متخصصان اقتصاد می‌گویند بیت‌کوین آینده‌ی سرمایه‌گذاری است

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

دانشمندان اقتصاد معتقدند حتی اگر روزی بیت‌کوین به فراموشی سپرده شود، تکنولوژی مورد استفاده در آن مثل یک موجود زنده در سیستم اقتصاد باقی خواهد ماند و حتی ممکن است روش کار سرویس‌های پولی و سرمایه‌گذاری را تغییر دهد.

طبق تحقیقات موسسه غیرانتفاعی اقتصاد جهانی سوییس، بلاک‌چین (blockchain) که درواقع در حکم یک سیستم‌نظارتی برای معاملات با بیت‌کوین، پایگاه داده‌ی توزیع‌شده‌ای برای سنجش اعتبار معاملات است، این پتانسبل را دارد که سیستم‌های اقتصادی فعلی را کاملا به شکل دیگری تبدیل کند. لازم به اشاره است که انجمن اقتصاد جهانی سوییس عمده‌ی شهرت خود را از کنفرانس‌هایی دارد که به‌صورت سالانه برگزار کرده و فعالان و متخصصان اقتصاد را در این کنفرانس گرد هم می‌آورد.

بانک‌های مرکزی بزرگ درصدد هستند روش ردیابی و جابجایی پول در بلاک‌چین را پیدا کنند تا بتوانند مسیری برای سریع‌تر و امن‌تر کردن معاملات‌شان ترسیم کنند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که بانک‌های مرکزی بزرگ درصدد هستند روش ردیابی و جابجایی پول در بلاک‌چین، به‌خصوص جابجایی پول بین کشورهای مختلف را پیدا کنند تا به این وسیله مسیری برای سریع‌تر و امن‌تر کردن معاملات‌شان ترسیم کنند. این بانک‌ها همچنین امیدوارند به شیوه‌ای برسند که هزینه‌ی جابجایی‌ها و معاملات را کاهش دهد.

مطالعات انجمن اقتصاد جهانی سوییس همچنین به این موضوع رسیده که ۸۰ درصد بانک‌ها تا سال آینده‌ی میلادی پروژه‌هایی را بر همین مبنا راه‌اندازی می‌کنند. البته در این مطالعات معمولا اشاره‌ی مستقیمی به برنامه‌های پول مجازی نمی‌شود چرا که تجربه نشان داده ممکن است از نتایج تحقیقات برای موارد غیرقانونی، پولشویی و خرید و فروش مواد مخدر استفاده شود.

تا زمانی که این تکنولوژی آرام‌آرام روی نحوه‌ی کار و به‌ویژه مناسبات داخلی موسسات اقتصادی تاثیر بگذارد، شاید برای شما اهمیتی نداشته باشد که این روند چطور طی می‌شود اما پس از آن احتمالا می‌توانید از مزایای جابجایی‌های پولی سریع‌تر، آسان‌تر و ارزان‌تر بهره‌مند شوید.

البته انجمن اقتصاد جهانی سوییس تاکید کرده هنوز راه زیادی باقی مانده تا از امنیت کامل این‌طور مبادلات برای استفاده در بانک‌های بزرگ اطمینان حاصل شود.

منبع: Engadget

مسابقۀ حرفه‌ای ربات‌های پرندۀ حمل کالا

 

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar حسین غفوریان

    سلام
    بیت کوین یاهر نوع پول بدون پشتوانه طلا چون دولت ها میتونن چاپش کنن یا توی کامپیوتر بوجودش بیارن باعث تورم و از همه مهمتر بدبختی جوامع خواهد شد. پول واقعی طلاست

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه