جان مک‌آفی حفره‌ی امنیتی جدیدی در اندروید کشف کرده

۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

جان مک‌آفی اصولا می‌خواهد به هر کاری که دست‌اش می‌رسد گریزی بزند. مک‌آفی شرکت‌های زیادی دارد، او چند وقت پیش از تصمیم‌اش برای رییس جمهور شدن گفته بود و تا دل‌تان هم بخواهد در پرونده‌اش جرم و جنایت‌های مختلف پیدا می‌شود. با این حال، می‌توانید لقب جدیدی هم به مک‌آفی بدهید؛ موسس شرکت مک‌آفی اخیرا مکتشف باگ‌های امنیتی اندروید هم شده است.

وب‌سایت‌های مختلفی مثل Gizmodo گزارش داده‌اند که ادعاهای مک‌آفی دروغ است.

مک‌آفی و تیم‌اش خبر از کشف باگ جدیدی در سیستم عامل گوگل داده‌اند که به افراد اجازه می‌دهد پیغام‌های کدگذاری شده‌ی نرم‌افزار WhasApp را بخوانند؛ یعنی با کشف این باگ، اصولا تمام ادعاهای امنیتی واتس‌اپ بی‌معنی شده‌اند. مک‌آفی جزییات زیادی از حفره‌ی امنیتی پیدا شده ارایه نداده، اما ظاهرا مدارک‌اش آن‌قدر قانع کننده بوده‌اند تا بتواند متخصصان Cybersecurity Ventures را قانع کند.

برای دسترسی به پیغام‌های کدگذاری شده روی سیستم عامل اندروید، حتی نیازی به دسترسی روت هم نیست. یعنی تمام دستگاه‌های اندرویدی که در دست مردم پیدا می‌شوند، در خطر هستند.

مدیرعامل سابق شرکت مک‌آفی می‌گوید که با گوگل درباره‌ی حفره‌ی امنیتی که پیدا کرده‌اند، صحبت کرده است. با این حال گوگل هنوز هم درباره‌ی ادعاهای مک‌آفی نظری نداده است.

وب‌سایت‌های مختلفی مثل Gizmodo گزارش داده‌اند که ادعاهای مک‌آفی دروغ است و گوشی‌هایی که او به متخصصان نشان داده، از قبل توسط خودش دستکاری شده بودند.

تا انتشار اطلاعات بیشتر درباره‌ی این موضوع صبر می‌کنیم و فعلا نظری نمی‌دهیم.

منبع: Engadget

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه