکی GeForce GTX 960M انویدیا با چهار گیگابایت حافظه اختصاصی از نوع GDDR5 است که معمولا در لپ‌تاپ‌های حرفه‌ای مخصوص بازی شاهد چنین نمونه‌ای هستیم. به همین دلیل می‌توان این لپ‌تاپ را علاوه بر ویژگی‌های مالتی‌مدیای عالی‌ای که دارد، به گیمرهای حرفه‌ای که قصد اجرای جدیدترین بازی‌ها را دارند هم، پیشنهاد داد.

ASUS_N552VW_Review_08

طبیعی است که بخواهید در لپ‌تاپ‌های مالتی‌مدیا حجم بالایی از فیلم‌، ویدیو، موسیقی، عکس و فایل‌های دیگر را ذخیره کنید. به همین دلیل ایسوس در طراحی این محصول دست شما را کاملا باز گذاشته و از یک حافظه‌ی هیبریدی استفاده کرده که از ترکیب ۲ ترابایت هارددیسک و ۱۲۸ گیگابایت SSD تشکیل شده است. این حافظه‌ی داخلی، گنجایش بالا برای آرشیو کردن انواع فایل‌های حجیم را در کنار سرعت بسیار بالا برای اجرای سیستم‌عامل و نرم‌افزارها در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

برای روشن نگه داشتن این قطعات و سخت‌افزارهای قدرتمند و پرمصرف یک منبع تغذیه پرتوان لازم است که انجام این وظیفه به عهده یک باتری ۴ سلولی لیتیوم-یونی ۳۲۰۰ میلی‌آمپرساعتی است. این باتری قادر است لپ‌تاپ را تا ۶ ساعت در حالت وبگردی با اتصال Wi-Fi روشن نگه دارد. باتری قابل جدا شدن از دستگاه است و قابلیت تعویض آسانی دارد.

لپ‌تاپ “همه‌چیزتمام”

لپ‌تاپ‌های سری N ایسوس، و به‌خصوص مدل N552VW، یکی از بهترین انتخاب‌ها برای کاربری مالتی‌مدیا هستند. این محصولات مجموعه کاملی از طراحی ظاهری جذاب، صفحه‌نمایش باکیفیت، سخت‌افزارهای قدرتمند، صدای خروجی واضح و شفاف، باتری پرتوان، پورت‌های ورودی و خروجی کامل و قیمت مناسب است.

ASUS_N552VW_Review_07

این لپ‌تاپ پاسخگوی اکثر نیازهای‌تان بوده و تجربه‌ی کاربری لذت‌بخشی را به همراه خواهد داشت.

Digi_Buy_Label5

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۴۹ دیدگاه
  1. Avatar علیرضا

    سلام من مشکل شمارو داشتم حتما Microsoft media feature pack مخصوص windows خودتون نصب کنید بر اساس ورژن ویندوز بیشتر دوستانی که دچار مشکل می شن با ویندوز windows 10n pro هستند

  2. Avatar سینا

    لطفا پاسخ بدید!!من چند ماهه این لپ تاپ رو خریدم و چندین بار ویندوزش رو عوض کردم ولی خیلی خیلی از بازی هارو ساپورت نمیکنه و باز نمیشن وبازی هایی هم که باز میشن بسیار کیفیتش کمه وبسیار هم تیک میخوره روی مسخره ترین بازی ها هم تیک میخوره مشکل از کجاست و من باید چیکار کنم

    1. Avatar سعدی مرادی

      با سلام
      منم اولا همین مشکل رو داشتم و داشتم کم کم از خرید لپتاپ پشیمون میشدم کسی هم باور نمیکرد با همچنین کانفیگی که بازی های با قطعات مورد نیاز پایین تری رو هم نمیخوند !!
      نهایتا متوجه شدم که مشکل از لپ تاپ نیست

      برای هرکدومشون ارور ها رو توی اینترنت سرچ کردم و برای همشون به جواب رسیدم
      شما اسم بازی های که نتونستید اجرا کنید رو بگید شاید من بتونم کمکتون کنم

      تنها مشکل این لپ تاپ وزن زیادشه البته من حدس میزنم این مدل که من خریدم بخاطر هارد و صفحه تاچش باشه

  3. Avatar میر

    سلام. من حدودا ۸ ماهه که خریدم این لپ تاپ رو. متاسفانه هارد ۲ تراش مشکل داشت و نمایندگی برام عوضش کرد (هنگ های کوچک ۱ ثانیه ای ولی پر تکرار داشت). الان این مشکل حل شده ولی فن لپتاپ کلا در حال کار کردنه!!! با نرم افزار هم چک کردم دماش حتی ۲ دقیقه بعد از روشن شدن ۶۵ درجه این حدوداش و کلا ۱۰ دقیقه بعدش زیر ۷۰ نمیاد!!!
    طبیعیه؟

  4. Avatar هیوا

    با سلام من بعد کلی تحقیق، سری n552vw-f را گرفتم ولی یه مشکل داره باتری در وب گردی و یا حالت آماده به کار در ۱ ساعت و ۲۰ دقیقه ۵۰% از شارژ کامل باتری رو مصرف می کنه، یه نرم افزار تست سلامتی باتری رو نصب کردم نشون میده که سلامت باتری عالی هستش پس این وسط مشکل از چی هست؟ دوستان لطفا کمک کنید. ممنون

  5. Avatar محمد جواد

    با عرض سلام
    نحوه پارتیشن بندی سری Hاین لپ تاب رو اگر میشه با توجه به ۸ گیگ بودن هارد ssd عرض کنید

  6. Avatar Attila

    سلام
    لطفا در مورد موس اصلی و همراه این لپ تاپ مطلب بزارین
    همینطور کیف و جنسش
    ممنون میشیم

  7. Avatar ALI

    ایا صفحه لمسی روی بازی کردن تاثیر داره لطفا جواب بدید

  8. Avatar ش

    سلام من میخوام یک لپ تاپ خیلی خوب داشته باشم بشتر برا فیلم و موسیقی صفحه نمایشش قابل جدا شدن هم باشه ینی مثل تبلت میشه راهنماییم کنید ممنون

    1. Avatar Abbas

      surface عالیه

  9. Avatar علی کلیجی

    سلام خدمت عوامل دیجی کالا. من این لپ تاپ و چند روزیه ک خریدم متوجه یک مشکل خیلی بزرگ در این لپ تاپ شدم. بخاطر بالا بودن کیفیت ال سی دی این لپ تاپ، آیکون های برنامه هایی مثل ادیوس و فتوشاپ و … خیلی خیلی کوچیک نشون داده میشن،حتی با پایین آوردن رزولیشن هم درست نشد.
    برای رفع این مشکل چه باید کرد؟

    1. Avatar محمد حسین

      سلام
      خوبید?
      چون رزولوشن این لبتاپ بالاست ایکون ها رو کوچیک نشون میده و برای رفع این موصوع باید سری ۲۰۱۷ برنامه هایی مثل فتوشاپ و ایسوس و… رو نصب کنید

    2. Avatar الی

      میشه جواب این سوالو بدین
      مشکل منم هست

    3. Avatar محمد علی

      سلام دوست عزیز
      این مشکل واقعا کار آدمو سخت میکنه شما می تونی رزولیشن لب تاب و پایین بیاری یا با یسری نرم افزار ها که میتونی اسمشو توی گوگل سرچ کنی دانلود و نصب کنی…(فقط یه مقدار کمکت میکنه)
      شرکت هایی که لب تاب های ۴k تولید میکنن به فکر این موضوع اند و سال آینده برنامه های لب تاب های پیکسل بالا خواهد اومد………این مشکل برای بازی ها نعمت بزرگیه!

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه