نقد و بررسی اپلیکیشن SHAREit؛ تبادل فایل ۲۰۰ برابر سریع‌تر از بلوتوث!

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه
اپلیکیشن SHAREit

راه‌های نسبتا زیادی برای تبادل فایل میان گجت‌های مختلف نظیر گوشی، تبلت و لپتاپ وجود دارد؛ اتصال با کابل USB، ارسال از طریق ایمیل، انتقال روی فلش مموری یا استفاده از بلوتوث. ولی هرکدام از این روش‌ها محدودیت‌ها و اشکالات خاص خود را دارند؛ اشکالاتی نظیر سازگار نبودن گجت‌ها باهم، سرعت پایین، نیاز به اینترنت یا محدودیت حجم فایل‌ها. اپلیکیشن «شِر ایت» (SHAREit) نرم‌افزاری برای تبادل فایل است که تقریبا بر تمام این محدودیت‌ها غلبه می‌کند. برای بررسی دقیق‌تر اپلیکیشن SHAREit با دیجی‌کالا مگ همراه باشید.

با اپلیکیشن SHAREit می‌توانید بدون نیاز به اینترنت یا حتی شبکه‌ی Wi-Fi، فایل‌ها را بدون محدودیت حجم با سرعتی تا ۲۰۰ برابر بلوتوث میان گجت‌های مختلف اندرویدی، ویندوزی و iOS ردوبدل کنید.

اپلیکیشن SHAREit محصولی از کمپانی معتبر «لنوو» (Lenovo) است و در حال حاضر امکان دانلود رایگان آن برای اندروید، آیفون، آیپد، ویندوزفون و ویندوز دسکتاپ وجود دارد. متاسفانه لنوو هنوز نسخه‌ای رسمی برای سیستم عامل مک OS X ارایه نکرده است. ولی برخی از کاربران مشتاق با استفاده از شبیه‌سازهای اندروید و iOS از نسخه‌ی موبایلی SHAREit روی مک‌بوک (MacBook) یا آی‌مک (iMAC) خود استفاده می‌کنند.

SHAREit روی لپتاپ و گوشی

اپلیکیشن SHAREit از دو شیوه برای نقل‌وانتقال فایل استفاده می‌کند. درصورتی‌که دو گجت به یک شبکه‌ی Wi-Fi متصل باشند این اپلیکیشن می‌تواند از همین شبکه برای انتقال فایل استفاده کند. اگر شبکه‌ی Wi-Fi در دسترس نباشد، هر دو گجت به آن متصل نباشند یا شما ترجیح بدهید، SHAREit می‌تواند با اتصال یکی از گجت‌ها به دیگری از طریق هات اسپات به نقل‌وانتقال فایل‌ها بپردازد. حالت اول امنیت بیشتری دارد و اجازه می‌دهد در طول نقل‌وانتقال فایل، اتصال خود را به اینترنت Wi-Fi حفظ کنید. حالت دوم سرعت بسیار بالاتری دارد ولی در طول نقل‌وانتقال فایل‌ها اتصال خود را به اینترنت Wi-Fi از دست می‌دهد. همچنین در حالت دوم اگر فراموش کرده باشید حالت محافظت از شبکه‌ی اینترنت موبایل (Mobile Network Protect) را در تنظیمات SHAREit فعال کنید، احتمال دسترسی گجت مقابل به اینترنت سیم‌کارت شما وجود دارد.

ارسال فایل از گوشی

ارسال فایل از یک گوشی به گوشی دیگر با SHAREit کار نسبتا ساده‌ای است. البته فراموش نکنید که هر دو گوشی باید به این اپلیکیشن مجهز باشند. کافی است دکمه‌ی ارسال (Send) را بزنید، فایل‌های موردنظر را برگزینید و دریافت‌کننده را انتخاب کنید. توجه کنید که اگر یکی از طرفین از سیستم‌عامل iOS یا ویندوزفون استفاده می‌کند، ابتدا لازم است با ورود به تنظیمات Wi-Fi به هات اسپاتی متصل شود که SHAREit توسط گوشی اندرویدی ساخته است. نکته‌ی دیگر این‌که در حال حاضر انتقال فایل بین دو گجت iOS تنها از طریق اتصال هردو به یک شبکه‌ی Wi-Fi واحد ممکن است.

ارسال فایل با SHAREit

اپلیکیشن SHAREit برای کاربران اندروید یک قابلیت بسیار جالب دیگر هم دارد. کاربران اندروید با استفاده از SHAREit می‌توانند اپلیکیشن‌های موجود روی گوشی خود را هم برای یک گوشی اندرویدی دیگر ارسال کنند. حتی در صورت تمایل می‌توانید اجازه دهید فرد مقابل به تمام اپلیکیشن‌های نصب شده روی گوشی شما دسترسی پیدا کرده و هرکدام را خواست به گوشی خود انتقال دهد.

ارسال اپلیکیشن با SHAREit

در آخرین نسخه‌ی SHAREit اتصال گوشی به لپتاپ و رایانه‌های شخصی ویندوزی هم بسیار ساده‌تر شده است. کافی است QR Code به نمایش درآمده توسط نسخه‌ی دسکتاپ SHAREit را اسکن کنید تا گوشی و رایانه‌ی شما به‌سرعت باهم جفت (pair) شوند. سپس می‌توانید بدون نیاز به کابل USB یا حتی شبکه‌ی Wi-Fi به نقل انتقال اطلاعات بین گوشی و رایانه بپردازید. جفت کردن گوشی با رایانه چند قابلیت مفید دیگر را هم در دسترس شما قرار می‌دهد. می‌توانید در یک حرکت از تمام عکس‌های موجود روی گوشی یک نسخه‌ی پشتیبان تهیه کنید؛ از طریق Remote View به تمام فایل‌های موجود روی رایانه‌ی شخصی خود دسترسی داشته باشید؛ با قابلیت Play To محتوای گوشی را روی رایانه‌ی شخصی به نمایش دربیاورید؛ یا کنترل اسلایدهای پاورپوینت خود را روی رایانه‌ی شخصی یا پروژکتور به دست بگیرید.

اتصال گوشی به لپتاپ

از SHAREit همچنین می‌توانید برای اتصال مستقیم دو لپتاپ یا رایانه‌ی شخصی به هم و نقل‌وانتقال سریع فایل بدون نیاز به کابل یا شبکه‌ی Wi-Fi هم استفاده کنید.

Pros

  • امکان نقل‌وانتقال فایل بین تمام گجت‌های اندرویدی، ویندوزی و iOS
  • سرعت بالای ارسال و دریافت فایل
  • بی‌نیاز از شبکه‌ی Wi-Fi (به‌جز ارسال و دریافت بین دو گجت iOS)
  • تهیه نسخه‌ی پشتیبان از تمام عکس‌های گوشی
  • مشاهده و دسترسی به تمام فایل‌های رایانه شخصی از طریق گوشی
  • نمایش دادن محتوای گوشی روی رایانه شخصی
  • کنترل اسلایدهای پاورپوینت

Cons

  • نیاز به اتصال دستی به هات اسپات هنگام استفاده از گجت‌های iOS و ویندوزفون
  • عدم پشتیبانی از سیستم عامل مک OS X

‌‌‌‌

دانلود از گوگل پلی

دانلود از کافه بازار

دانلود از اپ استور

دانلود از ویندوز استور

دانلود برای ویندوز

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲۱ دیدگاه
  1. Avatar بیگی

    این برنامه اطلاعات را در چه بستری ارسال می کند؟

  2. Avatar ...

    سلام ممکنه ویروس از طریق سرایت منتقل بشه به یه دستگاه دیگه

    1. Avatar ...

      شر ایت

    2. Avatar محمد

      منم همیم ذهنمو مشغول کرده اگه به جوابت رسیدی منم راهنمایی کن ببینم بفرستم برنامه هارو از گوشی مادرم قه گوشی جدیدم یا گور بابای نت دانلود کنم؟

  3. Avatar مهسا موسوی

    سلام

    من شِیر ایت رو دانلود کردم اما موقع نصب این ارور رو نمایش میده

  • 1
  • 2
loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه