شش قانون قدیمی پوشش آقایان که می‌شود آن‌ها را نادیده گرفت

۷ آبان ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه

شاید تا حالا فکر می‌کردید دنیای مُد قوانین ثابت دارد و برای داشتن ظاهری حساب‌شده کافی‌ست مطابق مد پیش بروید و از قوانین آن پیروی کنید.
مد در هر زمانی متناسب با اوضاع حاکم و روح زمان در قالب یک سری قوانین مطرح می‌شود. این قوانین هر علتی که داشته باشند، رعایت کردنشان نشان‌دهنده‌ی تشخص فرد است.

شاید برای‌تان عجیب باشد اما بیشتر قوانینی که حتی تا امروز داریم، ریشه در آداب و رسوم اوایل قرن بیستم میلادی دارند

اما هرچیزی در دنیای مد تاریخ مصرف دارد؛ حتی قوانینش. پس ملزم نیستید همیشه پیرو قوانین باشید. این قوانین ممکن است برای زمان خودشان راهنمای خوبی باشند اما این به معنای خوب و کاربردی بودن در هر زمانی نیست.
راستش بیش‌تر وقت‌ها رعایت کردن قوانین مد باعث می‌شود ظاهری شبیه به پدربزرگمان داشته باشیم! شاید برای‌تان عجیب باشد اما بیشتر قوانینی که حتی تا امروز داریم، ریشه در آداب و رسوم اوایل قرن بیستم میلادی دارند و متناسب با دنیای آن دوران بوده‌اند. اما حالا سال‌هاست که از آن دوران عبور کرده‌ایم و سبک پوشش و مشخصه‌های اجتماعی تغییر کرده است. چیزهایی که در گذشته کاربرد داشته‌اند الزاماً مناسب امروز نیستند.
در اینجا شش قانون پوشش را که از گذشته باب شده و هنوز مرسوم است، بررسی کرده‌ایم. این قوانین در طول زمان پذیرفته شده‌اند اما امروز باورها نسبت به این سبک پوشش تغییرکرده است.

با دیجی‌کالا مگ همراه باشید و با این قوانین آشنا شوید اما بدانید هیچ الزامی برای رعایت کردن آن‌ها وجود ندارد.

قانون ۱: همیشه کفش‌ها با کمربند هماهنگ باشد

rule-2-always-match-your-belt-with-your-shoes
البته که برای پوشش‌های رسمی بسیار خوب است چرم کفش و کمربند با هم هماهنگ باشند؛ اما برای سبک‌های دیگر پوشش، الزامی در ست کردن این دو باهم نیست. دقت بیش ازحد برای ست کردن بخش‌های مختلف پوشش، ممکن است وسواس‌گونه به نظر برسد. از طرف دیگر اطرافیان شما هیچ‌وقت تا این حد به رنگ چرم‌های ست شما توجه و وسواس ندارند. پس راحت باشید!

قانون ۲: همیشه باید جوراب پوشید

4
ضرورت پوشیدن جوراب تا حد زیادی اغراق آمیز است. شاهد این موضوع هم همین است که در حال حاضر می‌بینیم جوراب نپوشیدن به‌نوعی مد شده است. همان‌طور که در مجلات مُد بهار و تابستان آقایان دیده‌ایم، کفش را بدون جوراب هم می‌شود پوشید و همچنان خوش‌تیپ بود. جوراب جزو ملحقات است، نه بخش‌های اصلی پوشش. واقعیت این است که جوراب‌ها نیاز اساسی نیستند اما اگر نپوشیدن جوراب راحتی را از شما سلب می‌کند، پس جوراب جزو نیازهای شماست.

قانون ۳: درمورد شلوارهای دارای پل کمری همیشه باید کمربند بسته شود

rule-4-always-wear-a-belt-if-your-pants-have-belt-loops
لباس آقایان فراتر از همه‌ی اصول باید مناسب موقعیت باشد؛ درست برعکس لباس خانم‌ها که زیبایی دلیل کافی برای انتخاب‌شان است. با این تعریف، بخش‌های جانبی لباس برای خانم‌ها ممکن است فقط جنبه‌ی زیبایی داشته باشد اما در لباس آقایان کاربردشان است که همه‌چیز را تعیین می‌کند؛ مثلا جیب و ملحقات لباس که پیش‌تر جنبه‌ی کاربردی داشته‌اند، امروزه ممکن است فقط برحسب شغل و یا به‌عنوان نشانه‌های نظامی تعیین شوند. اِپُل سرشانه مثال دیگری است که قبلا رایج بوده اما امروزه از مد افتاده محسوب می‌شود. حالا بستن کمربند به شلوارهای دارای پل را هم به این لیست اضافه می‌کنیم. مطابق مد سال ۲۰۱۶ بستن کمربند یک انتخاب است. پس اگر مطمئن هستید شلوارتان اندازه است و احتمال پایین افتادن ندارد، الزامی در استفاده کردن از آن نیست.

قانون ۴ : شلوار باید با جوراب هماهنگ باشد

8
خیلی از آقایان از منسوخ شدن این قانون بی‌خبرند. تا همین اواخر قانون رایج، پوشیدن شلوار و جوراب هم‌رنگ بوده؛ به‌عبارتی جوراب سیاه با شلوار سیاه، جوراب طوسی با شلوار طوسی و جوراب های خاکستری با شلوار خاکستری و… . دلیل چنین باوری این بوده که در گذشته تصور می‌کردند پوشیدن جوراب و شلوار هم‌رنگ پاها را کشیده‌تر نشان می‌دهد. باید گفت این ایده همیشه جواب نمی‌دهد. آقایانی که زیاد هم اهل چارچوب‌های بسته و خسته‌کننده‌ی مد نیستند، جسورانه پیروی از قانون را رها کرده‌اند.

قانون ۵: هرگز شلوار پلیسه‌دار نپوشید

1437967989_windowpane-style-suit-belt
با این باور قدیمی گمراه نشوید؛ شلوراهای پلیسه‌دار مدت‌ها قبل مد بود اما دوباره از مد افتاد. امروز دوباره می‌بینیم که پوشیدن این شلوارها باب شده است؛ هرچند با ظاهری متفاوت. مهم این است که طرح لباس برازنده‌ی شما باشد. پیشنهاد می‌کنیم شلوارهای تک‌پلیسه را انتخاب کنید و قبل از خرید مطمئن باشید کاملا اندازه‌ی شماست. به‌این‌ترتیب خیال‌تان راحت می‌شود که این شلوار را با شلوار قدیمی پدرتان اشتباه نمی‌گیرند.

قانون ۶: هرگز رنگ مشکی را با سرمه‌ای یا قهوه‌ای نپوشید

rule-6-never-wear-pleated-pants
قدیمی‌ها می‌گفتند سیاه را نباید با قهوه‌ای، خاکستری یا سرمه‌ای پوشید. چون این باعث می‌شود ظاهرتان خیلی قدیمی به نظر برسد. امروزه دیگر کسی به این قانون توجه ندارد. همه می‌دانیم آقایان راحتی را فدای مطابق مد بودن نمی‌کنند. در نتیجه شما هم اگر جزو آقایان سخت‌گیر هستید، در جریان باشید که الزامی در رعایت کردن این قانون ندارید و می‌توانید از هر دو ترکیب رنگ سیاه با سرمه‌ای یا سیاه با قهوه‌ای برای بخش‌های مختلف پوشش‌تان استفاده کنید.
منبع:Business Insider

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

مسابقۀ حرفه‌ای ربات‌های پرندۀ حمل کالا

 

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۷ دیدگاه
  1. Avatar هادی

    به‌صورت کلی: آدم حسابی‌ها کم و بیش این ۶ تا قانون را رعایت می‌کنند. ضمنا جوراب سفید با هیچ شلوار و کفش رسمی ست نمیشه!

  2. Avatar هادی

    به‌صورت کلی: آدم حسابی‌ها بر خلاف این ۶ تا قانون را رعایت می‌کنند. ضمنا جوراب سفید با هیچ شلوار و کفش رسمی ست نمیشه!

  3. Avatar مصطفی

    سلام
    اتفاقا بعضی از موارد گفته شده هنوز در سراسر دنیا مد است. مصلا ست بودن رنگ جوراب با شلوار و یا ست بودن کت و شلوار و یا هم رنگ بودن کمربند با کفش.
    شما یه نگاهی به لباس سران سیساسی دنیا بندازید خواهید دید هنوز مدهای به اصطلاح قدیمی کاربرد داره و تمام سران دنیا از همین مدها پیروی می کنند.

  4. Avatar صادق

    اون نپوشیدن جوراب خیلی جالب نیست

  5. Avatar رضا

    این نپوشیدن جوراب اونقدر زشت و ضایع ست که نمیشه هیچ جوری توجیح کردش مثل یه مد ضایع دیگه و این قانون رو به یادمون میندازه که هر مدی زیبا نیست

  6. Avatar Omid

    نپوشیدن جوراب که فوق العاده ضایعس
    طرف با کت و شلوار و کروات با کفش قیمتی بد پای بی جوراب ، هیچ جنبه ی زیبایی نداره .

  7. Avatar EA

    همه اینا رو که خودمم میدونم 😐 ایده های هر کس واسه تیپ یه جوره

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه